Toon posts:

[Luidsprekerstand] Blu-Tack?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zijn m'n speakerstands binnegekomen (Atacama SE5). Alleen zit ik met de kwestie van hoe de speakers op de stand te plaatsen. Los is me toch te link.

Als ze op hifi.nl een standmount speaker bespreken zetten ze hem altijd vast met een goedje genaamd Blu-Tack. Door te zoeken heb ik alleen de kunnen ontdekken dat Bostik de fabrikant is.

Weet iemand waar dit spul verkocht wordt?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien eens even zoeken via hifi.nl?!?

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Hoezo gebruik je gewoon niet dubbelzeidig plakband??
Dit blijft denk ik prima zitten op speaker en stand. Ook zal ik de Acatama verzwaren met zand in de buis. Als het goed is kan dat. Dan staat hij wat steviger en kan al minder snel omvallen.

http://www.euroffice.co.u...asp?SBCAT=29&CAT=3&TAB=GE

http://www.artifac.nl/catalogus/cat33.pdf

http://www.google.com/sea...ck&btnG=Google+zoeken&lr=

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
In het Nederlands wordt Blu-Tack ook wel Buddies genoemd (Volgens mij van Pritt) en is dat te krijgen bij elke kantoorboekhandel.

Ik zou zelf geen dubbelzijdige tape gebruiken dat kan wel eens nare vlekke achterlaten op de stands/speakers. En verliest ook zijn kleefkracht na verloop van tijd (Ooit een spiegel met dubbelzijdige tape opgehangen ? 8)7

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Waarom gebruik je geen zelfklevende klittenband? Het staat stevig, wanneer je er tegenaan stoot (per ongeluk natuurlijk) zullen ze er niet gauw vanaf vallen. Plus een voordeel is ook nog eens, dat mocht je ooit nog gaan verhuizen, je ze vrij gemakkelijk kan demonteren.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik heb twee plaatmagneetjes gehaald en die erop geplakt, dat werkt perfect.

Verwijderd

BuG2FiX schreef op 25 September 2003 @ 08:45:
ik heb twee plaatmagneetjes gehaald en die erop geplakt, dat werkt perfect.
Extra magneten onder een speaker leggen lijkt me niet bevordelijk voor de geluidskwaliteit.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 13:20:
[...]

Extra magneten onder een speaker leggen lijkt me niet bevordelijk voor de geluidskwaliteit.
enig idee hoe sterk die magneten zijn - helemaal niet sterk dus, het zijn van die dingen die ook op je koelkast blijven hangen... dan nog, een magneetveld van die zwakte heeft helemaal geen invloed op de muziekkwaliteit. hoe zou dat invloed moeten hebben dan? de beinvloeding van de conusmagneet is er bijna niet - of verwaarloosbaar. in een speaker zitten de magneten nog dichter bij elkaar zou ik zelf zeggen... nofi

Verwijderd

Doe even normaal wil je. Zelfs al heb je gelijk. Ik hoef jou flame niet te pikken.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 14:48:
[...]

Doe even normaal wil je. Zelfs al heb je gelijk. Ik hoef jou flame niet te pikken.
offtopic:
Flame ? Doe even normaal zeg !

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

flame... :? over lange tenen gesproken..

Maar, ik heb mijn speakers op hun stand staan met rubber voetjes die de boel ook ontkoppelen. Eigenlijk moeten die rubbers onder de stand, maar goed.

Wat je ook kan doen zijn "anti-slip" rubbertjes halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tesa.nl/images/ALL/app/5251.jpg

Ze zijn dun dus je ziet ze niet, en je moet erg je best doen wil je de boel nog verschuiven; ik heb zo ook onder de bank zitten bijv.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

seq_uence schreef op 25 september 2003 @ 16:21:
[...]

offtopic:
Flame ? Doe even normaal zeg !
oeps nofi = no flame intended

Was in de war met N00b. Blafhert voelt zich nu echt N00b |:(

Sorry Bug2
Pagina: 1