[domeinregistratie] geen hosting maar alleen registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

Topicstarter
Allereerst: in de FAQ staat veel over hosting. het alleen aanvragen van een domein _zonder_ hosting kon ik er niet in terugvinden, vandaar deze topic.

Ik wil namelijk graag een domein registreren en deze vervolgens op mijn eigen internet-servertje neerzetten. Ik heb dus niets aan hosting ofzo, wat ik wil is dat de domeinnaam direct naar _mijn_ dns door wordt geroute.
Ik heb ook iets dergelijks bij mijn bestaande dot-net domeintje, maar wil ook graag iets soortgelijks bij een dot-nl domein voor elkaar krijgen.

Mijn vraag: is het uberhaupt mogelijk om (net als bij www.networksolutions.com/www.verisign.com) een nl-domeinnaam te registreren en deze vervolgens te laten verwijzen naar mijn DNS. Ook op eenmanier dat ik niet voor elk e-mail adres geld hoef te betalen, en voor elk subdomein ook geld moet neerleggen?

Linux aanhanger!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja dat kan zeker
Ik hoorde laatst iets over www.serverthuis.com
De naam zegt het al domein naam registreren en dus thuis hosten :)
Stond pas ook advertentie van in ComputerTotaal geloof ik

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42
NL is sinds een tijd vrijgegeven; kan we reclame maken voor het bedrijf waar ik werk, maar kijk eens op hosting.pagina.nl.

Je kan dus een .nl registreren, en die naar je eigen DNS laten wijzen; hier kan je vervolgens alles doen wat je zelf wil, dus ook e-mail en zo.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Er is een shitload aan hosters die naast gewone hosting ook domeinen + dns server aanbieden.. Ik weet ze niet uit me hoofd, maar het is maar eventjes zoeken :)

|>

Verwijderd

Ga eens kijken op www.enom.nl daar kun je doormiddel van een websessie je volledige dns registratie beheren en zelf records bijvoegen en verwijderen

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ow c'mon. Als je die FAQ hebt gevonden dan zat je er zó dicht bij.
clique
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.