Toon posts:

ADSL met SMC router crasht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nieuw, (dit is mijn 1ste post om precies te zijn) dus als ik iets fout doe of zeg meld t ff dan ben ik ook gelijk wijzer.

Anyway, mijn vraag gaat dus over een probleem dat ik heb. Namelijk dat mijn internet eruit knalt en mijn modem/router daarbij crasht. Mijn specificaties zijn:

Hardware: SMC Barricade (smc7404BRA)
...............Runtime Code Version: 0.24 (Aug 28 2003 22:56:59)
...............Boot Code Version: V1.3
...............ADSL Modem Code Version: 3.9.122
Internet: MxStream ADSL via Planet Internet.

Ik heb dit lijstje gemaakt om jullie zoveel mogelijk info over het mijn systeem te geven zonder de nutteloze dingen zoals type videokaart erbij te vermelden. Hopelijk is dit genoeg info maar indien dit niet het geval is hoor ik t wel van jullie.

Het verhaal achter mijn klacht:
Ik ben een enthousiaste downloader dus programma's zoals Emule en KaZaa zijn stukken software die vaak en ook lang op mijn pc staan te draaien, het liefst tijdens de uurtjes dat ik niet thuis ben of slaap. Dit was voorheen geen probleem, terug in de dagen dat mijn getweakte Alcatel nog NIET gesloopt was, maar sinds ik mijn nieuwe router/modem heb gekocht wil het niet meer lukken. Aangezien ik ervaring heb met problemen omtrend Emule weet ik ondertussen hoe ik poorten moet mappen (en heb dat dus ook gedaan) en het verkeer kan daardoor lekker doorstromen. Dus watbetreft poorten die open staan en firewalls zit het volgens mij wel goed.

Maarrr.....na een gegeven ogenblik vliegt mijn internet er gewoon uit. Mijn SMC geeft nog gewoon aan dat er een line-sync is met ADSL en alle lampjes knipperen alsof hun leven r vanaf hangt maar data krijgen of versturen ho maar. Ik kan mijn router niet meer pingen, ik kan internet niet meer op, de web-interface van mijn router is niet meer bereikbaar en de enige oplossing is de stroom van mijn SMC afhalen waarna hij weer opstart en het weer vlekkeloos doet. Vlekkeloos tussen haakjes dat wel want zodra ik weer Emule opstart (Kazaa heb ik trouwens nog niet geprobeerd dus die laat ik even buiten de kwestie) en weer lekker inlog op een goeie server en begin met downloaden begint het van voor af aan.

Nou ben ik er nooit bij wanneer het gebeurt omdat ik zoals ik al zei meestal dit programma aanzet wanneer ik er niet ben, dus weet ik ook niet hoe lang t duurt voordat ie r uitknalt. Ook de hoeveelheid data verstuurd of ontvangen weet ik niet aangezien ik meestal, enigzins geirriteerd, Emule uitzet en naar beneden loop om de router van stroom te ontdoen.

Mijn vraag aan jullie is.....je zag m al aan komen, wat kan ik hier tegen doen. Als jullie snel kunnen reageren graag aangezien ik het product al 2 dagen heb en omruilen kan maar tot 7 dagen.

Verwijderd

Het zou heel goed aan de SMC router kunnen liggen. Die hebben nogal eens last van oververhitting. Ik adviseer je om eens met Google te zoeken naar andere ervaringen met deze router.
Sterkte!

Verwijderd

Topicstarter
Oververhitting? Zo'n simple routertje? Wat vreemd! Maar ok, ik ga ff googlen en kijken wat t me oplevert. Thnx voor de info.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Aangezien je linesync er niet mee kapt, maar je router er geen zin meer in heeft, hoort dit eigenlijk niet in Internet & Telefonie, maar in Network Troubleshooting:
I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
o sorry. Ja ik kwam net aan in I&T en ik kijken....ik zo HUH? Ik was me topic kwijt, dus ik denk sjit iets verkeerds gevraagd ofzo. Dus ik de FAQ lezen.....mm misschien staat ie wel in NT....en ja hoor. Maar anyway: thnx voor t moven.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, zoek ik dus nu in NT-thread over me SMC router, kom ik me toch een partijtje klachten tegen. Was mijn keuze voor SMC wel verstandig vraag ik me nu af. Kan iemand me AUB adviseren hierover? Aangezien ik niet zo lang meer heb voordat ik m niet meer kan inruilen.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Ben bang dat het een algemeen router probleem zal blijken aangezien dit ook gebeurd met routers van Edimax (BR-6104 en BR-6104W laatste heb ik zelf). Heeft mogelijk iets te maken met het aantal verbindingen dat wordt opgezet door filesharing programma's (Emule lijkt berucht)
Is waarschijnlijk geen directe oplossing voor....................

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ik heb hier een SMC 2404 WBR staan (wireless router, 22Mbit) en die wordt inderdaad nogal warm, maar hij doet het verder al een week prima. En in die ene week is daar toch al een paar GB door heen gevlogen...

Hiervoor had ik twee weken een Sweex Broadband Router geval (zelfde als Edimax e.d.) te leen en die werd ook nogal warm. Alleen ging dat gepaard met 9 keer crashen in twee weken. En ik heb weinig zin om elke twee dagen m'n router te resetten...

Maar als je er niet tevreden over bent en bang bent voor meer klachten, en ook nog eens tijd hebt om hem in te ruilen, dan zou ik 'm gewoon terug brengen. Hij doet het toch niet goed? Maakt niet uit of er nou vaker problemen zijn met SMC spul, gewoon terugbrengen.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx voor de tips gasten. Ik denk dat ik m terug ga brengen nu t nog kan. Ik heb geen zin dat die gasten van Mycom straks zeggen: "ja doei je 7 dagen zijn om en dat betekent dikke pech.". Iets wat ze naar mijn mening zoiezo al vaak doen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn zeg. t wordt steeds leuker met die SMC. Nu crasht ie al zonder dat ik ook maar IETS gedaan heb met internet. Ik zet me pc aan, wil op internet gaan, niks! Ik kom r niet door. Nou weet ik ZEKER dat ik dat ding terug ga brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Voordat deze thread in de vergetenheid raakt, nog 1 vraag: Wat is nou WEL een goede modem/router? De vigor 2600? of 2200?Ik heb geen id wat goede merken zijn in router land, behalve 3com maar ja, die heeft weer geen modem/routers die ik wil.

Kortom....advies van jullie wordt zeer gewaardeerd!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Wil je deze knop gebruiken als je de laatste poster bent en wat wil toevoegen? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Kicken binnen 24 uur hebben we niet zo graag.

Ik vind het SMC routers niet bepaald slecht.

[ Voor 13% gewijzigd door Plofkotje op 25-09-2003 19:14 ]

Verwijderd

probeer hem eens te upgrade op de ftp van cistron kan je flashes downloaden. Is wel BBNED netwerk maar ach misschien dat dit ook werkt je kan immers gewoon de instellingen het zelfde zetten als met vorige firmwares....

Verwijderd

Je hebt 3 problemen:
1. illegale kopie XP! -> even goed zoeken en je kunt hem registreren en dus ook update via de windows update site!
2. je IE is niet al te stabiel meestal op te lossen door hem te updaten.
3. Geef die router een schop. H@ck je Alcatel adsl modem en gebruik hem in het vervolg gewoon als router! Altijd online geen gezeik.... oje moetje wel minder dan 4 pc's op je net werkt je hebben staan van die Alcatel modems kunnen slechts routeren naar 4 pc's

>:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plofkotje: Bedankt voor je mening over SMC routers maar om nou gelijk te gaan dreigen met kicken vind ik niet zo heel netjes. Mijn excuses voor de 3 posts dat wel.

Wouter10: Ik heb al de nieuwste update er overheen gegooid. Alles heb ik van de site van SMC gehaald.

Vin4000, een paar dingen:
-Is het hebben van een illegale kopie van XP goed of slecht?
-Ik heb IE 6.0
-Mijn Alcatel had ik getweaked maar die heb ik per ongeluk verprutst tijdens het terug zetten van de tweak. Is dus overleden. Daarom had ik deze ADSL modem/router gekocht.

Verwijderd

Ha, Illegale kopie goed of slecht?
Hij is pas slecht als je het niet goed hebt gedaan en je dus niet kunt updaten!

Ojee tja das niet lekker dat je hem verprutst hebt...

Hee maar heb je een DHCTP service draaien op die router!??!?
Je het toch niet toevallig nog een PC of router op het zelfde adres als je router gezet.
want dan kan hij er natuurlijk ook mee uitscheiden! Maar dat lijkt mij duidelijk.
Ean anders zou ik zeggen dat SMC router/ modem is niet helemaal oke... 2e hansje?
En misschien ook wel oververhitting???

Verwijderd

Topicstarter
Ja de SMC draait DHCP en nee er is geen ander netwerkapparaat die datzelfde IP heeft. SMC was ook geen 2e handsje maar vers van de schappen van Mycom. En nog even over dat oververhitting, hoe warm zou zo'n ding dan aanvoelen als ie overhit is? Te warm om je handen r op te kunnen leggen of btje warm maar niet heet ofzo. Kweet t rare vraag maar ik heb geen id hoe warm zulke dingen "mogen" worden.

Kzoek nu ook trouwens een goede Hardware winkel in de buurt van Leiden, Haarlem of daartussen. Iemand ervaring met goede winkels daar?

Verwijderd

De meeste apparatuur kan wel tot 50gr goed blijven werken maar het is beter dat zo'n router zo koel mogelijk blijft! Ik heb op mijn router een grote koel rib gemaakt zodat hij niet zo warm wordt.

Als hij oververhit is dan kun je je hand er niet meer ophouden!

Als ik jouw was had ik mijn geld terug gaan vragen bij de Mycom omdat hij het niet goed doet! En kijk dan eens op Marktplaats voor een Alcatel modem of bel je provider op en zeg dat de bliksem is ingeslagen of dat hij het in eens niet meer doet!
Want ik vindt het heel erg vreemd dat je ook niet meer in de web interface kunt komen!
Met geen enkele PC! Dan moet er toch echt er iets mis zijn met dat routertje. PS heb je wel opgelet dat je DHCP NIET op het zelfde adres laat beginnen als het IP van je router BV 192.168.0.1 voor de router en dan DHCP van 192.168.0.1 tot 192.168.0.50 opgeven.
Normaal gesproken moet hij dan niet van streek raken maar ik zou het toch even na kijken.

P.S. Ik zou hem zo doen DHCP van 192.168.0.5 tot 192.168.0.50 kun je ook nog eens op IP 2-4 een servertje hangen!! >:)
Pagina: 1