[XP PRO] Krijg computer niet terug op domein

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 21:41

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb hier een probleem dat ik een computer niet meer terug op het domein krijg! 8)7 (echt me bloeddruk oe!). Die computer bleef gister hangen in een programma, toen duurde het naar mijn zin allemaal te lang en heb ik hem gereset (d.m.v. reset knop).
Toen ik de computer daarna weer had opgestart en ik was ingelelogd, wat gewoon allemaal goed ging, kon ik niet meer op de virturele netwerk schijven komen. Zodra ik zo'n netwerk schijf wil benaderen zei die van computernaam al in gebruik. Het was al redelijk laat ik had, dus ik had de computer via de srvmgr (PDC, DNS server) verwijderd zodat de naam niet meer in gebruik zou zijn vanmorgen.
Maar hede morgen nog steeds zelfde probleem ik heb de computernaam toen maar aangepast, maar nog steeds krijg ik dat ding niet op het netwerk.
Er is DHCP in het netwerk en ik heb de computer werkelijk op alle manieren weer geprobeerd lid te maken van het domein.
Ik heb de computernaam al een paar keer verwijderd, ik hem geprobeerd aan te melden op basis van DHCP, ik heb de DNS van tevoren in gegeven, ook een keer met een vast ip geprobeerd, lukte ook niet.
Kan de server gewoon pingen zowel op IP als op naam.

De melding die ik voornamelijk krijg als ik de computer wil aanmelden is nslookup.ldap.Ptcp.dc._mscds. "mijndomein". tcp/ip niet geïnstalleerd.
Ik heb de DNS ip ingevoerd in die lmhost file (gevonden hier op got), maar nog steeds geen verbetering :( .

Nou ik heb de netwerkkaart ook al 2 keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik weet het echt niet meer. En dit is dus echt iets standaars (ff computertje aanmelden, ik moet me eigenlijk diep schamen toch? 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door Beamer op 25-09-2003 10:25 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
ipconfig /renew of de complete DUN verwijderen, rebooten en opnieuw installeren

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

hummmm, tcp/ip stack van client corrupt geraakt? nic had je al meerdere malen verwijderd, maar knikker um er nog eens uit. herstart pc.
installer de nic en plaats enkel netbeui ofzo. dus geen tcp. opslaan en herstarten.
check nu ff je verbinding trouwens.
nu pas opnieuw je tcp handel "installeren"

en hopen dat het nu wel werkt...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Nee dat opnieuw installen enzo hielp echt voor geen meter echt ongelooflijk.

Maar zoals altijd wanneer je een topic aanmaakt schiet je een nieuw idee te binnen, Ik heb gewoon systeemherstel gepakt vorige dag hersteld en wat denk je? In 1 keer lopen als een zonnetje met gewoon de naam die de computer voorheen ook had..... Soms schieten woorden tekort

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Dat is werkelijk het toppunt 2 keer goed aan kunnen melden 3e keer kom ik weer niet meer op het domein. Computer nu even verplaatst naar andere werkplek om slechte verbinding te kunnen uitslutien etc. Nu meld ik me aan trek de netwerkkabel eruit, als dan ben aangemeld netwerkkabel erin kom ik niet op een netwerkschijf zegt hij weer van naam al in gebruik.
Meld ik aan lokaal maak mappinng naar netwerkschijf dubbeklik er dan op geen probleem gewoon benaderbaar. Echt heel vreemd allemaal, maar ik ga nu weer ff de naam veranderen ik hou jullie op de hoogte

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 21:43

pistole

Frutter

heb je al gewoon eens jezelf geremoved van het domain (voor de zekerheid daarna nog computer account verwijderen in je AD), en daarna opnieuw gejoined?

Ik frut, dus ik epibreer

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je verhaal is niet echt lekker te lezen; maar soms komt het voor
dat een SID al bestaat en dat het aanmelden daardoor amper werkt.

Misschien moet je die eerst even remove of veranderen met tooltjes als ghostwalker.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb nu weer de computernaam veranderd en opnieuw aangemeld verliep vrij soepeltjes, lijkt nu allemaal weer echt normaal te werken. Maar mijn computernaam is nu dus nog niet correct, mijn ervaring heeft geleerd dat ik die over een aantal dagen weer zoder probleem kan terug wijzigen. Maar het moet toch ook mogelijk zijn om deze naam nu weer direct terug te veranderen in de naam die de computer behoort te hebben?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

over wat voor server OS hebben we het hier NT4 of NT5. Computers kun je normaliter gewoon uit srvmngr halen en dan gelijk weer toevoegen. Ook computernamen kun je veranderen(wel rebooten erna).

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
mutsje schreef op 25 September 2003 @ 12:22:
over wat voor server OS hebben we het hier NT4 of NT5. Computers kun je normaliter gewoon uit srvmngr halen en dan gelijk weer toevoegen. Ook computernamen kun je veranderen(wel rebooten erna).
We hebben het over een Windows 2000 server, ik heb de naam ook uit svrmgr verwijderd maar dit hielp niet. Lees mijn 1e post

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Beamer schreef op 25 September 2003 @ 12:52:
[...]

We hebben het over een Windows 2000 server, ik heb de naam ook uit svrmgr verwijderd maar dit hielp niet. Lees mijn 1e post
Heb je het al is geprobeert met dat tooltje waarbij je de SID wijzigt ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:25

Masselink

Voor de dorst

1. Je moet de computer weghalen uit AD
2. de client aanmelden met een tijdelijke computernaam op het domein
3. reboot
4. De computernaam van de client veranderen
5. reboot
6. de tijdelijke computernaam verwijderen van de AD.

heb ik ook vaak gehad.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Pagina: 1