Ik heb in november 2002 een 2. hands Athlon, mobo & geheugen gekocht, en dit werkt nog steeds naar behoren, dus dat zit wel goed 
Het feit is alleen wel zo dat de fan van mijn cpu cooler sinds november tot nu al 300 RPM minder maakt. Mijn cpu is van de zomer ook wel 63 graden (idle) geweest, maar hangt met deze temperaturen buiten nu (idle) 50 graden. De cpu kan het dus nog wel hebben, maar ik lees vaak over temps rond de 43-45 graden.
60 graden stressed haalt ie ook wel nu.
Nog even wat nuttige info:
Het betreft een Athlon TBird op 1400@1400MHz
weet niet precies watvoor merk/model koeler, met een fan van (nu) 4687 RPM (was ooit bijna 5000 RPM)
dit alles op een Asus A7V-133, welke een temp aangeeft van 28 (idle) tot ergens 32 graden
mijn videokaart bezorgt gelukkig niet zoveel warmte, aangezien dit een matrox G550 is, waar ik zeer zeker tevree over ben
250 watt voeding
2x 8cm outtake fans boven-achter in de kast
1x 8cm intake voor-onder de kast
2x hdd koeler (4cm) intake voor een 7200RPM & 5400RPM IBM hdd
en laatst voor de zomer een 12cm in de zijplaat schuin boven de cpu/cpufan, intake
(Ja dit alles maakt wel een beetje een straaljager geluidje
)
Ik zou graag weten of ik aan een nieuwe cpu cooler moet denken, of dat dit toch nog net kan... ?
Het feit is alleen wel zo dat de fan van mijn cpu cooler sinds november tot nu al 300 RPM minder maakt. Mijn cpu is van de zomer ook wel 63 graden (idle) geweest, maar hangt met deze temperaturen buiten nu (idle) 50 graden. De cpu kan het dus nog wel hebben, maar ik lees vaak over temps rond de 43-45 graden.
60 graden stressed haalt ie ook wel nu.
Nog even wat nuttige info:
Het betreft een Athlon TBird op 1400@1400MHz
weet niet precies watvoor merk/model koeler, met een fan van (nu) 4687 RPM (was ooit bijna 5000 RPM)
dit alles op een Asus A7V-133, welke een temp aangeeft van 28 (idle) tot ergens 32 graden
mijn videokaart bezorgt gelukkig niet zoveel warmte, aangezien dit een matrox G550 is, waar ik zeer zeker tevree over ben
250 watt voeding
2x 8cm outtake fans boven-achter in de kast
1x 8cm intake voor-onder de kast
2x hdd koeler (4cm) intake voor een 7200RPM & 5400RPM IBM hdd
en laatst voor de zomer een 12cm in de zijplaat schuin boven de cpu/cpufan, intake
(Ja dit alles maakt wel een beetje een straaljager geluidje
Ik zou graag weten of ik aan een nieuwe cpu cooler moet denken, of dat dit toch nog net kan... ?