Toon posts:

P II 350 @ hoeveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik vind m'n cpu'tje een beetje traag en zit te denken aan duronnetje, maar tot die tijd zal ik me nog ff moeten behelpen.

hoever kun je een Pentium II 350 overklokken?
veel pentiums zijn multiplierlocked(kweenie of dat ook bij dit model is), dus kun je misschien alleen nog maar met de FSB klooien.
maar hoever kun je hem nou krijgen?

owjah, ik heb een chaintech 6BTM mamaplank (voor het geval iemand dat nodig heeft)

Verwijderd

450 als je geluk hebt

Verwijderd

ik heb de mijne al bijna 2 jaar op 392 mhz draaien (3.5 x 112),
met de standaard cooler.

hoger kon ik niet want dat vond een van m'n kaarten niet fijn ;)
Je kan altijd nog 125 proberen (als je bord dat support)

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
ik had hem op 393, ook 467 deed hij nog met opstarten totdat er 3d kwam toen hield het op. NU heb ik viper II en op 133 is het enige wat hij doed piep piep piep :?

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan ga ik eerst wel op 392mhz proberen en als dat goed gaat gaat ie naar 467 mhz

Verwijderd

Topicstarter
eerst komt er trouwens nog de 400 mHz en daarna de 450 na de 392 waar ie nu op draait, maar ik had nog even een ander vraagje:
Hebben jullie eigenlijk ook nog iets aan het voltage verandert, aangezien ik hier veel over gelezen op dit forum, of is dat pas nodig als je echt zwaar gaat overklokken?

Verwijderd

Die van m'n zusje heb ik al 2 weken op 400 draaien met standaard coolertje en zonder problemen >:)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:21
ik had de mijne op 490 draaien met standaad koeler :) maar nou heb ik een duron.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:21
oeps

Verwijderd

ik heb een PII 350 slot1,maar dat ding kan ik vet overklokken,hij draait stabiel op 525 mhz,en hij kan nog wel hoger denk ik,maar tot zo hoog gaat het moederbord niet

Verwijderd

Topicstarter
hij draait nu op 392mhz @ ongeveer 35 graden (standaard cooler). kan nog wel wat bij, volgens mij

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Die van mij draaide weken op 467 (3,5 * 133) (misschien kon het hoger, maar dat kan het mobo niet), maar toen ik een nieuwe hd erinzette lukt 392 niet eens meer :(

owja, dit is ook met een Chaintech 6BTM

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mijne draait ook op 392, met standaard koeling en 100mhz ram (nu dus op 112mhz) }:O

Verwijderd

467 Mhz is het hoogst wat je kan halen met een PIII 350

Zelf had ik een PIII 500 op 608 lopen, effen de Vcore 0,10V opschroeven en hij liep als een huis.

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

3,5 * 133 (467 dus). Zonder het voltage te verhogen, ik heb wel het grafkistje opengekrikt, het PCB-tje losgemaakt van de rest, spacertjes geknipt van een kapotte floppydrive, flink met warmtegeleidende pasta in het rond gespoten en de PCB weer aan de helft van de grafkist met de koeler erop vastgemaakt mbv figuurzaagbankschroeven (secondelijm liet de hele tijd los). Vervolgens bovenop de Intel-fan een casefan gestackt, lekker knutselen met karton dus. Zorg dat de cachechips contact maken met de heatsinkplaat. Daarop zitten 2 uitsteeksels die recht tegenover de cachechips zitten, ze maken alleen net geen contact. Daar doe je de spacertjes tussen. Dit hele geklooi was nodig omdat mijn mobo geen hoger voltage kan leveren.
Maar het loont: in SiSoft Sandra trek ik in de CPU-cache-chipset-memory combinatie benchmark een PIII-500 eruit, met gemak!

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
Je hoeft niks aan het voltage te deon, dat regelt je chaintech zelf ;)

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

mzz, mijn pII 350 loopt ook op 392, nergens last, mee, heb momenteel wel m'n kast open staan, moet is zien hoe ie zich houdt met kast dicht. Heb 'm net 2 dagen ook hoger staan, dus veel ervaring kan ik je ook niet vertellen. Ik dacht dat ik er een standaard PII cooler op had staan.

trouwens waarom geeft motherboard monitor niets aan op mijn MSI bordje

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Mijn p2 350 loopt al 1,5 jaar rock-steady op 392 mhz...fsb 112, op een chaintech 6btm :P

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 04:51 schreef marcelsmit het volgende:
ik heb een PII 350 slot1,maar dat ding kan ik vet overklokken,hij draait stabiel op 525 mhz,en hij kan nog wel hoger denk ik,maar tot zo hoog gaat het moederbord niet
Op 525Mhz? Wou! Hoger als 402 kom ik niet. :'( Ik heb hem al op 420 gehad met 2.1V maar na een reboot is het gebeurt en kan ik de bios resetten (Abit BE6-II). Hoe kom jij zo hoog en stabiel. :9~

Verwijderd

Standaard draait die 350 bij op 117 MHz FSB ~410MHz dus. Ben nu aan het proberen op 129 en 133 MHz... alleen die proc wordt zo heet 45-50C (standaard is altijd aliens aan het zoeken Seti@Home dus) .. misschien een betere fan op CPU (welke zou het beste zijn?) of toch maar die 220V fan als casefan inbouwen >:)

Verwijderd

In mijn 2de computer zit ook een 350mhz Pentium II slot1 512kb. Deze loopt gewoon lekker op 525 zonder de voltage ofzow te tweaken, ja op 150fsb! Loopt als een trein, wel een Asus p3b-f mobo`tje hè! :P >:) Tweakse!
edit:

Oh, dit is een oude }:O .

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:53

FFF

euh. Je hebt dus 450's die trg geklokt zijn door intel op 350, deze draaien vaak 450+. verder heb je gewoon de standaar die dus echt 350 zijn, en die halen vaak rond de 400.

Verwijderd

m'n ex :'( p2 333 liep op 400 dus jij moet wel 420 - 450 halen denk ik....

Verwijderd

maar wat moet je nou instellen om hem sneller te laten lopen ? de fsb ? in de bios kan dat niet ....en in het boekje zie ik er ook niks over staan (heb nl. hetzelfde mobo)

Verwijderd

466 met standaard koeler :)
Pagina: 1