Toon posts:

Sound Blaster 5.1 + 5.1 speakerset ligt dwars

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een 5.1 geluidskaart van Creative, de 5.1
Hierop heb ik vandaag een 5.1 set, ook van creative voor gekocht.
Alle boxen doen het, alleen ik krijg de midden/center box niet aan de praat.
Ik heb al de search bekeken, hierin staat dat deze alleen meedoet in een film. Ook als ik een DVD afspeel via mijn DVD speler, geeft de middenspeaker geen geluid.

Als ik de test van Creative gebruik, dan doet de middenbox het wel, dus aan de aansluiting ligt het niet, dat is in orde.

Wie o wie kan mij meer vertellen en mij uit de problemen helpen?

M.v.g.

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
Welke software gebruik je voor het afspelen van de DVD? staat de software goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik PowerDVD, en daarvan is de instelling goed op dolby surround gezet. Ik kan het op Dolby en Stereo zetten, uiteraard is dolby dan de bedoeling.
El Psycho schreef op 24 September 2003 @ 21:24:
Welke software gebruik je voor het afspelen van de DVD? staat de software goed ingesteld?

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
Audiouitvoer staat wel op 6 speakers bij PowerDVD? (ik krijg de stereo of dolby keuze namelijk alleen maar als ik hem op 2 speakers instel)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens bij de eigenschappen bij audio in het configuratiescherm en zet je speakerconfiguratie daar op 5.1
Dit doet het probleem waarschijnlijk oplossen, en zorgt ervoor dat je in PowerDVD voor 6 speakers kan kiezen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Deze eigenschappen staan allemaal netjes op 5.1, in powerdvd kan ik niet kiezen voor 6 speakers. ik heb zojuist een programma van msi geinstalleerd om dvd's mee af te spelen, ook daar hetzelfde probleem. doch kan ik daar wel netjes kiezen voor 6 speakers. dus 5.1 alleen de middelste nog steeds geen gehoor.
inmiddels ook al een update van creative uitgevoerd, alleen nog geen resultaat....
DannyVersluis schreef op 24 september 2003 @ 22:11:
Kijk eens bij de eigenschappen bij audio in het configuratiescherm en zet je speakerconfiguratie daar op 5.1
Dit doet het probleem waarschijnlijk oplossen, en zorgt ervoor dat je in PowerDVD voor 6 speakers kan kiezen.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
start creative playcenter eens op. staat op de cd bij je geluidskaart
druk dan eens op control + n

dan zie je het vanzelf

hondennamen.info Openscheermes.nl

• The Quizmaster
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 16:49
Als je de oude drivers hebt, dan kan je ook in de SurroundMixer je geluidsomgeving in de "Movie Mode" zetten, dan gooit de Surround Mixer de center er ook bij (bij mij iig wel)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

The Quizmaster schreef op 24 September 2003 @ 22:31:
Als je de oude drivers hebt, dan kan je ook in de SurroundMixer je geluidsomgeving in de "Movie Mode" zetten, dan gooit de Surround Mixer de center er ook bij (bij mij iig wel)
Klopt ja.. ik heb ook heel even een sblive5.1 gehad omdat ik toen moest wachten op m'n seismic edge :9~. Ik heb toen ook illegaal een oude versie van creative liverdrivesoftwarebundel oid moeten downloaden om vervolgens in movie mode m'n center speaker aan de praat te krijgen.
Sjongejonge, wat ben ik blij dat ik die kaart niet meer heb (technologie zal best prima zijn, maar de hele softwarepolicy van creative sucks nogal).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
Alle boxen doen het, alleen ik krijg de midden/center box niet aan de praat.
Echt alle antwoorden staan in de search, een nieuw topic zal geen nieuwe inzichten opleveren. Het zijn echt de instellingen die je goed moet zetten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.