ASUS A7N8X DEluxe- SATA 120gb - hangt bij formateren

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:43
Hallo,

net een nieuwe pc gekocht.
wil Windows xp (pro retail) gaan installeren, maar hij blijft elke keer hangen (doet gewoon niets, blijft op 0%) als ik de hd moet formateren tijdens de setup.

Heb de drivers tijdens opstart van setup (F6) geinstalleerd via de bijgeleverde drivers.

Zit dus een ASUS A7N8X DEluxe met een 120 GB SATA hd in.

Als iemand dit probleem bekend voorkomt, help me aub, sta namelijk op het punt om terug te gaan naar de winkel morgenochtend :(

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Terug gaan naar de computerwinkel zou ik niet doen bij zo'n softwareprobleem, jaagt je alleen maar op extra kosten en je bent je spullen tijdelijk kwijt. Ik zou gewoon even met een bootflop (hoop dat je er een hebt) op proberen te starten en 'met de hand' proberen te formatteren. Hierna boot je vanaf je XP CD-ROM en laat je XP installeren met de optie je file-system intact te houden. Op deze manier zou je probleemloos moeten kunnen installeren.

Oh ja, zo te zien is het een nieuwe harde schijf dus, je hebt dus FDISK nodig (wat op een bootflop staat) om je schijf eerst te partitioneren. Denk erom niet een te grote partitie te maken waar je Windows uiteindelijk op komt (zit een limiet op).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:47 ]

Verwijderd

Je kunt beter partitionmagic 8.0 gaan gebruiken.
Fdisk heeft ook zijn beperkingen.

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:51:
Je kunt beter partitionmagic 8.0 gaan gebruiken.
Fdisk heeft ook zijn beperkingen.
Dat is waar. Maar als de hele XP setup het niet doet, kun je niet veel beginnen. Misschien nog de HD in een andere PC hangen wat op zich vrij drastisch is of juist makkelijk natuurlijk. Alternatief is de Partition Magic bootfloppen gebruiken wat op zich gewoon een verbeterde FDISK is met GUI. Werkt op zich perfect.

• enzoronald
en als ik nou ntfs wil ? :)
Fdisk ondersteund dat niet dacht ik ?

• Genghis Khan
  • Niet online
enzoronald schreef op 24 September 2003 @ 21:56:
en als ik nou ntfs wil ? :)
Fdisk ondersteund dat niet dacht ik ?
Volgens mij niet nee, heel DOS kan NTFS-partities ook niet zien dus op zich logisch. Maar probeer het eens met die Parition Magic bootfloppen als je die hebt. Volgens mij kunnen die gewoon NTFS aan. Zo te zien hier wel. Er zijn ook andere tooltjes voor, zoek maar eens met Google. Je kunt ook gewoon eerst FAT32 eventjes gebruiken en als de setup inmiddels compleet is pas gaan converteren naar NTFS.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zucht, moet je es searchen op a7n8x en formateren :P
is namelijk een bekend probleem

hier vangen: [rml][ HOWTO] SATA RAID met IDE installeren op A7N8X[/rml]

[ Voor 31% gewijzigd door randje op 24-09-2003 22:01 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een asus a7v8x en daar heb ik ook een raid mogelijkheid op. (2xs-ata of 1xs-ata en 1 ide)
Met pm8.0 kan ik deze raid 0 zonder problemen partitioneren. 2x80gb=160gb (ntfs)

• enzoronald
Hmm...probeer nu met opstartdiskettes erop te komen, maar hij lijkt geen enkele opstartdiskette te pakken ???!!!
Een paktje hij wel, maar liep weer vast..
Kan de HD kapot zijn of in het ergste geval het moederbord ?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

enzoronald schreef op 24 September 2003 @ 23:27:
Hmm...probeer nu met opstartdiskettes erop te komen, maar hij lijkt geen enkele opstartdiskette te pakken ???!!!
Een paktje hij wel, maar liep weer vast..
Kan de HD kapot zijn of in het ergste geval het moederbord ?
euhh, no offense, maar lees jij wel je reacties?

probeer een ide schijf te lenen (of misshcien heb je er zelf 1)
installeer wat je wilt installeren erop.
installeer de sata raid drivers,
installeer de sata tool
maak ff een raid array aan met 1 schijf
stel je schijf in die sata tool in op udma5 ipv 6
ghost daarna van die ide naar je sata schijf
.......

ok de kans bestaat dat er iets verrot is, maar dat betwijfel ik

[ Voor 6% gewijzigd door randje op 25-09-2003 01:35 ]

• enzoronald
Ok je hebt gelijk, daar zal ik morgen in het uiterste geval naar kijken. Ben er nu zat van...Kreeg net ook cmos checksum error bij opstarten. Lijkt me niks met de hd te maken te hebben :)
Ben er nu zat, kga slapen en bedankt voor jullie reacties...

Verwijderd

Ik zie hier allemaal reply's met FDisk en PartitionMagic, maar is het niet makkelijker om de partities gewoon te maken met de Windows setup?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 09:00:
Ik zie hier allemaal reply's met FDisk en PartitionMagic, maar is het niet makkelijker om de partities gewoon te maken met de Windows setup?
Ts zegt toch dat ie op het moment van formateren (dus als de partitir net aangemaakt is) hij blijft hangen op 0% Lijkt mij dan idd ook dat hij het eens met een bootflop en fdisk moet gaan doen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 09:00:
Cmos heeft idd niets met je hdd te maken maar met je bios/bios batterij maar doordat er iets mis is met de bios kan je schijf wel raar gaan doen :*) Ik neem aan dat je nog garantie hebt dus dan zou ik eens terug gaan met je stuff.. Ik vindt het nml nie normaal dat iets wat pas nieuw is meteen al cmos error`s geeft B)

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, lees eens hier:

ASUS A7N8X Dlx. met SATA Maxtor 120GB, loopt random vast.

je kan niet meer reageren, want mijn topic is gesloten

[ Voor 7% gewijzigd door machuidel op 26-09-2003 14:38 ]

Mike Machuidel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vind je het gek :? Ik heb toch heel duidelijk erbij vermeld dat crossposten niet op GoT is gewenst. Je kunt nog altijd verdergaan op ASUS A7N8X Dlx. + SATA Maxtor 120, loopt vast :)

Lees verder aub ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1