Toon posts:

Hulp nodig bij discussie over Hyperthreading!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik was laatst op een training van mijn werk over productkennis, en daar werd mij verteld door die trainer (die ik overigens wel vaker zie), dat hyperthreading simpelweg een techniek was waarmee je je processorsnelheid verdubbelt.

Hij vergeleek het met een tweebaansweg ipv een normale weg, waardoor de data dus twee keer zo gemakkelijk (en dus twee keer zo snel) van punt a naar punt b kon.

Dit klonk zachtsgezegd een beetje onzinnig in mijn oren. Je kunt er elke benchmark bij halen en zien dat ze niet twee keer zo snel zijn. Toch heb ik er voor de rest de ballen verstand van, en hierbij dus mijn vraag.

Hoe vertel ik mijn trainer simpel dat HT niet je systeem 2x zo snel maakt en hoe het wel werkt/wat het wel doet?

alvast bedankt!
Disjoost

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
waarom niet even gezocht met google?
"hyperthreading explained" geeft een aantal hits terug:
http://www.newsfactor.com/perl/story/21119.html

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

vertel je trainer, productkennis maar dat hij beter even op training kan gaan, of dat hij een andere baan kan gaan zoeken, neem aan dat hij toch ook wel begrijpt dat zo'n techniek dan ook minstens een 80% duurdere consumenten prijs oplevert?

Als je bij intel zoekt (en dan niet de marketing crap die je trainer gelezen heeft) vind je ook wel genoeg info denk ik.

ps, je naam hoeft niet onder iedere post.

openkat.nl al gezien?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Zeker een typische verkooptrainer; het maakt niet uit wat je zegt, als het maar een enigszins geloofwaardig verhaaltje oplevert wat de klant kan overtuigen... :r

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Hier lijkt me idd wel genoeg over te vinden. Maar als jij 'les' krijgt van trainers die je vertellen dat HyperThreading het zaakje twee maal zo snel maken kun je net zo goed thuis blijven, zonde van de tijd en geld om naar dat soort geblaat te luisteren.

Bottom line is dat HT niks anders is dan het efficienter gebruik maken van de execution resources. Zo kan er een thread draaien op de cpu welke maar gebruik maakt van een deel v.d. processor z'n capaciteit. Als we de overige execution capaciteit nu gebruiken voor een andere thread die we tegelijk laten mee draaien wordt de cpu efficienter gebruikt. Echter, een verdubbeling van performance is de grootste lariekoek :D

Hier wordt uitgelegd wat 't allemaal betekent. Het is de Intel site zelf en daar maken ze ook gewag van maximaal 30% winst in de meest ideale situatie (en dat soort situaties bestaan niet veel en vergeet niet dat 't een statement van Intel zélf is, bekijk de vele reviews en zie wat HT in de praktijk echt kan uithalen). Er zijn zelfs filmpjes op die site, voor de visueel ingestelden :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Ja je kan het zien als je van twee half lege rijbanen naar één volle gaan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1