Toon posts:

(win 2k) Register onthoudt verandering niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben verschillende users. Een van die users is gewoon een gast. Maar juist voor die gast moet ik registersettings gaan veranderen.

Dat lukt eigenlijk zonder problemen. Krijg geen meldingen van access denied etc maar als ik dan afmeld met dat gast account en inlog met de admin account (zonder windows 2k af te sluiten), "vergeet" windows dat ik die settings veranderd heb. Dus de volgende keer dat windows opstart staat in: hkey current user microsoft windows current version run , niet meer de vermelding dat hij "programma.exe" moet opstarten (?)

Nou zijn er wel wat rechten uitgedeeld als ntfs systeem op de ghost die gedraaid wordt en iedere dag er op gezet wordt, maar als je kunt veranderen in het register, moet je die rechten natuurlijk ook hebben, of niet soms?

Waarom gooit windows 2k die vermelding weg, terwijl het lijkt alsof het gewoon gelukt is? Bovendien opent windows gewoon dat programma(??? er is geen vermelding hiervan in "run"), maar als ik daarna nog een ghost maak dan start hij dat programma niet meer op, tenzij ik bij gast weer zeg dat hij het op moet starten.

Nou heb ik zelf wel een idee wat de oplossing dichterbij kan brengen, maar eerst wil ik weten of jullie hier een verklaring voor hebben.

Als ik namelijk als gast ingelogd zou staan en een registerverandering zou aanbrengen en dan gelijk die ghost zou kunnen maken, zou het wel eens heel goed kunnen zijn, dat windows het wel onthoudt, maar daar ligt nu net de clou:
die rechten heeft de gast dus nu net niet, het bijwerken van de ghost mag hij niet. Dus moet ik uitloggen en haalt windows de vermelding "programma.exe" weer uit mijn registry, hum....

Wat kan ik doen om deze registerveranderingen te behouden, zonder de gast belangrijke programma's te laten uitvoeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 10:51 . Reden: oops ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;165398

Guest profiles worden nooit bewaard.

• Waarom is die user Guest en geen 'normale' (beperkte) user?
• Pas anders je Default Profile aan - de Guest heeft daar een copie van.

Verwijderd

Topicstarter
De user is een beperkte user...

Geen idee waarom de veranderingen in de registry niet bewaard worden. Kun je ergens zetten dat deze users' settings bewaard moeten worden als ze veranderd worden door hemzelf?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de link gelezen die ik je gaf?

Schijnbaar niet:
If a user is added to the Guests group (or the Domain Guests group, which belongs to the Guests group), when the user logs on, that user's profile information is only stored temporarily. When that user logs off, the entire profile is deleted. This includes everything stored in the %userprofile% directory: the user's registry hive information, custom desktop icons, and so on.
Dat moet toch uitleggen waarom de settings niet bewaard worden.. Toch? *kijkt wanhopig*

Verwijderd

Topicstarter
De user is een beperkte user... Dus geen lid van de groep guests. Hij is een gast in ons museum, wat niet betekent dat hij een gast is op de computer.

Die link had ik trouwens gelezen, maar gaf geen antwoord op mijn vraag, aangezien dit over guestaccounts ging en de museumgast een echte, gelimiteerde, gebruiker.

Ik begrijp dat registersettings van guests niet onthouden worden nu, dank daarvoor :)

Moet ik nu deze gast (excuse the phrase) van het museum administrator rights geven om een setting in de registry te laten onthouden door windows?? Hij is nu lid van de groep gebruikers. Of is een hoofdgebruiker of backup operator misschien een idee? Wie weet het?

Verwijderd

een andere mogelijkheid is met een admin acount alle toeters en bellen in te richten en vervolgens het profiel naar deze gebruiker te copieren.
De gebruiker krijgt er niet meer rechten door, maar wel alle ingestelde hk_current_user register instellingen van het admin account.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Ben je zeker dat je naar de juiste USER in de registry gaat browsen? Indien je RunAs gebruikt zit je namelijk op je admin keys (bij current user).

- Bepaalde settings vergeet hij in regedit ja. Misschien kan je hier even door bladeren voor info, er is een ander programma in windows dat dit niet vergeet.

http://support.microsoft....2/3/88.ASP&NoWebContent=1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit allemaal bekeken, heb nog wat verder gebladerd door de microsoft knowledge base over het register, maar het lijkt toch heel erg op: register onthoudt settings niet die ingevoerd worden in de hkey current user software microsoft windows current version run

Ik was ingelogd als de administrator en voegde een key toe met als waarde reg_sz programma.exe, daarna logde ik uit en meteen weer in zonder af te sluiten (afmelden user) en de registry setting was weg (???) Hij startte wel programma.exe op (???) Is windows me nu voor de gek aan het houden of hoe zit dat?

Of moet ik programma.exe op een andere manier toevoegen aan de hkey current user. Ik doe dat nu gewoon met regedit uitvoeren en naam, type en waarde toevoegen. Al die settings kloppen in ieder geval.

Naam: WinU type: reg_SZ waarde: c:\progra~1\winu5~1\winu.exe (hier stond eerst /startup achter maar dat lijkt me hetzelfde als in de run te zetten, toch?)

Doe ik iets fout?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ga us in je eventviewer kijken of je rare meldingen ziet.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

pistole

Frutter

Ik was ingelogd als de administrator en voegde een key toe met als waarde reg_sz programma.exe
onder de HKCU of de HKU en dan de juiste user sid?
daarna logde ik uit en meteen weer in zonder af te sluiten (afmelden user)
:?
en de registry setting was weg (???) Hij startte wel programma.exe op (???) Is windows me nu voor de gek aan het houden of hoe zit dat?
naar welke registry kijk je dan eigenlijk?

Waarom log je niet "gewoon" in alszijne die user en frot je programma.exe dan in de HKCU? Als dat niet mag (permissies) dan verhoog je tijdelijk even die users rechten, pas je het aan, en dan weer rechten normaal zetten?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ingelogd als de cyber (degene die de reg key moet veranderen voor zijn HKCU). Ik heb hem admin gemaakt alleen maar om de registry veranderingen te onthouden. Dit doet hij gewoon niet.

Ik moest trouwens eerder uitloggen als cyber, omdat hij geen rechten had om de ghost te maken, het volgende item.

Ik ga dus naar de HK current user. Daar plop ik in de mic/soft/windows/cur ver/RUN:
naam: winu
type: REG_SZ
waarde: c:\progra~1\winu5~1\winu.exe

Voila, das geregeld... Maar dit pleurt windows dus gewoon weg.

Dacht vandaag, als ik nu eens de ghost draai als zijnde ingelogd als cyber, de user waar het hier over gaat, dan KAN windows dat toch eigenlijk niet weggooien? Het staat immers in de ghost? Dus wel he...

Heb wat zitten denken over wat dat nu eigenlijk kan zijn. Ik zou me kunnen voorstellen dat er iets staat in een profiel. Er is nl. een profiel van de user cyber, maar eerlijk gezegd weet ik niets van profielen, waar ze staan, wat ze doen, etc. Het zou kunnen dat in dat profiel iets staat van "als user cyber inlogt, dan doe dit en dat". Is dat wat een profiel doet? En zo ja, waar staat dit en hoe kun je het editen? Kan ik zo'n profiel bijvoorbeeld ook gewoon wegpleuren, zonder dat windows er misselijk van wordt?

Dat profiel heb ik volgens mij ook totaal niet nodig, als er iets ergens moet staan, nou dan gooien we het er op, rennen de ghost en voila, forever there, who needs a profiel?

Ik heb ook ergens gelezen in computerbeheer/systeeminfo/programmagroepen dat "winu" hoort bij de "default user". Zou wellicht iets er mee te maken kunnen hebben, maar voorlopig zet ik mijn geld op dat profiel.

This is getting annoying...

Bedankt zover.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een foutje gemaakt dat wel eens zou kunnen gaan helpen. Ik had als file c:\progra~1\winu5~1\winu.exee ingevuld bij run. Nou start dat programmaatje niet meer op natuurlijk, maar de reg key wordt ook niet meer verwijderd.

Dat betekent dat als ik daar winu zet, dat hij hem weghaalt, maar als ik er iets anders zet, dan vindt hij het best. Wat is de meest voor de hand liggende instelling die zoiets doet? Een profiel? En als het het profiel is, kan ik profielen gewoon weghalen, zonder dat windows alllerlei foutmeldingen geeft?

Edit: heb het profiel van deze user weggehaald, toen ik ingelogd stond als administrator. Ben toen ingelogd als die user en heb het register bijgewerkt (winu.exe in hkcu gezet onder "run"). Toen ik uitlogde en weer opnieuw inlogde was de registry key weer verdwenen. :O

Dus het profiel is het waarschijnlijk ook niet. Blijft nog over winu zelf (een desktop applicatie die als een schil over alle programma's zit, zodat gebruikers alleen winu zien, waarin ze eigenlijk alleen kunnen internetten. Deze applicatie zegt wel van alles over het register, maar dat heb ik allemaal uitgezet.) en iets anders. Maar ja, wat kan nog allemaal register settings deleten?

Of moet ik misschien inloggen als administrator en in de hkey users zetten dat hij dat programma bij de run moet zetten? Er is overigens geen vermelding van cyber hier maar van de user 1234567890.345235676345433.656354254 en nog een paar van die. Welek is dan cyber??? Kun je dat ook ergens zien?

Lijkt misschien veel werk om bijna niks, maar anders moet ik deze key iedere keer weer in het register zetten als ik een ghost maak van de c:\ drive. En we hebben hier 10 computers op een rij, dus je kunt je misschien voorstellen dat dit irritant is.

Iemand een idee?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb winu.exe gekopieerd en renamed naar winu.com. Deze key wordt niet verwijderd, maar windows start hem ook niet.

Heb een andere key geprobeerd, hkcu run iexplore.exe. Die runt hij zonder problemen bij opstarten. Maar als ik dan iexplore.exe kopieer en rename in iexplore.com en in hkcu run zet, dan runt hij hem niet bij starten. Dus *.com wordt niet gestart vanuit het register...

Ik wil dus om het probleem heen werken. Er staat "ergens" iets dat met winu.exe te maken heeft die uit het register weggewerkt wordt na uitloggen. Dus ik zou me kunnen voorstellen dat ik een batchfile zou kunnen maken en die aanroepen bij opstarten door middel van een opstartscript (we hebben al een simpel opstartscript) of een vermelding te maken in het register met de naam "startwinu.bat". Worden *.bat files trouwens wel gestart vanuit het register?

Heeft iemand een idee hoe een batchfile die winu.exe moet opstarten er uit moet zien?

Ook zou ik een profiel kunnen maken, waarin staat dat winu gestart moet worden bij inloggen user "cyber". Er staat ergens wel een profiel, maar dat is in het configuratiescherm. Daar kan ik wel profielen verwijderen, maar ze niet editten. Hoe maak je een nieuw profiel en waar kun je die editten?
Pagina: 1