Toon posts:

[ADSL]wat raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige situatie is deze:
1 desktop en 1 laptop en 1 ADSL lite abbo van Wanadoo met een USB modem.
Nu kan ik op 1 computer tegelijk internetten wil ik op de andere gaan internetten moet de bedrading aanpassen.
Een router is geen oplossing omdat dan altijd de hoofdcomputer aan moet staan om op de 2e intenet te krijgen, dit wil ik dus niet.
Nu wil ik een een Modem/Router van Sweex kopen
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=251
, deze is naar mijn mening de goedkoopste, heeft er iemand hier ervaring mee?
Ook heb ik zitten denken aan wireless, de goedkoopste die ik kan vinden is 290 EURO. Wat zijn de componenten die ik op mijn PC en Laptop moet hebben om het geheel te laten draaien.

Wat zijn de alternatieven?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die heb ik ook.

Denk erom dat je een ISDN en een analoge variant hebt en dat je dus de goede neemt, anders zit je met een verkeerd modem in je maag gespitst.

Het model bevalt me wel, 't blijft natuurlijk een budgetmodelletje maar voor dat geld heb je zeker wel goed waar. Portmappen etc. (virtual server hier) gaat prima en persoonlijk beter met het Alcatel-modem wat KPN zelf meeleverd met hun ADSL-abonnementen (maar jij hebt die niet). Om je configuratie met deze router te laten werken zul je natuurlijk de router zelf nodig hebben, een eventuele switch of hub die je er bij zult moeten prikken in geval van meer dan vier PC's (niet nodig dus bij jou), en natuurlijk een ethernet-kaartje in al je computers (wat waarschijnlijk in die laptop er al in zit standaard). Op deze manier moet het prima bij je gaan werken.

Ik zou je deze router in ieder geval wel aanraden voor dat geld. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies met Portmappen?
Is het overigens zo dat je nu niet meer hoeft in te bellen omdat je modem/router altijd online is?
Indien beide computers aanstaan kan ik dan ook via een netwerk bestanden delen?
Genghis Khan schreef op 24 September 2003 @ 21:26:
Die heb ik ook.

Denk erom dat je een ISDN en een analoge variant hebt en dat je dus de goede neemt, anders zit je met een verkeerd modem in je maag gespitst.

Het model bevalt me wel, 't blijft natuurlijk een budgetmodelletje maar voor dat geld heb je zeker wel goed waar. Portmappen etc. (virtual server hier) gaat prima en persoonlijk beter met het Alcatel-modem wat KPN zelf meeleverd met hun ADSL-abonnementen (maar jij hebt die niet). Om je configuratie met deze router te laten werken zul je natuurlijk de router zelf nodig hebben, een eventuele switch of hub die je er bij zult moeten prikken in geval van meer dan vier PC's (niet nodig dus bij jou), en natuurlijk een ethernet-kaartje in al je computers (wat waarschijnlijk in die laptop er al in zit standaard). Op deze manier moet het prima bij je gaan werken.

Ik zou je deze router in ieder geval wel aanraden voor dat geld. Succes!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:37:
Bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies met Portmappen?
Nou, als jij bijvoorbeeld zegt dat je een FTP-server wilt gaan draaien, dan zul je de betreffende poort door moeten mappen naar de PC waarop je de FTP-service wilt gaan draaien om externe connecties toe te staan. Maar goed, dat is eigenlijk off-topic, vergeet maar dat ik het daarover gehad heb (is gewoon een echte verbetering vergeleken met m'n vorige router/modem).
Is het overigens zo dat je nu niet meer hoeft in te bellen omdat je modem/router altijd online is?
Indien beide computers aanstaan kan ik dan ook via een netwerk bestanden delen?
Als je deze router aanzet zal hij meteen gaan inbellen bij je provider (Casema dus). Dit hoef je inderdaad niet zelf te doen. Als je je router dag en nacht aan hebt staan, ben je daadwerkelijk de hele dag en nacht online, mits je dat zo hebt ingesteld.

Deze router werkt ook als switch, die zit namelijk ingebouwd (vandaar zoveel poorten) dus je zult probleemloos bestanden tussen je computers uit kunnen wisselen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:42 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]
[search=welke router]
[search=welke wireless router]
enz...

Er is genoeg informatie over te vinden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs