Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ervaringen KPN en tweede telefoonlijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed, ik heb dit al eens gevraagd in het centrale Demon-topic, maar omdat het toch niet specifiek bij Demon internet past open ik er maar een nieuwe topic over. Er waren namelijk ook nog geen topics over deze 'manier' van overstappen naar andere providers. Ik denk dat het hier wel op z'n plaats hoort. Ik zal de situatie in het kort proberen te omschrijven.

Sinds jaar en dag heb ik ADSL via KPN van XS4ALL (ISDN). Het gaat hier om het Basic-abonnement. Ik ben erg tevreden met deze verbinding door de stabiliteit en de lage downtime die XS4ALL normaal kent (alhoewel Newszilla de laatste tijd wel eens aan het stuiteren is). Toch wil ik overstappen op Demon internet, omdat de prijs- en prestatieverhouding daar gewoon stukken beter is. Door medebewoners die echter niet zonder internet of telefoon kunnen voor bepaalde tijd wil ik dit proberen door een tweede lijn aan te vragen bij KPN. Ik las namelijk in een oud topic dat KPN verplicht is jou deze lijn te leveren. Nu wil ik een tweede lijn aanvragen bij KPN, hier een standaard belabonnement op nemen, daarna Demon ADSL aanvragen en vervolgens alles op de eerste lijn opzeggen en daar verder niks meer voor betalen. Op deze manier kun je dus overstappen zonder ook maar enige downtime te ondervinden. Enige nadeel is de dubbele kosten die je voor onbepaalde tijd moet betalen. Nu heb ik daar een aantal vragen over:

• Is deze regel nog wel van kracht? Moet KPN dus nog wel gratis (?) jou een extra lijn leveren als je deze wenst te krijgen?
• Kun je probleemloos bijv. Demon ADSL aanvragen op die tweede lijn maar tegelijkertijd de eerste lijn voorlopig met rust laten?
• Kun je je oude telefoonnummer behouden of zit je echt vast aan een nieuwe?
• Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben en was het goed te doen?
• Wat zijn precies de extra kosten?

Ik vind dat er relatief gezien erg weinig over deze methode te vinden valt en vraag me daarom af of er mede-Tweakers zijn die dit zelf eens gedaan hebben :).

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43

Backspace-NL

New and Improved!

Eigenlijk ben ik ook wel geinteresseerd om hier wat antwoorden op te krijgen. Ik wil zelf eventueel ook overstappen van XS4ALL naar Demon, alleen ik kan dus echt niet zonder (snel) internet voor een langere periode. Ik heb momenteel ook een ISDN lijn, en aangezien ik weinig doe met de 'tweede' lijn zie ik het wel zitten om een extra analoge lijn neer te leggen.

Het probleem wat ik zelf heb is dat ik niet zeker weet hoe dit gerealiseerd moet gaan worden en of ik dat zelf mag doen. We hebben hier in ons flatgebouw redelijk oude aansluitingen en ik heb geen flauw idee of er extra kabels getrokken moeten gaan worden naar het centrale aansluitpunt (ISRA). Ik zou het zonde vinden als ik ook nog eens iets van 100 pleuro neer moet tellen om een monteur langs te laten komen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Genghis Khan schreef op 24 september 2003 @ 21:10:
• Is deze regel nog wel van kracht? Moet KPN dus nog wel gratis (?) jou een extra lijn leveren als je deze wenst te krijgen?
Nee, dat kost je 46 euro, standaard aansluitkosten
• Kun je probleemloos bijv. Demon ADSL aanvragen op die tweede lijn maar tegelijkertijd de eerste lijn voorlopig met rust laten?
Ja, als de lijn positief doorgemeten wordt wel
• Kun je je oude telefoonnummer behouden of zit je echt vast aan een nieuwe?
Nieuwe
• Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben en was het goed te doen?
• Wat zijn precies de extra kosten?
46 euro dus en de dubbele abo kosten
Ik vind dat er relatief gezien erg weinig over deze methode te vinden valt en vraag me daarom af of er mede-Tweakers zijn die dit zelf eens gedaan hebben :).
Weinig mensen, het kost je je nummer en flink wat geld

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
wanneer je 1 van die 2 adsl lijnen behoud voor de telefoon houd je gewoon je nummer.
toen ik weer terug ging van adsl naar gewoon 1 analoge lijn hield ik ook gewoon mijn nummer.(had zelfs de keuze uit 1 van de 4 nummers)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
nieuwe lijn is niet gratis, en je betaald aansluitkosten.
daarbij zit er geloof ik ook een minimale contractduur aan een telefoonabo van KPN.

de Opta heeft btw wel een aankl8 ingediend. het schijnt dat KPN overstappen kan doen zonder de lijn te slopen (in 1 dag dus) maar dat ze dat niet expres niet doen (dus eerst slopen, dan opnieuwe aanvragen. alle2 met 2 weken voordat het gebeurt)

TheS4ndm4n#1919

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Als je nou je 1e isdn lijn aanhoud voor je bellen en na een jaar je belbudget van je 2e lijn opzegt dan is het alleen voor het eerste jaar maar 120 euro+45 euro aansluitkosten.

Je kan namelijk een 2e lijn aanvragen met belbudget ( 9 euro per maand) en daar dan je demon adsl over laten lopen.

Als dat werkt ze je je isdn adsl op en daarna je bel abbo van je 2e lijn.

Zo behoud je je eerste nummer en isdn voordelen (centrale enzo) en heb je een aparte adsl lijn.

Of je houd 2 lijnen en gaat loadbalancen :-) of eentje aan de buren verhuren.

• Genghis Khan
  • Niet online
JvS schreef op 25 September 2003 @ 20:44:
46 euro dus en de dubbele abo kosten
Dus je betaald niet voor de monteur die bij je langs komt om die tweede lijn te regelen, of moet je dat zelf doen en heb je dan de optie om meer dan die €45,00 te betalen en een monteur in te huren? Hoe zit dat precies? En hoe kun je dan precies die tweede lijn bij de KPN aanvragen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel 0900-0244 en ze kunnen je alles uitleggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

JvS schreef op 25 September 2003 @ 21:41:
Bel 0900-0244 en ze kunnen je alles uitleggen
Die zijn er nu niet meer :( En dat noemt zich nu een klantenservice... Maar, we hebben geluk, er zijn genoeg tweakers die dit hele proces al een keer doorlopen hebben.

Overigens, op de KPN website kreeg ik de indruk dat het NIET mogelijk is een BelBudget abonnement aan te vragen als het een tweede lijn betreft! Natuurlijk kan het zo zijn dat ze liggen ofzo...

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Zo, ik heb net de klantenservice aan de lijn gehad. Nieuwe analoge lijn aangevraagd voor een bedragje van 46,58 incl. btw, en een monteur geregeld (70 euro incl. btw). Mag meneer de monteur even zorgen dat de tweede lijn gaat werken, aangezien ik dat zooitje thuis niet aan ga raken. De kabeling lijkt wel van voor 1960 ofzo ;)

13 oktober komen ze langs en dan ga ik zodra alles werkt Demon aanvragen. Overigens, ik mocht zelf een nummer kiezen, eindigt nu op 112.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

AvK

Ready Set Go

Belbasis of Belbudget?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 18:47

Dido

heforshe

Belbudget kan niet als je twee lijnen hebt!
Let op: Het BelBudget-abonnement:

• is niet beschikbaar voor bedrijven en instellingen en als u meerdere telefoonlijnen heeft
• is niet verkrijgbaar in combinatie met een ISDN-aansluiting
• kan niet in combinatie met andere telecomaanbieders gebruikt worden
• kan niet gebruikt worden in combinatie met VoordeelNummers
Je zult dus iig moeten zorgen dat je op je huidige lijn belbasis hebt, en ook belbasis op je tweede lijn moeten aanvragen.

Wat betekent mijn avatar?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 11:21

Eijkb

Zo.

Hmmm, twee telefoonlijnen ... redundant internet! Geweldig. Eens kijken ofdat Belgacom (De KPN van Belgie) daarin gaat trappen. Lijkt me wel aardig.

.

• Genghis Khan
  • Niet online
Sixkiller schreef op 26 september 2003 @ 10:01:
Zo, ik heb net de klantenservice aan de lijn gehad. Nieuwe analoge lijn aangevraagd voor een bedragje van 46,58 incl. btw, en een monteur geregeld (70 euro incl. btw). Mag meneer de monteur even zorgen dat de tweede lijn gaat werken, aangezien ik dat zooitje thuis niet aan ga raken. De kabeling lijkt wel van voor 1960 ofzo ;)

13 oktober komen ze langs en dan ga ik zodra alles werkt Demon aanvragen. Overigens, ik mocht zelf een nummer kiezen, eindigt nu op 112.
Heb je meteen daadwerkelijk iets op die lijn aan moeten vragen van bel-abonnementen of moet je dat zelf later doen?

(en welk nr. heeft de klanten-service?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 14:12 ]

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Genghis Khan schreef op 26 September 2003 @ 14:11:
[...]

Heb je meteen daadwerkelijk iets op die lijn aan moeten vragen van bel-abonnementen of moet je dat zelf later doen?

(en welk nr. heeft de klanten-service?)
Ja, een BelBasis abonnement en voor de rest wat diensten zoals nummerweergave etc. Alles in ongeveer 5 minuten geregeld nadat ik geinformeerd had over de precieze prijzen. Kon kiezen uit 10 nummers of iets dergelijks, eerste was direct raak :)

Nummer van de KPN Klantenservice is 0900 0244, bereikbaar van 08:00-20:00 (ma - vr) en 10:00-17:00 (zaterdag).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 17:46

qless

...vraag maar...

Eijkb schreef op 26 September 2003 @ 12:32:
Hmmm, twee telefoonlijnen ... redundant internet! Geweldig. Eens kijken ofdat Belgacom (De KPN van Belgie) daarin gaat trappen. Lijkt me wel aardig.
Ja hoor die doen dat ook. Gewoon extra lijn op het 2e koperpaar, en daar ADSL op laten zetten. Kost je echter wel weer keer extra abo kosten!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 17:46

qless

...vraag maar...

OliverBB schreef op 25 september 2003 @ 20:52:
wanneer je 1 van die 2 adsl lijnen behoud voor de telefoon houd je gewoon je nummer.
toen ik weer terug ging van adsl naar gewoon 1 analoge lijn hield ik ook gewoon mijn nummer.(had zelfs de keuze uit 1 van de 4 nummers)
Dat is van ISDN terug naar PSTN....zucht...

Bij aanvraag nieuwe telefoonlijn kun je NIET hetzelfde nummer nemen. Dat kan alleen bij een verhuizing in dezelfde stad of migratie ISDN <-> PSTN.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
qless schreef op 26 September 2003 @ 16:38:
[...]

Dat is van ISDN terug naar PSTN....zucht...

Bij aanvraag nieuwe telefoonlijn kun je NIET hetzelfde nummer nemen. Dat kan alleen bij een verhuizing in dezelfde stad of migratie ISDN <-> PSTN.
ik ben nu zelfs overgegaan naar de kabel telefoon van essent en ook nu heb ik het zelfde nummer kunnen houden
:)

• Genghis Khan
  • Niet online
Sixkiller schreef op 26 September 2003 @ 16:19:
[...]

Ja, een BelBasis abonnement en voor de rest wat diensten zoals nummerweergave etc. Alles in ongeveer 5 minuten geregeld nadat ik geinformeerd had over de precieze prijzen. Kon kiezen uit 10 nummers of iets dergelijks, eerste was direct raak :)

Nummer van de KPN Klantenservice is 0900 0244, bereikbaar van 08:00-20:00 (ma - vr) en 10:00-17:00 (zaterdag).
Hartstikke bedankt! :).

En weet je of een BelBudget abonnement ook gewoon toegestaan is op die tweede lijn? Zou me eigenlijk niets verbazen als dat niet zou mogen namelijk.

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
Genghis Khan schreef op 26 september 2003 @ 22:37:
[...]

Hartstikke bedankt! :).

En weet je of een BelBudget abonnement ook gewoon toegestaan is op die tweede lijn? Zou me eigenlijk niets verbazen als dat niet zou mogen namelijk.
Zelf ga ik hetzelfde doen als jij van plan bent.

Zit nu ook bij xs4all en ga de overstap maken naar Demon internet.

Hiervoor heb ik een tweede telefoonaansluiting (budget) aangevraagd via de KPN site, naast een bestaande telefoonaansluiting (basis).

De kosten zijn de eerder genomende € 46,00. Hiervoor gaat er een monteur langskomen die een extra aansluiting maakt. Met een beetje geluk volgende week al :)

De extra kosten die deze methode met zich meebrengt vind ik acceptabel (het is zelfs nog goedkoper dan xs4all) . Heb toch iets teveel 'horror' verhalen gelezen over mensen die 8 weken geen internet hebben.

Daarnaast kan je, je belbudget lijn natuurlijk ook gewoon gebruiken om te bellen en gebeld te worden.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10
Dido heeft eerder in dit topic deze quote van KPN geplaatst:
Let op: Het BelBudget-abonnement:

-is niet beschikbaar voor bedrijven en instellingen en als u meerdere telefoonlijnen heeft
-is niet verkrijgbaar in combinatie met een ISDN-aansluiting
-kan niet in combinatie met andere telecomaanbieders gebruikt worden
-kan niet gebruikt worden in combinatie met VoordeelNummers
Ik denk dus niet dat je erg veel succes zal hebben met die extra budget lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Pc123 op 27-09-2003 00:12 ]

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
Verder nog iets:

Als je het telefoongedeelte opzegt (dus alleen data) moet je vanaf 1 december toch 9,30 betalen. Dit omdat BBNeD deze kosten gaat doorberekenen (nieuws ook te zien via www.cistron.nl

- hardware always changes.. -

• -Marshal-
Pc123 schreef op 27 September 2003 @ 00:11:
Dido heeft eerder in dit topic deze quote van KPN geplaatst:

[...]

Ik denk dus niet dat je erg veel succes zal hebben met die extra budget lijn.
Ik denk dat het wel meevalt :)

Vandaag is bij mij een tweede belbudget lijn aangelegd naast een bestaande belbasis lijn.

Enige verschil is dat de naam van de contractant anders is.

Verwijderd

-Marshal- schreef op 06 October 2003 @ 22:08:
Dat is 'het' verschil ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 07:05 ]

• Dido

Dido

heforshe

-Marshal- schreef op 06 oktober 2003 @ 22:08:
Dan is het dus geen tweede lijn, maar een eerste lijn voor die tweede contractant. De meeste mensen hebben geen stapeltje ID's, wat jij beschrijft is een wezenlijk andere situatie :)

• -Marshal-
Dido schreef op 07 October 2003 @ 13:51:
[...]

Dan is het dus geen tweede lijn, maar een eerste lijn voor die tweede contractant. De meeste mensen hebben geen stapeltje ID's, wat jij beschrijft is een wezenlijk andere situatie :)
Heeft niets met een stapeltje ID's te maken hoor.

De eerste lijn staat op de naam van m'n ouders, de tweede lijn heb ikzelf aangevraagd. Beide lijnen zitten dus op hetzelfde adres.

De naam op wie het abonnement staat hoeft overigens niet dezelfde te zijn als degene die het abonnement betaald :)

• Dido

Dido

heforshe

Je hebt dan toch een stapeltje ID's: die van jou en die van je ouders. Situatie blijft wezenlijk anders. :)

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Heb de search functie met verschillende zoek opdrachten uitgevoerd, maar kan niet precies vinden wat ik zoek, terwijl het vast en zeker al een keer voorbij is gekomen.

1- Hoelang is de downtime ongeveer voor sloop ADSL over ISDN en migratie naar analoog voordat opnieuw ADSL aangevraagt kan worden ?

2- Wat is de gemiddelde tijd anno 2005 die KPN benodigd om fysiek een tweede koperpaar naar binnen te leggen ?

Ik krijg het niet helder ondanks diverse telefoontje naar KPN en ik wordt ook netjes teruggebeld met antwoorden.

Ik wil van ADSL over ISDN naar analoog met ADSL + voice, daar analoog meer kans op een hogere ADSL snelheid biedt. Het werkgerelateerde verkeer via KPN en prive via VoIP of VoDSL en mobiel.

Eind van deze maand is mijn huidige ADSL abbonement bij Demon (BabyXL) beeindigd.

De eerste keuze nu is ISDN naar analoog na sloop lijnsync van de lijn en dan migratie naar analoog.
Het algemene antwoord is dat het ca 3 weken duurt voor dat de sloop is uitgevoerd en migratie 8 werkdagen na aanvraag, dat pas mogelijks is nadat de lijnsync vrij is.
Nu wordt het vaag, hoe kun je vaststellen dat het ADSL signaal verwijderd is, is dat fysiek (ADSL lampje uit) of pas het geval als het administratief verwerkt is bij de KPN.
Het is mij door de KPN nadrukkelijk op het hart gedrukt dat ik de migratieaanvraag niet schriftelijk, maar telefonisch moet op starten gevolgd door schriftelijke bevestiging.

De oorspronkelijk eerste keuze was een tweede lijn aansluiten naast mijn ISDN lijn.
Hierover heb ik verschillende antwoorden gekregen, van kan tot is er echt geen andere optie voor U geschikt en ook verschillende prijzen.

Bij het eerste contact was het mogelijk tegen Euro 47.50
Toen bleek dat er maar 1 koperpaar naar binnen lag. De prijs steeg ook meteen naar minimaal Euro 122.50 + bijkomende kosten, zonder een antwoord wanneer ik dan over de tweede lijn kan beschikken of een schatting. Een ander telefoonnummer vindt ik geen bezwaar. Krijg al te veel te veel callcenters met van die postcode selectieve aanbieding aan de lijn, behoor niet tot de doorsnee binnen mijn postcode daar ik in loondienst ben.

Van welke factoren hangt de fysiek de aanleg van een extra lijn af?
Kan het zijn dat er geen vrij koperpaar meer is in de kabel bij mij voor de deur en dat dat mee weegt in de antwoorden die ik krijg, het 3660 meter naar de telefooncentrale en 100 tot 700 meter naar een andere telefoonkabel? Er is de afgelopen jaren een flink aantal woningen/bedrijven bij gebouwd in de omgeving

Hoe snel is zo'n aanleg en wat zijn die bijkomende kosten.
Of is migratie ISDN naar analoog toch de beste optie.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Domba schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:48:
Heb de search functie met verschillende zoek opdrachten uitgevoerd, maar kan niet precies vinden wat ik zoek, terwijl het vast en zeker al een keer voorbij is gekomen.

1- Hoelang is de downtime ongeveer voor sloop ADSL over ISDN en migratie naar analoog voordat opnieuw ADSL aangevraagt kan worden ?
Na sloop van je DSL lijn de tijd die KPN nodig heeft voor de migratie naar analoog (remigratie). Daarna kan je weer ADSL aanvragen, als alles technisch en administratief is afgerond van het omzetten. (duurt vaak niet lang).
2- Wat is de gemiddelde tijd anno 2005 die KPN benodigd om fysiek een tweede koperpaar naar binnen te leggen ?
Als er geen tweede aderpaar beschikbaar is zal deze mogelijk helemaal nog gegraven moeten worden. Kan zo weken tot maanden gaan duren, omzetten is veel sneller dan.
Ik krijg het niet helder ondanks diverse telefoontje naar KPN en ik wordt ook netjes teruggebeld met antwoorden.

Ik wil van ADSL over ISDN naar analoog met ADSL + voice, daar analoog meer kans op een hogere ADSL snelheid biedt. Het werkgerelateerde verkeer via KPN en prive via VoIP of VoDSL en mobiel.

Eind van deze maand is mijn huidige ADSL abbonement bij Demon (BabyXL) beeindigd.

De eerste keuze nu is ISDN naar analoog na sloop lijnsync van de lijn en dan migratie naar analoog.
Het algemene antwoord is dat het ca 3 weken duurt voor dat de sloop is uitgevoerd en migratie 8 werkdagen na aanvraag, dat pas mogelijks is nadat de lijnsync vrij is.
Nu wordt het vaag, hoe kun je vaststellen dat het ADSL signaal verwijderd is, is dat fysiek (ADSL lampje uit) of pas het geval als het administratief verwerkt is bij de KPN.
Het is mij door de KPN nadrukkelijk op het hart gedrukt dat ik de migratieaanvraag niet schriftelijk, maar telefonisch moet op starten gevolgd door schriftelijke bevestiging.
Enkele dagen nadat je ADSL lampje is uitgegaan moet je lijn ook administratief DSL vrij zijn.
De oorspronkelijk eerste keuze was een tweede lijn aansluiten naast mijn ISDN lijn.
Hierover heb ik verschillende antwoorden gekregen, van kan tot is er echt geen andere optie voor U geschikt en ook verschillende prijzen.

Bij het eerste contact was het mogelijk tegen Euro 47.50
Toen bleek dat er maar 1 koperpaar naar binnen lag. De prijs steeg ook meteen naar minimaal Euro 122.50 + bijkomende kosten, zonder een antwoord wanneer ik dan over de tweede lijn kan beschikken of een schatting. Een ander telefoonnummer vindt ik geen bezwaar. Krijg al te veel te veel callcenters met van die postcode selectieve aanbieding aan de lijn, behoor niet tot de doorsnee binnen mijn postcode daar ik in loondienst ben.

Van welke factoren hangt de fysiek de aanleg van een extra lijn af?
Kan het zijn dat er geen vrij koperpaar meer is in de kabel bij mij voor de deur en dat dat mee weegt in de antwoorden die ik krijg, het 3660 meter naar de telefooncentrale en 100 tot 700 meter naar een andere telefoonkabel? Er is de afgelopen jaren een flink aantal woningen/bedrijven bij gebouwd in de omgeving.

Hoe snel is zo'n aanleg en wat zijn die bijkomende kosten.
Of is migratie ISDN naar analoog toch de beste optie.
Je hebt ook nog kans dat als er een tweede lijn aangelegd moet worden dat deze via andere verdeel stations loopt dan je eerstelijn. Kan zijn dat hij zo enkele honderden meters langer is naar dezelfde telefooncentrale. Komt je DSL lijn niet tengoede.

KPN kan prima zien wanneer jou telefoonlijn weer vrij is van DSL administratief. Dan de migratie terug naar analoog laten opstarten en als dat is voltooid DSL aanvragen bij ISP naar keuze. Aanvraag nabellen ter controle of er al een leverdatum bekend is kan nooit kwaad.

Die opzegging bij je ISP heb je blijkbaar al gedaan. Was het niet veel gemakkelijker om ISDN2 om te laten zetten naar ISDN1? Kosten zijn gelijk (bijna) aan analoog belbasis. Je levert dan alleen je mogelijkheid tot twee lijnen tegelijk in samen met 2 extra nummers.

je behoudt dan 1 lijn en 2 nummers over ISDN

Dan overstappen naar een andere ISP via hetzelfde DSL netwerk zodat het vlekkeloos gaat zonder downtijd. Had je een hoop soris en wachten gescheeld. Enigste wat je dan niet hebt is de mogelijke extra bandbreedte die misschien te behalen is op analoog icm de lange lijn naar de centrale. Dat voordeel zou je mogelijk ook verliezen met tweede lijn ernaast.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 21:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
bjck schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:55:

Die opzegging bij je ISP heb je blijkbaar al gedaan. Was het niet veel gemakkelijker om ISDN2 om te laten zetten naar ISDN1? Kosten zijn gelijk (bijna) aan analoog belbasis. Je levert dan alleen je mogelijkheid tot twee lijnen tegelijk in samen met 2 extra nummers.
Ik heb inderdaad al opgezegd.
Heb de eerste stapgezet voor ISDN naar analoog migratie, ISDN1 heb ik inderdaad overwogen.
Ik begon te twijfelen omdat ik hoopte op <7 weken downtime, maar op veel plaatsen 2-3 mnd heb zien staan, meestal werd de zwarte piet bij de sloop van de ADSL gelegt.

Huidige provider heeft nog geen plannen voor Voice en levert max. 512/256 waarbij het niet uitmaakt of dat via BBNed of TIS gaat.
Van Versatel is de hoogste aanbieding 1024/320 voor analoog. Afhankelijk vanaf welke pagina, geeft de postcodechecker van Versatel bij lijntype ISDN of alleen inbelaccounts of 2048/512 als max. en ze willen zo graag een voetbalpakket verkopen.
Bij KPN kan alles als je maar een aanvraag indient, maar volgens mij hanteert KPN een maximale lijnlengte van 3 km en ik heb dat antwoord T-net ook gekregen.

Voorlopig wordt ADSL2+ alleen voor analoog aangeboden, zo gauw het geleverd kan worden.
Mijn telefooncentrale is nog niet geschikt en BBNED zwijgt of er een lijnlengtelimitering komt zo als bij ADSL1 de 3 km, versatel zegt dat ze naar een andere oplossingen zoeken.

Kabelinternet leek een mooie uitweg via Casema, maar daar mag ik officieel geen eigenserver hebben draaien.Laat ik nu toevallig 2 apacheservers (LAMP-config) en een Wake on lan 1,6 TB raid 50 samba server hebben draaien en die zijn uitsluitend wel prive bedoeld, maar het zijn een servers.

Blijft over, het TIS netwerk via een andere provider.

Voor mijn doel benodig ik bandbreedte, vooral download en upload van 512 of meer is ook handig, heb het wel niet dagelijks nodig. Nu zijn de mensen ter plaatse mijn ogen die mij via de telefoon op de hoogte houden hoe de machine reageert op mijn stuurcommando's en kost het snel een uur per indicent, maar in het weekend en op andere tijdstippen (zoals nu, net storing binnengekregen, locatie 37 km verderop) moet ik het op de gok doen of in de autostappen en naar toe rijden voor 10-20 minuten.
Dan zijn camera's handig, maar daarvoor benodig ik thuis bandbreedte en 512 is niet veel.
2 liever 4 maal 360x240 in kleur is het minium waar ik vlot kan werken en dat loopt al goed op een oude 1 Ghz PC een 500 Mhz AMD is net iets te langzaam, 1 of 2 fps in JPEG i.c.m. met een apache server, waarmee het geheel ook nog geschikt is voor 56k modem met 1 stream dan wel en een zakje geduld.
Het is niet altijd naast de deur minimaal 40 km en soms 160 km enkele reis kost ook wat tijd.
Dat is ook de reden waarom ik een klein samba servertje met raid 50 heb draaien als ik aan de andere kant niet bij de centraal opgeslagen van oudere settings kan komen, hoef ik niet altijd zo'n
200 Gb aan data bij me te hebben en 10% van de gevallen heb je de dan net niet het juiste bij je, geen probleem, even van thuis downloaden.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Pagina: 1