WiFi + beveilingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Dag mensen,

Heb sinds kort in mijn bestaande netwerk een accespoint geplaatst (BenQ 500) in mijn switch. In mijn laptop heb ik een Sweex PCI kaartje gestopt. Het netwerk verkeer verloopt prima tussen mijn laptop en pc. Nu is het probleem dat ik niet software voor de netwerkbeveiliging kan configuren met software die bij de accespoint geleverd wordt. In eerste instantie checked het netwerk af op zoek naar een acces point, zie onder

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wifi.jpg

zodra ik op oke druk gaat het het 1 en ander afspeuren, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wifi2.jpg

Op een 1 of andere manier klopt er iets niet tussen de netwerkconfiguratie tussen accespoint en PCI kaart. Hierdoor kan ik het netwerk niet versleutelen. Het netwerk draait intussen prima, maar mn buurman kan dus met zn laptop binnen mijn netwerk binnendringen. Wie weet wat ik hier fout doe?

Thanx,

Stp

[ Voor 4% gewijzigd door stp_4 op 24-09-2003 20:31 ]

stp - PSN ID: stp_4

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Eh je foto's werken niet :?
Fix dat eerst ff ;)

• stp_4
Oguz286 schreef op 24 September 2003 @ 20:23:
Eh je foto's werken niet :?
Fix dat eerst ff ;)
sorry, url waarop ze stonden kun je niet extern benaderen.....

• Oguz286
Heb je DHCP aanstaan ofzo :?
Je hebt wel verbinding maar hij kan geen verbinding maken met accespoint :?
Das wel heel vaag :D

Heeft die accespoint zijn eigen ip dan? Want dan moet ie wel zo ingesteld worden dat hij in je netwerk kan hè :)

• stp_4
Accespoint geeft aan dat hij het volgende ip heeft: 192.168.1.1, laptop krijgt automatisch ip adres. Geen DHCP

• Oguz286
Dat ie autotisch een ip adres krijgt is DHCP ;)
Je moet even in de instellingen kijken van je accespoint, DHCP uitzetten. geef je pci kaartje dan een passende ipadres :)

• stp_4
Oguz286 schreef op 24 September 2003 @ 20:55:
Dat ie autotisch een ip adres krijgt is DHCP ;)
Je moet even in de instellingen kijken van je accespoint, DHCP uitzetten. geef je pci kaartje dan een passende ipadres :)
Dan is mijn volgende vraag: hoe zet ik DHCP (F?) van accespoint uit? Op plaatje bovenaan is te zien dat jij bij ip-configuratie van accespoint DHCF(?) staat, staat ook uit. Verder zou ik niet weten hoe ik mijn accespoint kan configureren. In eigenschappen van netwerk staat het zogenaamde Realtek EAPPkt Protocal. Hier kan echter niets mee doen.

• Oguz286
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar je hebt ingevuld: 192.168.1.1
Is dit bij het pci-kaartje of de accespoint? En wat zijn de andere ip's die je in je netwerk hebt gebruikt? Als dit je accespoint is dan moet je bij tcp/ip instellingen van je pcikaart een ip invoeren die niet in je netwerk wordt.

• stp_4
192.168.1.1 geeft mijn accesspoint aan, pc is 192.168.0.1 en laptop staat op automatisch, heb voor laptop ook 192.168.1.2 geprobeert maar haalt nix uit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als ik het goed zie heb je een benq/asus wl-500 router.

http://www.asus.com.tw/su...elName=WL-500&Type=Latest

Hier staan firmware en manuals, kijk eens of hier wat meer mee te doen is?

Staan je AP/router en wificard allebei op hetzelfde channel (oftewel heb je radiolink) ?

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2003 00:58 . Reden: dubbele link eruit gevist ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stp_4
BackSlash32 schreef op 24 September 2003 @ 23:11:
Als ik het goed zie heb je een benq/asus wl-500 router.

http://www.asus.com.tw/su...elName=WL-500&Type=Latest

Hier staan firmware en manuals, kijk eens of hier wat meer mee te doen is?

Staan je AP/router en wificard allebei op hetzelfde channel (oftewel heb je radiolink) ?
Ik heb inderdaad radiolink, kan ook zonder problemen draadloos door het netwerk bladeren. Ik zal ff kijken of die utils werken

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb een soort gelijk probleem:
Ik heb een Asus WL300g accesspoint met een PCMCIA kaartje in laptop.

Netwerk werkt intussen prima, alleen zodra ik de beveiliging van beide instel krijg ik geen verbinding. Nu Wi-Fi ik dus zonder encryptie. En ik heb bij beide EXACT dezelfde gegevens ingevoerd (tijdens testen zelfs zeer kinderlijk eenvoudige gegevens om het risico van fout typen te voorkomen).
Tijdens het verbinden met encryptie aan geeft WinXP aan dat er een draadloze connectie is, alleen kan ik m'n netwerk niet op/niet internetten. Is er ergens een instelling fout gezet?

Succes is een keuze

Pagina: 1