[PHP] Zend encoder een probleem? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Note: Ik heb met Glimi contact gehad waar ik dit topic moest plaatsen en for know staat hij in P&W en Glimi kijkt nog aan of hij misschien richting IT moet. Ik denk het wel nu ik dit topic af heb ;)

Mijn vraag gaat over Zend encoder. Voor de mensen die niet weten wat het is: Je kan met deze software je php source encoden zodat het extra beveiligd is.

Nu vroeg ik mij alleen af waarom dit programma toch redelijk aantrekkelijk is om je source te encoden en daarna te verkopen aan verschillende klanten. Je moet namelijk zend optimizer installeren wil je deze php files die geencodeerd zijn kunnen gebruiken. Nu heeft niet iedereen een eigen server en bijv Planet (niet echt een goede hosting provider maar goed) weigerd deze software te installeren.

Ik dacht dat bijvoorbeeld React ook met behulp van zend wordt gecodeerd en ik moet dan haast aannemen dat veel hosting providers het prima vinden als je vraagt of ze zend optimizer kunnen installeren (zend optimizer maakt o.a. aanpassingen in je php.ini file). Anders moet je perse een eigen server hebben om de software te kunnen gebruiken.

Mijn vraag is dus nu: Is planet een uitzondering en installeren 90% van de hosting providers zend optimizer als je daar om vraagt :) ?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

We Are Borg schreef op 25 september 2003 @ 09:46:
Mijn vraag is dus nu: Is planet een uitzondering en installeren 90% van de hosting providers zend optimizer als je daar om vraagt :) ?
Als je een goeie hosting provider hebt lijkt het me geen probleem...
Planet is nou niet echt een goeie hosting provider imho :X presteren het om je site plat te laten gaan, backup 'kwijt' te zijn, en je pas een week later te berichten dat je site plat ligt en dat je ff je ouwe files moet uppen |:(

Stop uploading passwords to Github!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

De Zend Optimizer optimised ook 'gewone' code, en wordt daarom vaak al standaard geinstalleerd.
Daarbij heeft de ZO geen enkel negatief effect, behalve dat er maar 1 ZO-plugin kan draaien; APC gebruikers etc. kunnen niet tegelijk de ZO draaien.

En tsja, je zal toch *een* criterium moeten stellen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
wat een onzin,
optimiser is echt wel standaard en de meeste mensen hebben dit dan ook standaard geladen. optimizer is gemaakt door zend, maw, door de ontwikkelaars van php zelf notabene.

het kan idd conflicten opleveren met andere optimizers als APC of turck mmcache maar als die provider al moeite met optimizer heeft dan hebben ze zeker die ander modules niet installed.

zend optimzer installeren houdt niets meer en niets minder in dan een .so file op je server zetten en daar een link naar maken in je php.ini terwijl de andere programmas nog eerst gecompileerd moeten worden.

die provider zuigt dus best wel.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• We Are Borg
  • Laatst online: 13:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ja, dat Planet erg k*t is had ik wel verwacht qua hosting. Het is eigelijk alleen de enige hosting provider waar ik (mijn vader dan ;) ) ervaring mee heeft. Als ik de reactie's lees kan ik wel concluderen dat de zend optimizer bij het gros van de hosting providers geen probleem moet opleveren en dat het vaak al geinstalleerd is :) ?

[ Voor 29% gewijzigd door We Are Borg op 25-09-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zend Optimizer optimised ook 'gewone' code, en wordt daarom vaak al standaard geinstalleerd.
Daarbij heeft de ZO geen enkel negatief effect, behalve dat er maar 1 ZO-plugin kan draaien; APC gebruikers etc. kunnen niet tegelijk de ZO draaien.
ionCube ( http://www.ioncube.com ) claim(de/t) echter met Zend Optimizer te kunnen samen leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 10:42:
[...]

ionCube ( http://www.ioncube.com ) claim(de/t) echter met Zend Optimizer te kunnen samen leven..
Inderdaad:
Q. Can I install Zend Optimizer with the Loader?
A. Yes. We permit trusted software to be installed, and so we support the installing of Zend Optimizer along with our Loader in the php.ini file. Note that our Loader must be installed before Zend Optimizer in the php.ini file. If you do see messages claiming any incompatibility then this is incorrect and will be a configuration problem. Please let us know and we'll let you know what's wrong.
De benchmarks zien er wel leuk uit.
Pagina: 1