[WIN2K] wachtwoord gevraagd bij mounten share *

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:23
Ik heb hier net een nieuwe Windows 2000 Server geinstalleerd draait perfect echter nu moet ik ook shares aan maken dit doe ik met behulp van het Net use commando. Vroeger gebruikte ik het commando

net use x: \\Servernaam\documents

En vervolgens kreeg iedereen die aanlogte een X drive echter als ik nu het script draai dan word er gevraagt om een wachtwoord om toegang te krijgen tot de share hoe ken ik het zo krijgen dat er geen wachtwoord nodig is?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Hebben de gebruikers wel rechten op die share? >Ja dus

Als je als administrator een net use doet, moet je je dan als admin ook identificeren? > Nee dus
Kun je de administrative shares wel benaderen? (Dus de C$ etc)? > nog niet bekend.
Kijk ook even bij de security policies. Mogelijk staat daar dat users zich als "guest" aan moeten melden.

PS) Gebruik even de "edit" knop om zaken toe te voegen.

[ Voor 112% gewijzigd door RMYuma op 25-09-2003 10:46 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• cool0
ja everyone heeft full controll het is namelijk ook zo als ik via me netwerk omgeving browse naar de server en ik er op klik ik eerst een username en password moet invullen.
Ik heb een andere W2K server draaien en daar ken ik wel met alle gemak doorheen browsen ik ben nu dan ook alles aan het vergelijken maar heb nog niks kunnen vinden.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
neej de admin hoeft het niet die ken alles zo mounten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je Windows 2000 server wel lid gemaakt van het domain waarin je werkt ?

• cool0
ja ben ook ingelogt op het domein

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar is de server lid van het domain ?

• cool0
ja hij is lid. Ik ken als administrator wel de shares opvragen zowel met net use als door er naar toe te browsen maar zodra ik een andere gebruiker ben dan begint die vragen te stellen

• elevator
  • Niet online

elevator

en als je dan de informatie van de users invult krijg je wel toegang ?

• cool0
Neej dan krijg ik de melding : The Credentials supplied conflict with an existing set of credentials

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Da's volgens mij een bekende melding. Moet je eens op technet zoeken naar die exacte foutmelding.

| Specs Aurora24 | My music |

• elevator
  • Niet online

elevator

draai eens eerst een
code:
1
net use * /delete /yes
voordat je naar die server connect dan?

• cool0
DANK U elevator er was al een share actief en daar door ging die op z'n bek.

Verwijderd

hij ging helemaal niet op zijn bek... je mag niet 2 maal connecten naar een server met 2 verschillende accounts vanaf dezelfde machine...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Voor de search: topictitel aangepast zodat die de lading wat beter dekt :)

Zie verder ook iis5_rulez ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1