Toon posts:

Bootmenu win2000

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je win98 en win2000 op een pc hebt draaien en je moet win98 opnieuw installeren, hoe krijg je dan het boot menu van win2000 weer te zien? Nu loopt mijn pc meteen door naar win98.
Alvast bedankt

Verwijderd

Gewoon alle files uit de root van je bootschijf kopieren? :)

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
partition magic :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja lekker is dat, Partition Magic V4.01 onder win98 met een systeem met win98 en win2000. beetje schuiven met partities enzo, en alle gegevens naar de kloten met een foutmelding... Bareuh!!! IK haat partitionmagic, dan maar Fdisk!!!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ehhhh, niet om lullig te doen ofzo maar was dat niet een 'known-bug' ofzo van Partition Magic 4 dat het niet goed samenwerkte met Win2000?

Dacht dat ik zoiets gehoord had?

- Jarno

• Sander|IA
  • Laatst online: 06-04 17:01
Ik heb partition magic 5.0 en die doet het niet onder win2k.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Hé, wat vaag. bij ging dat vanzelf. maar je zou kunnen proberen om win2k setup te starten en dan herstellen te doen. dan kun je met herstelconsole je bootinstellingen herstellen, maar volgens mij moet het bootmenu er nog wel zijn of heb je misschien de partitie waar win98 en dus ook de bootfiles van win2k geformatteerd?? dan zou je die bootfiles van een andere win2k-machine moeten copieren. suc6

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Master FX
  • Laatst online: 21:36
Wat bij mij altijd goed werkte (al is het een beetje omslachtig) is het volgende. Je begint gewoon met de setup van win2k, maar na de eerste kopieer sessie ga je gewoon niet verder met de installatie. Dan is de bootsector weer zo ingesteld dat dat bootmenu wordt geladen. Het enige wat je dan nog even moet doen is het aanpassen van boot.ini (even het setup item weghalen) en de temporary files wissen.

En klaar is klara

FX

Stay safe

Verwijderd

Hier komt enige DOS-kennis weer van pas:
1. Maak in Win98 een boot-disk: FORMAT A: /U /S
2. Kopieer het bestandje SYS.COM (of SYS.EXE) vanuit de WINDOWS\COMMAND directory naar de flop
3. Boot de computer van die flop.
4. Tik SYS C:
Dan wordt de bootsector van de harddisk met die van Win98 overschreven, en start je PC zonder Win2k menu op.

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Master FX heeft gelijk. 'heb 't laatst zelf uitgeprobeerd.
Gewoon ff win2k setup en na de 1e reboot is 't weer ok. Je kunt trouwens ook win2k opstarten door van je Emergency Repair Disk te booten.

Succes,

Leander

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

dus partition magic 5.0 en winY2K gaat niet samen. dat stuurt mn plannen in de war.
wou dat gaan uitproberen. Zit alleen nog op me cdtje winY2K te wachten.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1