Toon posts:

Flash Banner via HTML linken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een banner die ik met standaard code van flash in mijn HTML heb geplakt. Nu wil ik alleen die banner linken met een URL NIET doormiddel van action script maar doormiddel van HTML of een andere techniek.

Is namelijk zo dat de banner die ik gehad heb tegen import beveiligd is en dus niet kan worden geïmporteerd. Moet nu een andere manier zien te vinden om de banner doormiddel van iets anders dan flash te linken!

Als iemand enig idee heeft dan hoor ik die graag, alvast bedankt!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als ik een banner link, dan plaats ik een a-tag rond de banner. Jij verstaat er blijkbaar iets anders onder :? En wat bedoel je met 'tegen import beveiligd'? Dat anderen de actionscript er niet uit kunnen halen? Dat heeft nl. vrij weinig met het laten linken van de banner te maken denk ik zo :P

Kortom, ik heb niet echt het idee dat je duidelijk hebt gemaakt wat je wilt :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat ik FLASH te weinig heb gemeld! Maar het gaat om een flash banner....en een flash banner kan je helaas niet zomaar eve linken met een a-tag :(

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zou dat niet kunnen??? A-tags kunnen overal omheen

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan er wel omheen maar dan doet hij niks! Ik weet niet hoe jij een flash banner in je HTML zet maar ik doe het met standaard HTML script dat je krijgt bij exporteren!

<OBJECT classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0' WIDTH=468 HEIGHT=60>

<PARAM NAME=movie VALUE='http://www.casejunkies.com/ext/banners/alternate.swf'>
<PARAM NAME=loop VALUE=true>
<PARAM NAME=menu VALUE=false>
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000>

<EMBED src='http://www.casejunkies.com/ext/banners/alternate.swf' loop=true menu=false quality=high bgcolor=#000000 WIDTH=468 HEIGHT=60 TYPE='application/x-shockwave-flash' PLUGINSPAGE='http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash'></EMBED>

</OBJECT>

Als jij het op een andere manier kan zodat <a> wel werkt dan hoor ik het graag!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
En dan zet je dus <a ...> voor de <object> en </a> na </object> en klaar is de gestoofde boskangoeroe met groene pruimen.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dat werkt niet! Zoals ik dus al heb gezegt!!

• Gomez12
klopt. maar doet niets af van mijn stelling dat ze overal omheen kunnen.
* Gomez12 heeft even geen zin om toe te geven dat hij ongelijk heeft.

Maar misschien even een rare vraag, maar waarom wil jij van een flash-banner die beveiligd is nogmaals een url kunnen opgeven???

Maar volgende optie is misschien, heel misschien met css een transparent divje er precies overheen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook niet gezegt dat <a> tags niet overal omheen kunnen! Alleen heeft het geen effect! Een divje werkt ook niet omdat op de 1 of andere reden flash bestanden altijd de bovenste layer zijn...als je dus een div maakt en je legt die over de flash dan zie je die div dus niet meer :S

En ik wil hem kunnen linken om mijn sponsor tevreden te stellen...is wel makelijk als die banner naar zijn website linkt! Alleen heeft hij mij dus een banner gestuurd die niet kan worden geimporteerd en het is een SWF...dus kan hem ook niet meer aanpassen!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:07 ]

• Gomez12
Ga dan bij je sponsor klagen. Als jij een beveiligde banner van hem krijgt en die linkt niet naar zijn website dan is dat toch zijn probleem???

Verwijderd

Topicstarter
Dat is optie 2....altijd eerst even kijken of je het zelf creatief kan oplossen!

Verwijderd

Dat kan dus wel een div over flash:

<param name="wmode" VALUE="opaque">

dit ergens tussen je object tags zetten en voila :D

Verwijderd

Topicstarter
ah kijk....dat gooit het verhaaltje in een andere richting!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

kan je niet gewoon een onclick="window.open(...)" in je object tag zetten?

Intentionally left blank

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
crisp schreef op 24 september 2003 @ 21:36:
kan je niet gewoon een onclick="window.open(...)" in je object tag zetten?
slimme jongen, dacht ik ook aan.

Verwijderd

<param name="link" value="?"> 8) werkt dat, dan ben ik de held van de minuut hier :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

jvvv schreef op 24 september 2003 @ 21:42:
[...]
slimme jongen, dacht ik ook aan.
En wat wou je daarmee zeggen? Als je niets toe te voegen hebt zeg dan niets ofzo :/

Intentionally left blank

Verwijderd

Als het tot nu toe nog niet werkt heb ik nog wel een ideetje.
Je kunt er natuurlijk een transparant plaatje o.i.d. overheen plakken d.m.v. "position: absolute" denk ik. En dat plaatje geef je dan direct een onClick :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 23:36 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

das toch hetzelfde als die DIV die iemand zei. Wel een vage gast als ie je trouwens zo'n banner geeft...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

je kan het doen met java script met mouse scroll over.Gewoon effe zoeken op java :)

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Toevallig ben ik ook bezig om dit probleem op te lossen :)
Een opdrachtgever van me wil totale controle over de urls waarnaartoe gelinkt wordt, zonder dat de aangeleverde swf hoeft worden aangepast.

Flashobjecten doen touwens ham&eggs met javascript..
Een betere methode:

1. Maak een containermovie waarin de volgende variabelen staan:
- banner url
- click url
via loadmovie de banner op level 1 laden en een dummyknop op level 2.

2. Maak de dummy movie met daarin een transparante button. De button link je naar het click url via geturl. (variabele is te bereiken in _level0 van de containermovie)

De variabelen kun je extern meegeven op deze manier:

<PARAM NAME=movie VALUE="container.swf?banner_url=http://bla.com/banner.swf&click_url=http://link.com">

Zo hou je alles dus dynamisch.

Nadeel:
backgroundcolor en framerate van de containermovie worden overgenomen door de banner.

Dit is op te lossen door deze gegevens serverside uit te lezen. Hacken dus :)
De achtergrondkleur staat op byte 24 25 en 26, en de framerate op byte 19 van het bestand. (Als de swf LZW compressed is eerst ff decompressen :))

De achtergrondkleur kun je direct in de html parsen, maar de framerate niet.
Als je een extra serverside scriptje de containerfile door laat geven is dat ook opgelost. Alleen byte 19 moet dan even op de juiste waarde gezet worden.

Bij interesse post ik hier binnenkort wel ff een werkend voorbeeld.

PS: Het zou misschien makkelijker zijn als je dan toch serverside gaat werken, om gelijk de geturl aktie te vervangen met een eigen url. ga ik ook ff naar kijken :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Een simpelere oplossing dan hierboven is gewoon alleen de URL meegeven aan de Flash movie ala movie.swf?url=http://gathering.tweakers.net en dan in je Flash een button over de hele movie heenleggen met als action eraan:

Flash ActionScript:
1
2
3
on (release ) {
   getURL( _root.url );
}

Doe het uit m'n hoofd dus weet niet of het helemaal correct is maar je snapt vast wat ik bedoel :). Je kan dus via HTML aan Flash parameters meegeven, niet vergeten online te testen want offline werkt dat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door McVirusS op 25-09-2003 11:18 ]

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

McVirusS schreef op 25 September 2003 @ 11:18:
Een simpelere oplossing dan hierboven is gewoon alleen de URL meegeven aan de Flash movie ala movie.swf?url=http://gathering.tweakers.net en dan in je Flash een button over de hele movie heenleggen met als action eraan:

Flash ActionScript:
1
2
3
on (release ) {
   getURL( _root.url );
}

Doe het uit m'n hoofd dus weet niet of het helemaal correct is maar je snapt vast wat ik bedoel :). Je kan dus via HTML aan Flash parameters meegeven, niet vergeten online te testen want offline werkt dat niet.
Dat zou dan wel betekenen dat je voor elke banner een aparte swf moet aanmaken ;)
Daarnaast hou je op die manier het probleem van de achtergrondkleur en de framerate..

Ik had beloofd om nog ff terug te komen op de lap tekst hierboven.
Een werkend voorbeeld van volledige implementatie is te vinden op dit adres:

http://www.inforaction.nl/tweakers

Verder kun je hier een zipje downloaden met de source :)

[ Voor 5% gewijzigd door bRight op 25-09-2003 21:03 ]

Pagina: 1