2x maxtor hd extreem langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe HD (Maxtor 6Y120LO) gekocht. Deze heb ik er zelf ingezet. M'n bestaande HD (Maxtor 6L040J2), heb ik er nu als slave ondergehangen.

Nu het probleem: als ik iets kopiëer van de ene naar de ander gaat windows opeens extreem langzaam. Alsof je een programma real time priority hebt gegeven lijkt het. Dus zelfs de muis trekt het niet meer.

De jumpers staan goed. mn 120 op master, mn 40 zonder pinnetje, dus slave. Maar het vreemde is dat windows en het bios ze wel allebei herkennen. Maar als je dan bij het opstarten die tabel ziet met inhoudsopgave van je spullen, vlak voordat windows aan gaat, dan zegt ie primary slave: NONE.

Iemand een idee?

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ze allebei aan dezelfde kabel hangen is geen goed idee. Ik zou ze eerst eens allebei aan een aparte kabel hangen, en mocht het er dan nog zijn... En staat er geen schijf in PIO modus ipv DMA?

specs

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je zou kunnen kijken of de hd ook een jumper heeft voor master with slave :?
en je zou inderdaad kunnen kijken of dma aanstaat in windows.

en heb je de nieuwste bios voor je mobo :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Je kan dus een nieuwe bios er op zetten en kijken of de hdd niet te warm worden..

SUcces.

ES

8-)

workstation server laptop

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Probeer anders dit eens:
Cable Select
Cable Select (CS) is an alternative - plug and play - method for configuring ATA or ATAPI devices. In this configuration both the master and slave drives utilize the same jumper configuration (that is, both devices are set to Cable Select). The drive's master or slave status will be determined by which connector the drive is attached to on the cable (black connector for master, gray connector for slave). Many ATAPI devices such as CD-ROM and DVD drives, or ATA hard drives from other manufacturers, may come pre-configured as Cable Select. This option should be taken into consideration when installing a new Maxtor ATA with any existing ATAPI or ATA devices that may employ Cable Select as their default setting.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Weet je. echt dom ben ik. primary master: auto. primary slave: none. Bah auto en alles gaat fucking snel. thx voor de hulp iig.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Pagina: 1