CPUidle laat mij CPU als koeling werken???

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb net CPUidle gedownload, met als gevolg dat de temp. van de processor van 35 naar 25 oC ging. Mijn systeemtemp. bleef 30 oC.
Is dit gek, werkt CPUidle echt zo goed????
Zou mooi zijn....

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Ja, CPUidle werkt perfect. Bij mij ging ie van 45 naar 32 graden. Het enige nadeel is dat je dan geen koe kunt laten draaien.

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Je kan een koe perfect draaien met cpuidle erbij, alleen doet cpuidle dan weinig meer :).

Ik scrobbel ook audio

• Martijn
  • Laatst online: 23:35
DUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHH............ :) ;)

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Je CPu mag dan wel koeler worden.. maar ik vvraag me nog steeds af of het ECHT goed voor je CPU is.. ik heb zo m'n twijfels.. De CPU moet tenslotte steeds uit z'n slaap gewekt worden.. vind ik zelf ook niet zo leuk :)

Weet iemand meer hierover?

• Marcel
  • Laatst online: 26-08 13:56
In Linux en, bij mijn weten, Win NT zit deze funktie standaard. Je kunt nou niet zeggen dat deze OS'en er veel last hebben. De HLT instruktie van de processor wordt standaard gewoon niet aangeroepen in Win9x.

Als ik vanuit Linux reboot naar Win 98 is m'n processortemp een knap stuk lager dan wanneer ik win98 een tijdje laat draaien.

• koelkast
  • Niet online
Is dat in win2000 ook ingebouwd, Marcel???

• Marcel
  • Laatst online: 26-08 13:56
dunno, iemand die het wel weet?
Of anders proefondervindelijk vaststellen. Tijdje win98 laten draaien en geen programma's draaien (en al helemaal geen koe, anders heeft het nog geen zin :) ), en temp checken, hetzelfde gewoon ook doen onder win2k.
Ik draai geen win2k, anders had ik het wel geweten. Ik had tot voor kort een pII 300 en die werd knap warm, ook zonder overklokken, vandaar dat ik af en toe die temp moest checken. Het verschil linux <-> win98 was minimaal 10 graden, behalve hartje zomer.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
OK het werkt dus, maar dan is mijn CPU-temp. lager dan de systeem temp??????

OK, ik weet het, als de systeemsensor dicht bij je videokaart zit ofzo, dan geeft ie het warmer aan, maar toch....

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

.

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 08-02-2018 14:10 ]

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Die functie zit ook standaard in Win NT 4.0. Dus slecht is het niet, misschien alleen als je een heel oud systeem hebt.

Ik heb alleen met CPUIdle af en toe crashes na het spelen van een spel. Maar nu zet ik hem gewoon uit voor het spel en aan na het spel.

Tijdens spellen of intensieve karweitjes doet het trouwens niente! (uiteraard) Maar bij applicaties is het perfekt.

• bloody
  • Laatst online: 20:06

bloody

0.000 KB!!

CPUidle zuigt echt! als ik hm opstart, geeft ie binnen 30 seconden wel 15 foutmeldingen!!! en daarna nog veel meer! altijd iets met runtime-errors.
overigens is de koeling wel erg goed!

nope

• RubZie
  • Laatst online: 27-08 10:23
Bloederig: Dan ligt dat denk ik niet een cpu idle, maar aan jouw systeem/ configuratie/ software. Het is namelijk een retebekend proggie en ze zouden wel gek zijn als ze vet veel kevers erin zouden laten...
Enne ik vind het veel leuker om hardwarematig je CPU te koelen ipv met zoŽn nepproggie... Koeien zijn dope!

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1