eerst en vooral: ik weet niet of ik hier in het juiste forum ben, indien niet, verplaats me maar 
Mijn vraag: Ik beschik over een aantal pc's (total verschillende bakken). Hier zou ik graag een cluster mee bouwen (ja, ik weet dat 1 snel systeem veel goedkoper aan stroom is ed, maar daar gaat het mij niet om). Na enig leeswerk (zowel op GOT als op google) kwam ik tot de conclusie dat ik op die pc's RedHat8.0 wil draaien, en dat ik OpenMosix kan gebruiken om de load te verdelen (voor alle duidelijkheid: ik wil rekenkracht kunnen verdelen)
Maar waar ik in de lectuur geen antwoord op gekregen heb:
kan ik vanop een windows (2000) pc mijn cluster gebruiken?
om er maar even een praktisch voorbeeld tegenaan te gooien: Ik rip een DVD, of ik encode een gecaptured videofragment, kan ik de benodigde rekenkracht hiervoor uit mijn cluster putten?
misschien maakt dit alles wat duidelijker:
dit alles zou dan verbonden worden met een 10/100 MBit ethernet netwerk. Is dit snel genoeg? of kan ik dan best op gigabit overstappen? (ik denk dat 10/100 snel zat is, maar weet het niet zeker)
wie kan mij hier een (liefst duidelijk gestaafd) antwoord op geven?
en misschien tips/howto's om dit op poten te zetten?
bedankt al op voorhand...
Mijn vraag: Ik beschik over een aantal pc's (total verschillende bakken). Hier zou ik graag een cluster mee bouwen (ja, ik weet dat 1 snel systeem veel goedkoper aan stroom is ed, maar daar gaat het mij niet om). Na enig leeswerk (zowel op GOT als op google) kwam ik tot de conclusie dat ik op die pc's RedHat8.0 wil draaien, en dat ik OpenMosix kan gebruiken om de load te verdelen (voor alle duidelijkheid: ik wil rekenkracht kunnen verdelen)
Maar waar ik in de lectuur geen antwoord op gekregen heb:
kan ik vanop een windows (2000) pc mijn cluster gebruiken?
om er maar even een praktisch voorbeeld tegenaan te gooien: Ik rip een DVD, of ik encode een gecaptured videofragment, kan ik de benodigde rekenkracht hiervoor uit mijn cluster putten?
misschien maakt dit alles wat duidelijker:
code:
1
2
3
4
5
6
| Windows 2000-bak
'opdrachtgever'
|
---------------------------------------------------------------------------
| | | |
rekennode 1 rekennode 2 rekennode 3 ... |
dit alles zou dan verbonden worden met een 10/100 MBit ethernet netwerk. Is dit snel genoeg? of kan ik dan best op gigabit overstappen? (ik denk dat 10/100 snel zat is, maar weet het niet zeker)
wie kan mij hier een (liefst duidelijk gestaafd) antwoord op geven?
en misschien tips/howto's om dit op poten te zetten?
bedankt al op voorhand...