Ik heb een heel simpel gastenboek dat werkt met een txt-file dus niet dbase-driven.
Nu heb ik een basic htmlpagina met een tabel bestaande uit twee cellen.
Linker cel include het gastenboek-invoer-formulier
de rechter cel include de berichten uit het txt file.
Op zich leuk, maar wat als er nu tig en tig posts gemaakt worden. Dan wordt dus mijn basic html-pagina wel errug lang en blijf je scrollen.
Mijn idee is daarom om in die basic html-pagina in de rechter cel slechts de nieuwste vijf posts te laten tonen.
Maar ja hoe doe ik dit....?
Een andere oplossing is om bv per 10-posts een nieuwe pagina te generen. Maar ook daarvoor geldt: hoe doe ik dat?
Mijn probleem is mijn inziens lastig omdat ik enkel een txt file gebruik en dus geen dbase icm MySQL.
Nu heb ik een basic htmlpagina met een tabel bestaande uit twee cellen.
Linker cel include het gastenboek-invoer-formulier
de rechter cel include de berichten uit het txt file.
Op zich leuk, maar wat als er nu tig en tig posts gemaakt worden. Dan wordt dus mijn basic html-pagina wel errug lang en blijf je scrollen.
Mijn idee is daarom om in die basic html-pagina in de rechter cel slechts de nieuwste vijf posts te laten tonen.
Maar ja hoe doe ik dit....?
Een andere oplossing is om bv per 10-posts een nieuwe pagina te generen. Maar ook daarvoor geldt: hoe doe ik dat?
Mijn probleem is mijn inziens lastig omdat ik enkel een txt file gebruik en dus geen dbase icm MySQL.