TFT scherm met typical 25 ms repsone time

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Okee ik heb de search al gebruikt, maar nergens heb ik de term typical gezien bij response times.

Nu vroeg ik me af wat typical betekent. Ik ben van plan om in november een Dell systeem te gaan kopen met een P4 EE en Radeon 9800 pro of xt. Nu snap je natuurlijk dat dit een systeem word om te gamen en dvd´s te kijken.

Hierbij wou ik ook een 17 inch flatpanel aanschaffen, alleen nu staat bij de specs dat het een respone time heeft van typical 25 ms. Wat bedoelen ze hiermee?

En ook geeft dit scherm het beste beeld bij 1280x1024 maar krijg ik dan nog steeds scherp beeld op 1024x786 want ik denk niet dat hij half life 2 trekt met alles aan in 1280x1024.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 07:27
Bij een goed TFT scherm opletten of 1280x960 ondersteund wordt. Niet alle games doen 1280x1024...

Verder is refresh rate leuk maar alleen belangrijk voor de echt snelle beeldwisselingen. Kijk ook naar de weergave van de kleuren (zet maar eens een goedkope TFT naast een goede CRT dan zie je wat ik bedoel).

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
tja lijkt toch simpel.

Het duurt 25ms voordat er info op je scherm komt. Dus jij raakt je muis aan, na 25ms zie je je cursor bewegen.Dus als je een ping van 50 hebt, tel je er 25ms bij. Eenvoudig

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 13:26

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik heb de FAQ gebruikt en kwam o.a. hier op uit. Oke, daar wordt niets over de typical response tijd gezegd. Volgens mij mag je "typical" vertalen naar gemiddeld, of gewoonlijk. Uiteraard schiet je hier niet veel mee op. Dit kan nog steeds 25, of 50 ms (volgens de uitleg in de link hierboven, vandaar de link) zijn. Omdat ik zelf ook niet weet hoe ik deze typical verder moet interpreteren, zou ik gewoon de leverancier eens aanschrijven of het de gehele, of de halve cyclus aanduidt.

Verder zou het handig zijn als je de spec's van de monitor post. Hiermee zouden we eventueel zelf je probleem op kunnen lossen. Je ziet namelijk dat mijn uitleg je ook niet verder helpt.

Forza Mucca

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Maar is dit scherm goed genoeg voor games of word het toch weer een crt scherm??

en dat met een ping er 25 ms bij optellen lijkt me niet, want met ping loopt je computer gewoon bv. 50 ms achter op de server maar het beeld word daardoor niet nog meer vertraagt.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Dit zijn de specificaties die ik kan vinden op internet

Technische Specificaties (MONITOR IN HOOGTE VERSTELBAAR) Beeldscherm: Active matrix TFT LCD

Dot pitch: 0.24mm

Synchronisatie bereik horizontaal: 31 kHz-80 kHz (automatisch)

Synchronisatie bereik verticaal: 56 Hz-76 Hz (automatisch)

Heldigheid / Contrast ratio: 250 CD/m2 / 600:1

Kijkhoek / Resolutie / Response time: +/- 85° Verticaal, +/- 85° Horizontaal / 1280x1024 @ 60Hz, 1280x1024 @ 75Hz / 25 ms

Preset Display Modes: VGA, 720 x 400: 31.5 kHz Horizontal, 70.1 Hz Vertical, VESA, 640 x 480: 37.5 kHz Horizontal, 75.0 Hz Vertical, VESA, 1024 x 768: 48.4 kHz

Horizontal, 60.0 Hz Vertical, VESA, 1280 x 1024: 80.0 kHz Horizontal, 75.0 Hz Vertical

Connectie: analoog : VGA 15-pin D-Sub ; digitaal DVI-D

Afmetingen. BELANGRIJK : Monitor is IN HOOGTE VERSTELBAAR: Breedte: 14.8" (380mm), Diepte: 8.37" (212.8mm) ; Hoogte (max, portrait mode) 21.50" (546.0 mm), Hoogte (max, landscape mode) 20.5" (520mm), Hoogte (min, landscape mode) 14.96" (380.0mm)

Afmetingen. OPGELET : Monitor is IN HOOGTE VERSTELBAAR / Gewicht: Stand afmetingen: Hoogte (max)17.12" (435mm) , Hoogte (min) 12.3" (312.mm), Lift distance 5.11" (130mm), Stand gewicht 5.5lbs (2.4kg) / 15.43lb (7.0 kg)

[ Voor 4% gewijzigd door WiXX op 24-09-2003 21:55 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Dat van die ping is natuurlijk totale onzin. Dat heeft niets te maken met de snelheid van het projecteren van plaatjes. En nee, ook niet bij multiplayer ;)

Meestal is 25 ms voldoende om op te kunnen gamen. Voor een niet zo die-hard gamer als ik, wel in ieder geval.
However, ik heb op dit moment Acer TFT schermen, de AL718 om precies te zijn. Werken prachtig, zijn goedkoop, en hebben maar 20 ms response tijd. Bevalt goed !
Maar qua snelheid mer ik persoonlijk geen verschil met een 25 ms versie.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
op andere resolutie's dan die van de monitor ziet het er slecht uit.
dus dan zit je in principe vast aan die resolutie, ik denk trouwens dat je hl2 wel kunt draaien op die res :)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:10
Ik neem ff gemakshalve aan dat je flatpanel ook uit de DEll stal zal komen?

Dan hebben we hier op GoT wat aan een typenummer, dit omdat de dell tft lijn gewoon in opdracht van Dell gemaakte schermen zijn van o.a Samsung.

Ik heb al eens een samsung 171 n gezien met daarop het dell logo.Dus met het type nummer kunnen we kijken wat de specs zijn van je tft, en zo via de (originele) producent aan meer info komen.

Verder dacht ik dat typ responce de gemiddelde tijd die het scherm nodig had om zijn pixel aan te zetten en weer uit te zetten is( dus 12.5 Msec up, 12.5 Msec down)

Verder moet je een tft voor het mooiste beeld altijd op zijn native resolutie draaien( bijv. 15" 1024x768), voor 17"is dat meestal 1280x960 geloof ik.

Succes iig ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Dell UltraSharp 1703FP HAS

Fabrikant Dell
Dell Part Nummer IM-GOSKU-730-11077
Fabrikant # EMFM0986

Dat is wat het geeft op de site van dell

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Wat ik niet begrijp is dat veel mensen zeggen dat een tft minder word als je niet in de native resolutie zit. Maar als ik game op een laptop heb ik totaal geen last van het switchen van resolutie.

Zijn laptop schermen nu anders? of heb ik gewoon ram slechte ogen.
Of zelfs een derde optie overdrijven veel mensen het nu dat je als bv de native resolutie 1280x1024 is en ik game op 1024x786 dat het dan eigenlijk niet te zien valt dat het beeld anders is.

Want ik was van plan om waarschijnlijk toch in de nieuwe shooters 1024x786 tegaan gebruiken, of is dit compleet af te raden. En wat is er dan anders aan het beeld? minder scherp? meer ghosting?

[ Voor 27% gewijzigd door WiXX op 25-09-2003 00:40 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
mn minder scherp omdat het aantal fysieke pixels niet meer overeen komt met de resolutie.
voor de "resolutie-pixels" die hij moet gaan opvullen moet ie zelf een waarde gaan bedenken. dit doet ie met interpolatie als ik het niet mis heb...
de enige andere resolutie die wel scherp weergegeven wordt is de halve, omdat ie dan niet hoeft te interpoleren maar gewoon de pixels verdubbelt.
zou bij jou dus 640*512 zijn en dat wordt imo niet door alle spelletjes ondersteund (nog nooit gezien iig)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Fire69
  • Laatst online: 23:52
Je moet ook opletten, vaak zetten ze bv. 25ms responsetime, maar een tft heeft een up- en downtime (weet niet of dat de juiste termen zijn).
Het kan dus bv. 25ms duren om de pixel te laten oplichten, maar dan moet je ook rekening houden met de tijd die het duurt om hem weer te laten doven.
Maw 25ms kan in het echt 40 zijn als je er 15ms down moet bijrekenen!

Ivm de non-native resolutie, de meeste schermen stretchen het beeld om beeldvullend te zijn, maar bij sommige kan je instellen dat hij gewoon met een zwarte band eromheen moet werken. Dan blijft het wel perfect scherp.

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 25-09-2003 11:19 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 25 September 2003 @ 11:12:
mn minder scherp omdat het aantal fysieke pixels niet meer overeen komt met de resolutie.
voor de "resolutie-pixels" die hij moet gaan opvullen moet ie zelf een waarde gaan bedenken. dit doet ie met interpolatie als ik het niet mis heb...
de enige andere resolutie die wel scherp weergegeven wordt is de halve, omdat ie dan niet hoeft te interpoleren maar gewoon de pixels verdubbelt.
zou bij jou dus 640*512 zijn en dat wordt imo niet door alle spelletjes ondersteund (nog nooit gezien iig)
Hoe komt het dan dat ik dit probleem niet heb als ik op een laptop speel?? want dat is toch ook een tft scherm of zijn mijn ogen dan gewoon een stukje minder als die van sommige?

Verwijderd

WiXX schreef op 25 September 2003 @ 18:12:
[...]

Hoe komt het dan dat ik dit probleem niet heb als ik op een laptop speel?? want dat is toch ook een tft scherm of zijn mijn ogen dan gewoon een stukje minder als die van sommige?
het is toch ook niet echt een probleem...
Jij ziet het niet, maar een ander die vaak met CRT's werkt misschien wel. Het ligt er ook aan wat je gewend bent, als je altijd al op een laptop heb gespeeld en dus meer tegen ee nTFT aankijkt zie je hiet niet omdat je gewoon niet weet hoe het er op een (goede) CRT uitziet. Ik heb altijd een CRT gehad (en zal ze ook altijd blijven kopen) en ik merk het verschil echt duidelijk. Het is met de moderne TFT schermen wel een heel eind verbeterd, dat wel.
Pagina: 1