Toon posts:

Startknop onder windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers

Met veel interesse het topic [rml][ WinXP] Themes / Blauwe Startbutton![/rml]
gelezen over hoe de kleur en tekst te veranderen.

Nu ben ik dit zelf gaan proberen en het is me op 1 van de drie systemen wel gelukt.
Volgorde van werkwijze:

luna.msstyles uit c:\windows\resources\themes\luna\ kopieren naar c:\
vervolgens met reshack openen.
De Metallic_startbutton openen.
action, replace bitmap
Vervolgens blauwe bitmap invoegen en luna.msstyles opslaan.
Windows xp opstarten in veilige modus met opdrachtprompt.
vervolgens naar c:\ gaan en in tikken:
copy luna.msstyles c:\windows\resources\themes\luna
CMD vraagt om overschrijving, ja kiezen en de pc herstarten.

Toen ik dit op 2 andere systemen probeerd, kon windows helemaal geen XP thema meer zien.
Hij wordt standaard op Classic gezet en er is geen optie om de windowsXP thema te kiezen.

Kent iemand dit probleem?
Of zie ik iets over het hoofd? :?

Even ter info: ik heb een nieuw topic hiervoor gemaakt omdat het bovenstaande topic niet recent is. Heel veel plaatjes en linkjes werken namelijk niet meer.

Ik hoop dat iemand dit probleem kent en mij kan helpen.

Ik heb ook getracht om de tekst 'start'te veranderen in explorer.exe maar dit is mij niet gelukt.
misschien dat iemand de goeie manier hier kan posten?

BVD

Verwijderd

Topicstarter
euhm..moderator,

ik kan mijn eigen topic niet vinden in de search.
is dit topic gesloten ofzo?

als het niet volgens de regels is, mag je hem ook sluiten hoor

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Als je hier de vraag kan stellen of het gesloten is, zal het wel niet gesloten zijn toch!? :?
Denk dat je de reden eerder bij de search moet zoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja stom van mij |:(
maar misschien was ie onzichtbaar gemaakt door moderator ofzo.
maargoed zo te zien werkt het gewoon wel.
nu wachten op reacties waar het topic dadwerkelijk over gaat :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 10:09:
euhm..moderator,

ik kan mijn eigen topic niet vinden in de search.
is dit topic gesloten ofzo?

als het niet volgens de regels is, mag je hem ook sluiten hoor
Je kan bovenin op 'profile' klicken en dan kan je hem onder je posthistory vinden.
Of als je op de voorpagina op je naam klicked vind je ook je posthistory.

Dat je hem niet met de search kan vinden kan kloppen, omdat de topics een keer per dag (geloof ik) geindexeerd worden voor de search en er dan pas in terug komen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
[ontopic] weet iemand al wat [/ontopic]

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Voor de tekst op de button zie hier

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
KimSaRo schreef op 25 september 2003 @ 20:37:
Voor de tekst op de button zie hier
Gelukt :)

khad het 1ste gedeelte al wel geprobeerd. maar hetgeen om in regedit de boel te verwijzen naar een andere explorer had ik nog niet geprobeerd!

thank you!

Verwijderd

Topicstarter
Nu kom ik vandaag op me werk, ik start me pc op, is nu ook op dit systeem de XP thema uitgeshakeld.
als ik naar eigenschappen beeldscherm ga en naar tabblad vormgeving ga, kan ik alleen windows klassiek kiezen...
dit gebeurde bij die andere 2 pc's in het begin al. zie startpost.
Nu is het dus ook geberud met de pc waarbij het in 1ste instantie wel lukte!

wieowie kent dit probleem/fenomeen??

blijkbaar wordt luna.msstyles niet geladen om een af andere reden.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hmm heb je al geprobeert om de originele luna.msstyles terug te plaatsen? Ik heb hier sinds het begin van die topic in de startpost niet meer aan gekloot dus k zou t eigenlijk niet meer zo 123 weten...

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 26 September 2003 @ 14:33:
Hmm heb je al geprobeert om de originele luna.msstyles terug te plaatsen? Ik heb hier sinds het begin van die topic in de startpost niet meer aan gekloot dus k zou t eigenlijk niet meer zo 123 weten...
Ja dan lukt het wel, maar bij aanpassing van de knop wordt ie niet meer herkend en dus kan ik geen winXP thema meer kiezen :?

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:24

ericding

Altijd de eerste.

Als ik de knop aanpas, dan verandert de grootte van het bestand luna.msstyles (van 4.186.256 naar 4.182.160 bytes). Dat terwijl ik de eigenschappen van het nieuw ingevoerde bestandje (met de blauwe knoppen) constant heb gehouden (99x99 pixels, 71 dpi en een 24bits-BMP). De grootte van dit bestandje is dan ook niet veranderd (29.756 bytes). Hoe kan het dan dat het resulterende bestand ineens een ander formaat heeft?

Ik heb het vermoeden dat dit ook de reden is dat het niet werkt. Als ik opstart heeft windows namelijk gewoon de oude luna.msstyles weer teruggezet (waar vandaan weet ik niet, want de backup van het oorspronkelijke bestand op mijn desktop zou die toch niet moeten kunnen vinden...). Vreemd. En ook jammer. Ik wil ook wel zo'n mooie blauwe knop... :9~ :/

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

*kickje...
Iemand enig idee? Ik vind die groene knop storender nu ik weet dat 'ie ook mooi blauw kan...

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 11:19

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Is het niet gewoon handiger de 'gekraakte' uxtheme.dll op je systeem te ploffen en dan gewoon gezellig een theme te downloaden van themexp.org.??? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hans.Solo op 30-09-2003 08:33 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

Waarschijnlijk wel handiger ja...
Maar ik vraag me toch af waarom e.e.a. niet werkt, en waarom het bestandje kleiner wordt na compilatie met vervangend .bmp'tje... (to tweak or not to tweak, that's the difference).

• antimute
  • Laatst online: 17-04 09:12

antimute

Developer

Jij hebt het over de PC's op je werk, die waarschijnlijk beveiligd zijn, zodat na een restart alle standaard desktop settings worden teruggezet. Wij zitten hier ook op een domain waarbij bepaalde settings gewoon uitgeschakeld zijn. Als je dan toch met localadmin-rechten iets wijzigd, is na een restart alles weer op standaard gezet.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Ik vind StyleXP een erg handig/makkelijk programma hiervoor! Gebruikt geen extra systeembronnen, maar werkt wel lekker. Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien een idee...

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 11:19

Hans.Solo

Tank n00bje :P

ericding schreef op 30 september 2003 @ 09:46:
Waarschijnlijk wel handiger ja...
Maar ik vraag me toch af waarom e.e.a. niet werkt, en waarom het bestandje kleiner wordt na compilatie met vervangend .bmp'tje... (to tweak or not to tweak, that's the difference).
Ach je hebt er andere kleurtjes in gebruikt dus de filesize verandert sowieso wel.

En BTW de filesize hoeft niet exact overeen te komen na compilatie.
Ik heb zelf momenteel een NTOSKRNL.EXE in mijn systeem hangen die door mijn getweak en geprogsel al aardig tegen de 3 meg aanzit en dat boeit windows ook niet.

Het gaat er puur om dat je gemodde bestandjes wel omwisselt als je onder safe mode zit, want anders ploft windows gewoon een backup terug uit zijn i386 folder.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:00:
Ik vind StyleXP een erg handig/makkelijk programma hiervoor! Gebruikt geen extra systeembronnen, maar werkt wel lekker. Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien een idee...
ik gebruik dat programma ook, handiger dan zelf kloten aan thema's

werkt al paar maanden goed hier :x

Verwijderd

Topicstarter
antimute schreef op 30 September 2003 @ 09:50:
Jij hebt het over de PC's op je werk, die waarschijnlijk beveiligd zijn, zodat na een restart alle standaard desktop settings worden teruggezet. Wij zitten hier ook op een domain waarbij bepaalde settings gewoon uitgeschakeld zijn. Als je dan toch met localadmin-rechten iets wijzigd, is na een restart alles weer op standaard gezet.
de systemen zijn niet beveiligd...heb zelf administrator rechten...
sterker nog , me baas heeft me gevraagd dit uit te zoeken, want hij vond die groene startknop maar nix.
Dus wordt er nog voor betaald ook als je het zo wilt bekijken. :)

Maargoed, op de een of andere manier wil hij luna.msstyles niet laden wanneer hij aangepast is, heb ook al wat dingen in het register geprobeerd enz, maar geen resultaat.
Ik denk zelf dat iemand dit probleem wel kent en ook een oplossing kent, maar dit topic nog niet heeft gezien :?

En trouwens AntiMute, ik heb het ook meegemaakt met mijn computer thuis. en daar ligt geen netwerk. dus het is toch een lokaal probleem zegmaar

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 08:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje:

Ben onlnags nog eens bezig geweest en heb het op deze manier getracht.

Luna.msstyles gekopieerd naar andere locatie.
vervolgens startknop blauw erin verwerkt (replace bitmap met reshack)
Je thema in windows op klassiek zetten.
Vervolgens die nieuwe Luna.msstyles over de oude heen gekopieerd (vervangen dus)
En dan weer kiezen voor windows XP thema bij eigenschappen bureaublad

Wat ie dan doet is een backup terughalen en die gebruiken. Waar ie het vandaan haalt weet ik niet maargoed.

Info: Bitmap groen startknop t.o.v blauwe startknop is van dezelfde grootte.

Wanneer ik de thema op klassiek heb staan en ik heb de nieuwe luna.msstyles in de map c:\windows\resources\themes\luna heb staan, dubbelklik ik deze.

Nu geeft ie bij mij de melding aan dat hij dit niet kan laden in zijn geheugen.

Wanneer ik deze medling nog een keer krijg zal ik even screentje plaatsen.
Pagina: 1