Ik zit hier met de volgende situatie en weet niet hoe of waar ik moet beginnen.
Er moeten op 2 locaties een adsl verbinding worden aangelegd. Het probleem is echter dat deze maandag moet worden aangelegd en de adsl verbinding zal dan nog niet verbonden zijn door kpn.
Nu willen we dus een situatie bedenken waarbij het adsl modem (Zyxel Prestige 652) een verbinding maakt met een isdn modem (zyxel omni.net) zodra er geen verbinding kan worden gemaakt met het adsl netwerk. Dit modem moet bij de andere locatie van het bedrijf inbellen om vanuit de isdn lijn op internet te kunnen.
Een schets van de situatie ziet er ongeveer als volgt uit:
........................------------------............................
........................-- Epacity --............................
....................,//......................\\......................
....................//........................\\......................
Zyxel ADSL router 1...............................Zyxel ADSL router 2 ...............||................................................||..........
Zyxel omni.net IDSN 1....<----------------->....Zyxel omni.net IDSN 2
Later moet hier nog een 3e locatie bijkomen maar dit is voor latere zorg.
Mn vraag is nu eigenlijk, welke functie heb ik hiervoor nodig en waar moet ik op letten?
BVD DomiNator
Er moeten op 2 locaties een adsl verbinding worden aangelegd. Het probleem is echter dat deze maandag moet worden aangelegd en de adsl verbinding zal dan nog niet verbonden zijn door kpn.
Nu willen we dus een situatie bedenken waarbij het adsl modem (Zyxel Prestige 652) een verbinding maakt met een isdn modem (zyxel omni.net) zodra er geen verbinding kan worden gemaakt met het adsl netwerk. Dit modem moet bij de andere locatie van het bedrijf inbellen om vanuit de isdn lijn op internet te kunnen.
Een schets van de situatie ziet er ongeveer als volgt uit:
........................-- Epacity --............................
....................,//......................\\......................
....................//........................\\......................
Zyxel ADSL router 1...............................Zyxel ADSL router 2 ...............||................................................||..........
Zyxel omni.net IDSN 1....<----------------->....Zyxel omni.net IDSN 2
Later moet hier nog een 3e locatie bijkomen maar dit is voor latere zorg.
Mn vraag is nu eigenlijk, welke functie heb ik hiervoor nodig en waar moet ik op letten?
BVD DomiNator
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.