[P4] Processor zit aan koeler vast?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Ik heb net even snel gezocht in de search, maar kon het niet vinden. Ik heb dus een P4 2.4Ghz met standaard Intel koeler. Ik heb nu een nieuwe Intel koeler, dus ik haal die oude koeler eraf, ik kijk naar de socket, geen processor... ik kijk naar koeler, zit ie onderaan vast. Wat ik niet snap is dat die processor zomaar van de socket af kan, want hij zit met dat klemmetje toch vast? Pinnetjes zijn niet verbogen ofzo..

Hij zit echt stevig aan die koeler vast en kwil hem niet beschadigen.. hoe haal ik hem los en waar maak ik hem het best mee schoon?

Wat een onzin..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
FF de search gebruiken hoe je een heatsink moet verwijderen van een chip...
Gaat in principe hetzelfde voor op...

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 21:09

mymind*

A Beautiful Mind

Ik zou hem terug plaatsen in de socket (als dat nog gaat, met het hendeltje) en dan de koeler voorzichtig eraf "draaien". Dus door een beetje te draaien de gedroogde koelpasta losmaken.

Je zou anders kunnen proberen om met een klein schroeven draaiertje hem van de koeler af te wippen, maar dat moet je even goed bekijken voordat je je proc sloopt

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook handig:

Chip even laten draaien (dus gewoon installeren, en ffkes onder full load een kwartiertje laten gaan) pc uit, en dan opnieuw proberen.
Door de warmte wil de pasta welleens wat zachter worden.

Verwijderd

Stop hem in de vriezer in een plastic zakje en draai hem daarna er af :D

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Enorme searchvraag, echt beter zoeken hoor!!!

Verwijderd

Verwarm je koelblok (met een fohn ofzo).
Zo wordt de koelprut warm en weer enigzins vloeibaar.

Niet de fohn op de hoogste stand en ook niet continu 1 plek verwarmen!!!!
Gebruik gewoon je gezonde verstand bij deze actie.

Dit zou ik zeker niet doen:
Ik zou hem terug plaatsen in de socket (als dat nog gaat, met het hendeltje) en dan de koeler voorzichtig eraf "draaien". Dus door een beetje te draaien de gedroogde koelpasta losmaken.

Je zou anders kunnen proberen om met een klein schroeven draaiertje hem van de koeler af te wippen, maar dat moet je even goed bekijken voordat je je proc sloopt

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 23:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Even laten draaien zonder de fan aan. dan wordt hij wat sneller warm en is hij makkelijker te verwijderen.

een P4 met de fan aan kan nog wel eens heel koel blijven :P (zelf heb ik een 1700 celeron, natuurlijk geen heethoofd, maar dat ding wordt totaal niet heet met de standaard koeler. dus eventjes zonder fan is hij sneller warm. een P4 fikt toch niet door :))

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Oke, thnx voor de tips...
terug in socket gaat niet lukken. Ik fohn wel heel zachtjes :)

Wat een onzin..

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

lol, heb ik ook een keer gehad, haal cooler er af, geen proc, wtf dacht ik

maar goed, ik kon em er zo afdraaien, procs kunnen best wat hebben.

Makerij Hofman

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb dat erg vaak (bij reparaties in een winkel)
en ik verdrink die dingen dan in pcb cleaner, dan lost de pasta gewoon op en kan je hem er zo afschuiven.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een proc vastgekleefd aan de koeler....dat kan maar een ding zijn...verkeerd of teveel koelspul. Van koelspul heb je normaal maar een klein beetje nodig...niet de hele tube ( heb hier meegemaakt hoor...een vriend van mij met AS III had zijn P4 dus vastgeplakt...tja...2 mm AS III )

There is no place like ::1

• johnny.xxx
swampy schreef op 24 september 2003 @ 23:52:
Een proc vastgekleefd aan de koeler....dat kan maar een ding zijn...verkeerd of teveel koelspul. Van koelspul heb je normaal maar een klein beetje nodig...niet de hele tube ( heb hier meegemaakt hoor...een vriend van mij met AS III had zijn P4 dus vastgeplakt...tja...2 mm AS III )
onzin, standaard intel blokken kunnen al plakken met de standaard prut

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

johnny.xxx schreef op 25 September 2003 @ 00:02:
[...]

onzin, standaard intel blokken kunnen al plakken met de standaard prut
En wie zegt dat standaard prut goed spul is......heb het gelijk verwijdert en daarna zelf AS III gebruikt :-)..maar dan een ..klein beetje :-)

Nu daartegen heb ik AS Ceramique...en....alweer een klein beetje...geen plakken hier hoor :-p

There is no place like ::1

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38

The Third Man

The Third Jellyfish

swampy schreef op 25 September 2003 @ 00:04:
[...]

En wie zegt dat standaard prut goed spul is......heb het gelijk verwijdert en daarna zelf AS III gebruikt :-)..maar dan een ..klein beetje :-)

Nu daartegen heb ik AS Ceramique...en....alweer een klein beetje...geen plakken hier hoor :-p
Daar gaat het hier ook niet om :z jij zegt dat het vaak komt door teveel koelprut, terwijl het net zo goed de thermal pad kan zijn die standaard bij de boxed cooler zit. Dus discussiëren over hoe het komt dat de proc vastzit is uitermatie zinloos...

• johnny.xxx
Lekkere Kwal schreef op 25 september 2003 @ 00:06:
[...]
Daar gaat het hier ook niet om :z jij zegt dat het vaak komt door teveel koelprut, terwijl het net zo goed de thermal pad kan zijn die standaard bij de boxed cooler zit. Dus discussiëren over hoe het komt dat de proc vastzit is uitermatie zinloos...
scheeld mij een uitleg :P

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 24 September 2003 @ 23:33:
Even laten draaien zonder de fan aan. dan wordt hij wat sneller warm en is hij makkelijker te verwijderen.

een P4 met de fan aan kan nog wel eens heel koel blijven :P (zelf heb ik een 1700 celeron, natuurlijk geen heethoofd, maar dat ding wordt totaal niet heet met de standaard koeler. dus eventjes zonder fan is hij sneller warm. een P4 fikt toch niet door :))
Je kunt met SpeedFan (freeware volgens mij) onder Windows de temperatuur van je Processor uitlezen. Je kunt er ook je fan mee stop zetten (zie je em direct stijgen :) ).
Je kunt hem extra warm krijgen door Super_Pi (ook freeware) te draaien en de prioriteit van het proces wat hoger te krijgen.
Al deze dingen zijn ook/vooral handig voor als je geen P4 hebt.

Verwijderd

dixon schreef op 24 september 2003 @ 23:22:
Ik heb net even snel gezocht in de search, maar kon het niet vinden. Ik heb dus een P4 2.4Ghz met standaard Intel koeler. Ik heb nu een nieuwe Intel koeler, dus ik haal die oude koeler eraf, ik kijk naar de socket, geen processor... ik kijk naar koeler, zit ie onderaan vast. Wat ik niet snap is dat die processor zomaar van de socket af kan, want hij zit met dat klemmetje toch vast? Pinnetjes zijn niet verbogen ofzo..

Hij zit echt stevig aan die koeler vast en kwil hem niet beschadigen.. hoe haal ik hem los en waar maak ik hem het best mee schoon?
dit had ik ook met mijn wc vage shit, gelukkig kon ik hem met een dunne schroevendraaier loskrijgen, het enige wat er tussen zat was AS3 is niet nog een x gebeurd maar blijf het vreemd vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dixon, bij deze wil ik jou een grote tip geven: gooi als je problemen hebt de (goede!) titel van een eventueel te openen GoT topic éérst door de Search heen. Nuttige resultaten gegarandeerd: [search=p4 processor zit aan koeler vast] :)

Hier zijn een aantal mogelijkheden:
• CPU beetje wegdraaien/schuiven
• nylondraad tussen CPU+koeler trekken
• föhn op de onderkant vd koeler richten en goed opwarmen, zodat de koelpasta zacht wordt en je de CPU zoiezo eruit kunt trekken
• CPU+koeler een nachtje in de diepvries leggen, zodat koelpasta bevriest en de CPU zowat eruitvalt
• als het écht niet meer lukt: met enig beleid een dunne/platte schroevendraaier tussen de CPU en koeler steken

/zoekertje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.