Toon posts:

windows 98 'leegt' harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dinsdag een nieuwe computer gehaald. Hierbij heb ik wat problemen bij de installatie van windows. Windows xp kreeg ik niet geinstalleerd, dus uiteindelijk besloot ik windows 98 te installeren en daarna te updaten.

In mijn computer heb ik twee fysieke harde schijven, beide waren opgedeeld in twee partities. Schijf c had ik helemaal geformateerd, de andere fysieke harde schijf daar stond al mijn persoonlijke documenten e.d. en die wilde ik bewaren.
Bij de installatie van windows vroeg hij of hij de eerste harde schijf mocht deleten, dus ik had ja gezegd. Hij begon die ook te formatteren.
Het probleem was dat hij ook meteen mijn andere fysieke harde schijf geleegd had, waar dus allemaal persoonlijke dingen op stonden. Heel stom van mij dat ik die niet geback-uped had, maar daar valt nu niets meer aan te doen.

Mijn vraag, win 98 installatie heeft die schijf wel geleegd, maar niet geformateerd. Is het dan nog mogelijk de documenten die erop stonden te redden? dus met recovery software ofzo, of is het hopeloos verloren?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Ligt eraan hoelang hij ongeveer heeft geformateerd, maar ik geef je een grote kans. Als je nu gewoon van die disk afblijft en eerst even een programma zoekt dan lukt het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de disk meteen losgetrokken uit de computer, dus dat zit wel goed. Hij was nog niet begonnen met formatteren. Toen ik zag dat hij daarmee begon, heb ik meteen mijn computer uitgezet (ik wist niets beters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT wordt van jou verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de subforum-FAQ's :) Hier in OM is dat dus OM FAQ/Beleid en je zult daarin alle denkbare tips mbt data-recovery kunnen vinden. Kijk onder Harddisks - Hoe krijg ik verloren gaande data terug? Meer dan dat kunnen we niet voor jou doen.

Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Kleine tip: laat die disk voortaan weg totdat je Windows op z'n poten hebt gekregen en/of todat je weet waar je mee bezig bent ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 25-09-2003 08:22 ]

Dit topic is gesloten.