Toon posts:

Serial ATA : nog ff niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt uit de volgende test dat SATA nog lang niet robuust is:

http://www.ata-atapi.com/sata.htm

quote:
Are you thinking about buying a Serial ATA system and drive? If yes, read this... The Serial ATA (or SATA) products that are now shipping and available in your local computer store may not be the most reliable products. Testing of SATA products with tools such ATACT program are finding a variety of problems. These problems are timeout errors, data compare errors, and strange status errors. These problems are being reported by a large number of people doing SATA product testing. Hale's advice at this time is be very careful - make sure you can return the SATA product your purchased if it does not perform as you expect. See the ATACT link above for some ATACT log files showing both normal testing of a parallel ATA (PATA) drive (no errors!) and testing of a SATA drive (lots of errors!).

Wie heeft er al wat ervaring opgedaan??

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Dell levert het ook in zijn systemen, dus het lijkt mij in tegenstelling tot die berichtgeving toch vrij stabiel, want die gaan echt niet het risico nemen 1000en systemen terug te moeten nemen (lijkt mij hoor).

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zou kunnen verwachten is dat de performance van zo'n HDD naar beneden gaat . Bij huis tuin en keuken applicaties zal je dit niet merken, maar bij bijv real time video encoding applicaties kan dit leiden tot buffer underruns waardoor de stroom niet meer gegarandeerd wordt.

Verwijderd

Hmm dan ben ik wel benieuwd, een vriend van me heeft een western digital 120 gig SATA hdd. Deze wil ik me ook aanschaffen van het weekend :) Het zal me dus benieuwen, ik hoop nie dat het bericht van TS werkelijkheid zal worden

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:27

Sa1

lekker heb net een wd raptor besteld :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:55
Ik draai al sinds mei met zowel een raptor als een 120 GB s-ata schijf.
Merk helemaal niks van die problemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Guust, post het maar hier: [rml][ Discussie] Serial ATA[/rml]
Gezien de laatste twee replies zou dit topic toch op niks uitlopen.

edit:
Ik bedoel dus: iedereen (GoT heeft 80.000+ geregistreerde gebruikers) zou hier kunnen posten dat hij/zij "geen last" heeft van het probleem. Dan zou dit topic gewoonweg uit de hand lopen.

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 25-09-2003 11:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.