Toon posts:

9600 non pro gpu heatsink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

heeft iemand ooit een 9600 non pro heatsink vervangen door een andere?
momentel zit er een soort plastic achtig koeler op met een fan die ik niet echt graag wil. ik wil een fanless eropo doen.
kan ik het vervangen door een zalman north-bright koeler? volgens mij wordt gpu niet zo super warm.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
NIET DOEN!!!! de pasieve cooler van een 9600 zit aan de core vast gelijmt dus zou je die er af halen gaat je core mee. Als je een pic van je kaart hebt zal ik er wel even naarkijken of het toch mogelijk zou zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

kon dat niet losgemaakt worden door 'm in de vriezer te leggen enzo voor een paar uurtjes?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 11:00 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:59:
kon dat niet losgemaakt worden door 'm in de vriezer te leggen enzo voor een paar uurtjes?
Normaal wel maar de 9600 en 9700 kaarten hebben geen beschermin om de chip zitten de cooler/heatsink zit direct op de DIE van de gpu en als er geen de cooler niet met pinnetjes vast zittrek je em zo kapot.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:27:
hoi,

heeft iemand ooit een 9600 non pro heatsink vervangen door een andere?
momentel zit er een soort plastic achtig koeler op met een fan die ik niet echt graag wil. ik wil een fanless eropo doen.
kan ik het vervangen door een zalman north-bright koeler? volgens mij wordt gpu niet zo super warm.
Dit snap ik niet helemaal. De 9600 non-pro kaarten hebben toch helemaal geen fan en zijn toch allemaal passief gekoeld? Alleen de Pro-versie is voor zover ik weet actief gekoeld. De 9600 Ultimate Pro is weer passief met een enorme Zalman-achtige koeler.

Verwijderd

Topicstarter
mijn non pro is wel met fan, anders zal ik toch niet vragen om er andere op tezetten (denk denk). mja, sommige speciale edite zijn passief. maar goed, ik zal maar nog es gaan kijken hoe de koeler is gemonteerd. jullie horen nog wel van me.

Verwijderd

Topicstarter
mijn gpu koeler zit vast zoals 9500. dus met 2 schroef/veer buiten de koeler. ik denk niet vastgelijmd. is dat poging te wagen?

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Normaal wel

als je de pushpins losmaakt moet je niet te veel kracht gebruiken
het is beter hem dr vanaf te schuiven. Ik heb het op deze manier gedaan bij mn radeon 9700pro en de cooler voorlopig vervangen door een crystal orb. De northbridge cooler van zalman komt er in mijn geval ook op eventueel met een papst 40*40*20 fan
ik doe het vooral om hem beter overclockt te krijgen.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Pagina: 1