Toon posts:

Help XP gaat niet op HD

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forumers,

Met net een nieuw MB en nieuwe kast ATX 1,7 p4
40gig HD krijg ik steeds de melding met het instal van XP dat hij 364mb
nodig heeft om XP op mijn HD te zetten maar deze niet kan vinden op lokal vaste schijf.
In de bios HD detectie gedaan en hij vind hem gewoon ben ik wat vergeten te veranderen of ligt het probleem ergens anders????
Graag jullie expertise

MVRG Arie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je partities aangemaakt?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:?

Staat je HD niet op je RAID controller?
Heb je ervoor gezorgt dat Windows Xp ook een partitie aanmaakt? altans, dat gebeurt in Setup

offtopic:
Terw_Dan is weer sneller :P

[ Voor 14% gewijzigd door Vorkie op 24-09-2003 21:00 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die partities aanmaken gebeurt sowieso voor je verder kan met de windows setup...
Dus dat zal het probleem niet zijn...

Dit klinkt inderdaad als een RAID controller probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Top heren,maar wat hier aan te doen

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat hier aan te doen?!?
Tja, vertel ff iets meer...
Heb je bewust die schijf op de raidcontroller aangesloten?!?
Wat voor RAID configuratie heb je draaien...Stripe of Mirror.
Ik gok stripe omdat je het maar over 1 schijf hebt...
Dit geeft dus niet echt snelheidswinst, alleen het voordeel dat je iets meer ruimte op je IDE kanalen over hebt voor andere apparaten...

Prik die schijf gewoon op een normale IDE poort, en je zou gewoon moeten kunnen installeren...
RAID0 (stripe dus) is eigenlijk pas echt interessant als je 2 schijven koppelt...

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bredep
Wat en waar zit de raid contr,wat ik heb gedaan is in de pri aansluiting mijn HD en in de sec cd en cdr,heb hem in de sec geprikt maar krijg het zelfde kan geen lokale schijf vinden met meer dan 364mb.Mijn MB is een Jetway p4xfu/cp/cz met 256 agp.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit nog, in de bios staat alles nog op pio en auto kan dit ook de oorzaak zijn??

Verwijderd

Beste mensen voordat jullie met termen gaan smijten als "raid controller" houd er gewoon eens rekening mee dat niet iedereen allle talen kent.

Dit is geen verwijt maar een 2nd opinion. Een 2nd opnion geld natuurlijk ook voor de starter van het draadje, via google kom je er echt wel achter wat een raid controller is.

*heeft weer een hoop vriendjes gemaakt hihi*

Verwijderd

als het goed is niet, maar probeer eens de instelling voor de bios van die harde schijf te vinden en die er handmatig in zetten, mischien helpt dat...

Verwijderd

Zoals TS schrijft heeft hij de hdd op de pri ide aansluiting geplaatst, hdd wordt gezien in bios.Wat je naar mijn mening eens kan proberen is even opstarten met een windows 98 opstrat diskette.

Je komt dan uit op de a:\> hier type je in fdisk gevolgd door een enter en probeer je in fdisk eens een partitie aan te maken en deze daarna te formatten.

zo weet je cker dat je hdd goed werkt (tenminste dat ie goed is aangesloten en herkend wordt) Dan kan je hierna met de win xp cd een instal doen op de zojuiste gemaakte partitie :) suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor deze uitleg,was maar een klein probleem nl hij was nog niet geform
stom he,iig hartelijk dank!!
Arie

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Graag gedaan :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.