Toon posts:

AMD'ers: Wie van jullie verhoogt zijn I/O voltage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Ik kan nu mijn 550 op 850 (stabiel) laten draaien. Ik kan niet meer hoger qua core voltage (2.05V). Maar ik heb het idee dat mijn videokaart de beperkende factor is, want wanneer ik de cpu hoger klok begint de PC dezelfde kuren te vertonen als wanneer ik op een lagere cpu-freq mijn voodoo3 overklok. Kan ik dit oplossen door het I/O voltage op te voeren (K7V mobo)?? Wordt het cpu-voltage daardoor ook ook verder verhoogd? Of alleen de pci, ram en agp bus-voltages?? Heeeeeeeeeeeeeeeelp :? !!!

Verwijderd

Hé Rotterdammer, heb je wel een 300 Watt voeding?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
wat heeft een 300 watt voeding daar nou mee te maken?

maar zit onder het io voltage ook de agp bus? ik dacht dat tet alleen chipset/ram was. maar dat io voltage is alleen handig als je dan ook je agp kaart gaat overklokken en/of fsb gaat verhogen

Verwijderd

Ik heb m'n athlon 600@750 op 1,7V.

Verwijderd

Als ik mijn bussnelheid verhoog dan haal ik er max AMD athlon 700@770mhz uit.
Het kan niet meer want dan werkt windows iet meer.
Dit ligt waarschijnlijk aan die vcore

Hoe gooi ik die hoger op me Gigabyte 71xe moederbord ?

Dennis

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Op zondag 03 december 2000 00:55 schreef smokey het volgende:
wat heeft een 300 watt voeding daar nou mee te maken?
Nou dan worden de gemiddelde voltages van oa je videokaart verhoogt en geeft meer stabiliteit.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb mijn Athlon 800@1000 2,05V (K7VT) geen probleem.

Verwijderd

Ja het helpt wel zeker iets voor je randapparatuur.

Ik kon mijn gekochte 100Mhz rammetjes bij een i/o voltage van 3,5Volt ipv 3,3Volt op 133Mhz draaien!

Voor (extra) stabiliteit van je videokaart helpt het meestal ook om je AGP driving value instelling te verhogen.
Mijn matrox G400-16 draait nu met FA instelling ipv standaard DA (Abit KT7) en dat gaf een ontzettende stabiliteit van mijn systeem. Dit in tegenstelling met de standaard setting.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb het wel gedaan, maar weer teruggezet. Standaad stond het bord op 3.4V VIO. Ik zette dat ding op 3.7 en alles liep wel op 160Mhz Cas 2 (2-3-2), maar niet helemaal goed.Bovendien was de boel bij een koude start niet OKI....Ambugeluiden kwamen van mijn mobo en ik moest de boel resetten....en dan moet je wel bedenken dat ik een CUSL2 heb en die dingen zetten normaal zichzelf terug naar Default als het fout gaat!

Ik draai weer op het normale 3.4v

Het experiment is bij mij niet goed bevallen.....maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zal zijn!

Het schijnt vooral te werken bij net ietsje meer performance uit je geheugen!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Moest van 3,3 Volt IO naar 3,5 V.
Met 3,3V gaf de bios 3,17 aan en met 3,5V staat hij nu op 3,38V.
Nu is hij veel stabieler vooral AGP!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
i/o voltage is voltage op je mobo, niet je proc?

hmm nooit meegespeeld, is misschien wel leuk ideetje.
Vraag me af of ik dat ergen in de bios van m'n msi6167'tje kan vinden
(waarschijnlijk niet, is alleen over te klokken via GFD :(

I’m not like the OTTERS

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

zonet ff gekeken
mijn vcore staat op 1,8 Volt op mijn Abit KA7 met mijn athlon 700@820.
Werkt als een trein >:)

ohja
fast decode heb ik op default of normaal staan. Als ik op fast zet, loopt hij vaker vast :(

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1