[php/html] pagina opmaak voor printen

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• hilarisch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 18:21
door middel van php wil ik een document/site genereren die uitgeprint kan worden.
Op de site komen een of meerdere artikelen te staan met hun specificaties en aantallen.
Ik wil dat elk artikel op een nieuwe pagina begint als het uitgeprint wordt. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Alleen als ik een word of pdf document genereer moet het kunnen lukken. Maar deze mogelijkheden biedt mijn provider niet bovendien lijkt het me dat het makkelijker moet kunnen. Bijv. met CSS

Iemand een oplossing?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stewie!

Keen must die!

pdf kan je met php maken

met css kan je html pagina's zo opdelen da ie op jouw manier goed door de printer gaat :)

check bv de printversie van de ns planner eens

[ Voor 20% gewijzigd door Stewie! op 24-09-2003 20:05 ]

Verwijderd

Met CSS kun je dit inderdaad heel gemakkelijk doen. Als je HTML goed in elkaar zit, kun je zelfs volstaan met een extra stylesheet, of wat meer regels in je stylesheet.

Zorg dat op de eerste HTML tag van een produkt de CSS property page-break-before: always; van toepassing is.

De stylesheet voor print kun je aangeven door media="print" aan te geven in de style of link tag, of door @media print { en } te gebruiken.

• hilarisch
dit is idd en oplossing die ik zoek...

de pagina wordt in principe alleen gebruikt voor het printen...
dan is het gebruik van @media en of media=print neem ik aan overbodig

Verwijderd

Inderdaad, dan kun je het net zo goed weglaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilarisch
nog een vraagje wat wel bij dit topic past...

ik wil graag dat de breedte niet buiten de print marges van een a4 past. Is het mogelijk om de maximale pagina breedte aan te geven met CSS
En wat is de optimale breedte en hoogte voor a4... vast geen 210 mm breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Max grootte A4 is printerafhankelijk als je tot bijna aan de rand wil printen, ik geloof dat microsoft een standaard marge van 2,5 cm aan elke kant heeft. Kunnen de meeste printers wel mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

1 tip: Tabelranden en achtergrond kleuren worden standaard niet uitegeprint met Internet Explorer.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

DeathKnight schreef op 30 September 2003 @ 15:32:
1 tip: Tabelranden en achtergrond kleuren worden standaard niet uitegeprint met Internet Explorer.
nog 1 tip: met pdf wel :)

Mocht je een flexe HTML -> PDF converter zoeken, zoek dan eens op HTMLtoPDF op google :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1