Toon posts:

[PM]windows ziet drive niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows me op me c schijf staan heb verder geen partities.
en nu wil ik een partitie aanmake windows xp op te zette.
nu heb ik met partition magic 8 een extendpartitie gemaakt met een logisch ntfs station erin. ja mooi ik opnieuw opstarte maar windows ziet em niet.
in PM staat hij wel maar er staat geen driveletter bij.
er is ook nergens een optie om een driverletter toe te wijzen ofzo.
iemand een idee??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03
Wat zegt de diskmanager van Windows zélf? Met deze diskmanager kun je driveletters toekennen (en wijzigen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je de Windows XP setup start vanaf CD, kun je als het goed is wel ervoor kiezen om op die partitie te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
hmm als ik em als fat32 maak dan ziet ie em wel. kan windows me geen ntfs stations zien ofzo?
en diskmanager van windows? kheb de nederlandse versie, waar vind ik dan diskmanager?

Verwijderd

Windows ME is idd niet NFTS compatable, ik heb wel ooit een gelezen hoe het wel kan, volgens mij in een tweakers FAQ maar dat weet ik niet zeker.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03
Rechtsklikken op Deze Computer, selecteer Beheren en dan zie je vervolgens Schijfbeheer staan. Aanklikken en je ziet wat Windows ziet en kunt de aan partities een stationsletter toewijzen. Ik heb 't nu wel over Windows XP, als je 98 of ME draait zul je idd geen NTFS partitie zien (en je hebt ook niet zo'n Schijfbeheer).

Oh, ik zie nu pas dat je ME draait (overheen gelezen in je startpost 8)7 ). Ja, dan zul je idd geen NTFS kunnen zien. Er zijn wel tooltjes om een NTFS partitie te mounten onder de Wintendo varianten though.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan weet ik dus waar ut aan ligt :)
maar als ik windows xp wil instaleren kan het wel op die ntfs partitie? ook al ziet me em niet?
Pagina: 1