POP3 Mailbox van Demon

Pagina: 1
Acties:

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Binnenkort vervang ik mijn Chello-kabel verbinding voor een Demon-ADSL verbinding. Nu zit ik met het volgende probleem:

Bij demon krijg je een subdomein, dit heeft tot gevolg dat je een oneindig aantal mail-adressen hebt. Alle mail gericht aan mijn subdomein komt in mijn POP3-box.
Door als username "persoonX@subdomein.nl" te gebruiken haal je ALLEEN de mail gericht aan persoonX op. Dit doe je dus voor al je mailadressen. Door als username "subdomein.nl" te gebruiken haal je alle post op.

Ik gebruik meerdere PC's. Hoe krijg ik het voor elkaar op op PC1 alle mail op te halen gericht aan persoonX en alle mail aan het subdomein, maar niet de mail gericht aan persoonY.

Overige opmerkingen:

1) Ik voel er niets voor om voor deze aktie eerst alle PC's af te lopen en daarna de mail op te halen voor de andere personen.

2) De mogelijkheid om een eigen mailserver (24x7) te draaien, dit lost het probleem wel op maar brengt ook de nodige kosten met zich mee.

3) Mogelijkheid 2, maar dan niet 24x7. Erg lastig omdat de andere gebruikers dan eerst de mailserver moeten starten / afsluiten.

Een oplossing zou een soort Mail-filter zijn die bepaalde mail niet ophaalt van de server. Ik heb hier al naar gezocht, maar geen mooie oplossing gevonden.
Zijn er tweakers die een oplossing weten, misschien wel mede-Demon-gebruikers met eenzelfde situatie met oplossing ?

If you don't succeed at first, redefine succes.

Verwijderd

er zijn zat gratis mailservers hoor, ik denk toch dat dat de beste oplossing is

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Je kan eens kijken naar mailrules en dan iets in de trant als mail voor account x niet ophalen van server. Je moet dan waarschijnlijk wel even een mailaccount maken voor de gebruiker die je niet wilt ophalen en deze dan nooit automatisch downloaden.