Toon posts:

Casema Eurodocis en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik vraag dit voor een collega van mij.
Internet via de kabel, Casema. Alles lijkt correct aangesloten, de lampjes ed op het modem en netwerkkaart die moeten branden branden ook.
Maar hij kan dus nog steeds niet zijn modem aanmelden, wat dus eenmalig moet gebeuren.
Iemand enig idee of iets dergelijks aan de hand gehad ?
De instellingen van de oude internet verbinding zijn al weggehaald, en het oude intermodem uitgeschakeld.
Windows XP Home edition. Casema helpdesk is geen optie, uren hangen en dus geen antwoord...

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Welke foutmeldingen krijg je bij inbellen?
Is het modem al geactiveerd door de Internet Helpdesk?
Welke ledjes branden/knipperen allemaal?
Heb je de netwerkkaart al ingesteld als 10mbit / half duplex ?

De Internet Helpdesk moet je 's ochtends bellen, heb je gelijk iemand aan de lijn - in tegenstelling tot 's avonds, dan wacht je een uur en heb je nog niemand

fyi: XP + SB4200E modem hier, werkt perfect, dus er zit iets fout aan jouw kant.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat wel het net op maar kan de pagina niet vinden.
de messenger poppetjes gaan ook knipperen

Verwijderd

En navigeren op IP nummer? Pingen? Dat gaat wel goed?

Overigens zitten Delft + Den Haag de laatste 4 dagen met vette storingen - sommige sites kunnen niet geladen worden etc.
Horen disconnects daar ook bij? Heb je daar meer info over?
Disconnects heb ik meestal eens per 24-28 uur. Disconnects in de zin van een modemreset of knipperend online / send / receive led horen tot de errors van het kabelnet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 11:52 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:53:
Overigens zitten Delft + Den Haag de laatste 4 dagen met vette storingen - sommige sites kunnen niet geladen worden etc.
Horen disconnects daar ook bij? Heb je daar meer info over?

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 25-09-2003 10:54 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 10:39:
Casema helpdesk is geen optie, uren hangen en dus geen antwoord...
Toch zal je er aan moeten denk ik. Zoals eerder gemeld zijn er tijden dat het rustiger is, probeer het dan is een keer. Of toch naar ADSL en een provider met een prima helpdesk, al is dat natuurlijk geen realistisch antwoord op jouw vraag :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
We gaan er iig even voor zitten, wat betreft de nic instelling op 10mb ed...
u hoort van ons........ :7

Verwijderd

Als het goed is staat er op de casema cd een klein progje wat je één keer moet draaien en dat verandert iets. Weet ff niet zo gauw meer wat dat nou was.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:39:
Maar hij kan dus nog steeds niet zijn modem aanmelden, wat dus eenmalig moet gebeuren.
Dit staat echt letterlijk in de handleiding (op de Casema cdrom) hoe je dit precies moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Warp...dus...????? En dat is dus het probleem ....hij maakt geen verbinding om aan te melden..... :?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
bel even met de helpdesk, 0900-8896

waarschijnlijk is het modem niet ingevoerd in het modemsysteem waardoor je kunt proberen te zoeken en aanmelden tot je een ons weegt, even je mac id en customer s/n code doorgeven en hij zou binnen 2 dagen ingevoerd moeten worden door casema

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08

AMDFreak

Intel is zo..

Uhmm.. denk dat je idd ff je account moet laten na kijken.. *ik weet niet hoelang je dat al hebt dat Casema gebeuren? Als het vandaag hebt gehad.. heb je kans dat het vanavond gewoon al weer werkt. maar ik zou iig ff bellen *gaat het allemaal wat sneller :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Wat is je c-nummer ? kan ik ff kijken :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1