com21 maakt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hee daar!

Vandaag even een doe-het-zelf pakketje van @home geinstalleerd bij iemand thuis (alwel vaker gedaan). Ik dus mooi die kabelmodem aansluiten via een nog niet gebruikte kabeltelevisie wandcontactdoos. Allemaal leuk en aardig, ik druk die moden erin en zet hem aan, nou gaat gewoon dat tweede lampje van links knipperen. Das normaal, heb meegemaakt dat het een uur kan duren voordat ie contact heeft.

Ik intussen de pc alvast ingesteld en ben weggegaan. Belt ie me net op dat het lampje nog steeds knippert en heeft vanmiddag dat ding al een keer opniew opgestart (stekker eruit en 10 mins later er weer in). Nog steeds geen verbinding. Duurt nu al wel zoon 8 uur!!

Iemand een idee waaraan het ligt??

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

het signaal dient toch gesplitst te worden bij binnenkomst? dat is tenminste bij mij zo =)

de groene CAIkabel wordt gesplitst in een TV en Internet deel....

Verwijderd

Dat hoeft niet perse dat het gesplits word.

Maar shere je zegt dat je het aangesloten hebt op een nog niet gebruikt kabeldoosje,is er ergens anders dan de hoofddoos in het huis zo ja test het daar eens op misschien is die andere doos niet aangesloten!!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
de doos waar ik het modem op heb aangesloten is aangesloten, althans, ff een test met de tv bleek dat ie werkte!

Maar zou het kunnen dat hij toch per-se in de meterkast moet hangen? op de hoofdaansluiting?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Het kan zijn dat de afstand te groot is. Probeer het in ieder geval even bij de hoofdingang. Dit wordt aangeraden door alle kabelboeren!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
dat 2e lampje maakt die contact met in jou geval @home dus of het is niet goed gegaan met het knippen van de kabels of misschien een foutje in jullie electricteit kast in jullie wijk moeten we af en toe nog wat op zetten weet niet of dat bij jullie ook het geval ik?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:19
Kapitein_Ortega heeft wel gelijk. Je zult altijd een filter moeten installeren op de wandcontactdoos. Ik heb het iig nog nooit anders gezien.

Daarnaast kan het zijn dat de lijn pas op een later tijdstip geactiveerd wordt. De beste mensen dienen in ieder geval een brief van @hme te hebben gehad met daarop een datum.

Bij mijn zus was de lijn pas een week na de installatie (ook een doe-het-zelf pakket) actief.

[edit]
Even de betekenis van de LEDs opgezocht.

Van links naar rechts:

PWR
Als dit lampje brandt is de voedig correct aangesloten.
RF
Als dit lampje groen brandt is de verbinding in orde. Als het afwisselend groen/oranje knippert is er een storing.
TD
Transfer Data. Dit lampje knippert als er data verzonden wordt.
RD
Read Data. Dit lampje knippert als er data binnen komt.
LNK
Dit lampje brandt als de verbinding met de netwerkkaart in orde is.

Met dank aan troublesathome.nl : http://www.troublesathome...section=faq&page=hardware

[ Voor 41% gewijzigd door Domino op 25-09-2003 09:27 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Je kan prima zonder filter je kabelmodem aansluiten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
COM21 is wel redelijk tolerant. Heb laatst bij iemand de overstap van Chello naar @home gedaan (Com21 -> motorola)

oude situatie:
CAI in meterkast -> verdeler -> bovenverdieping en woonkamer
COM21 modem zat met 15 meter kabel + 5m extra kabel verlengd op de aansluiting in de woonkamer, heeft ook altijd "gewerkt"

OK, kom ik aan, pak dat motorola modem, sluit hem zo aan op de kabel waar die com21 af kwam: nix, geen downstream en geen upstream.
Ik kabel inkorten met dat stukje van @home, later zelfs "hoofddoos" in woonkamer vervangen, helemaal nix.

Uiteindelijk de volgende dag een @home monteur geweest: bleek dat die gast dus nog een hele splitterinstallatie in zn meterkast had zitten en mij daar NOOIT over verteld had.

voor de splitterinstallatie filter geplaatst en daar kabelmodem op -> klaar, alles werken.

Kan je TV signaal op zo'n doos nog wel zo goed zijn, maar het zegt dus helemaal nix over je signaal voor kabelinternet. Al helemaal niet bij een eurodocsis systeem wat @home tegenwoordig gebruikt.
Pagina: 1