Win2k server, dos client diskette maken?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hallooow allemaal,

ik ben bezig met een netwerk om te zetten van novell naar win2k, nou is een van de client pc's een dos werkstation omdat daar een speciaal programma opstaat wat alleen onder DOs draait(ja echt!!).

deze dos client moet ik dus ook laten inloggen op de nieuwe win2k server om vervolgens bij de netwerkschijven te kunnen.

er staat iets verweg gegraven in mijn geheugen datje met win2k een soort van diskette kan maken die je vervolgens op dos client pc's installeert zodat ze kunnen inloggen bij de win2k server?

ik heb al in de win2k help gezocht en in de Ms kb, maar heb niets kunnen vinden :(

weet iemand of dit inderdaad mogelijk is? of hoe kan ik anders een dos computer laten inloggen bij een win2k server?

thanx,

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 17:10

Edho

Heeft Canon A570IS

Met een netwerkbootdisk gebeurt dit, hetzij vanaf een diskette, dus het kan.
Kijk eens op http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ daar vindt je vast meer nuttige info en mogelijk kun je dan zelf iets fabrieken. succes.

typfoutje verbeterd

[ Voor 6% gewijzigd door Edho op 24-09-2003 22:50 ]

Edho

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afhankelijk van wat je onder inloggen op een win2k server bedoelt:

Installeer MS network client software. Bovengenoemde disk is een goede bron.

Hou wel in de gaten dat een DOS workstation (:P) een domain eerder als werkgroep beschouwt (hence Windows 3.11wfw (windows for workgroups) ).

Een AD client kun je wel vergeten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Kijk eens op www.terminal-services.net
Daar stond volgens de nieuwsgroepen van Microsoft een dos client

Maar waarom over van Novell naa Win2k

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 23:02:
We hebben het over een network client, niet over een terminal server-rdp client.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 23:02:

Maar waarom over van Novell naa Win2k
mjah goeie vraag, bedrijf heeft er zelf voor gekozen ti's maar een klein netwerk van 10pc's ofzo + server. waren volgens mij problemen met bepaalde software die ook niet optimaal onder novell presteren.

Verder is win2k gemakkelijker te onderhouden, ik heb bijna geen kaas gegeten van novell, dus als er iets aan de server gedaan moest worden of onderhoud ofzo dan lieten ze daar een it'er voor komen die vervolgens 120 euro per uur rekent :p

nu met win2k kan ik gewoon het onderhoudt doen ik ben natuurlijk stukken goedkoper :D ze bellen me op en ik kom wel ff langs dus lekker makkelijk.

enniewee bedankt iedereen! ik denk dat het nu wel gaat lukken.

zul je zien over een half jaartje heeft die leverancier een windoos proggel gemaakt op de dos versie te vervangen :X

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 24 september 2003 @ 22:58:
Afhankelijk van wat je onder inloggen op een win2k server bedoelt:

Installeer MS network client software. Bovengenoemde disk is een goede bron.

Hou wel in de gaten dat een DOS workstation (:P) een domain eerder als werkgroep beschouwt (hence Windows 3.11wfw (windows for workgroups) ).

Een AD client kun je wel vergeten.
jah euh kijk ik werk al 15 jaar met pc's maar dos in combi met win2k netwerk heb ik nog nooit mee te maken gehad :*)

maar de dos client zal zich toch met een username + pass moeten bekenmaken voordat hij toegang krijgt tot een bepaalde share op de server?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

Jiffy

God, you're ugly!

Chaoss schreef op 25 September 2003 @ 08:40:
[...]
maar de dos client zal zich toch met een username + pass moeten bekenmaken voordat hij toegang krijgt tot een bepaalde share op de server?
Ja, idd, maar met de MS client is dat zonder problemen te regelen. Paar jaar geleden had ik eea ook op die manier draaien. Naam & ww inkloppen bij het booten en je had toegang tot de shares (zowel bestanden als printers).

BTW:
de MS client voor DOS vraagt behoorlijk wat van je geheugen...

[ Voor 8% gewijzigd door Jiffy op 25-09-2003 08:51 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1