Toon posts:

Tooltje prive-administratie

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik in Belgie woon weet ik dat emigratie veel administratie met zich meebrengt.
Daarom zoek ik nu een tooltje/excelsheet waar ik de volgende gegevens in kwijt kan:
De prive-administratie van mijn vrindien, van mij en gezamenlijk.
Het gaat dan vooral om openstaande facturen/betaalde facturen/overzicht over nog te betalen etc.
Wat er ook in moet is een overzicht van wat er per maand betaald moet worden. (o.a. vaste lasten) ik heb zelf iets dergelijks geprobeerd te maken in excel, maar ik kwam er niet uit.

Wie kan mij daaraan helpen? Het mag natuurlijk ook een excelsheet zijn.
Een bruikbare (lege sheet) mag je me mailen op [F_J_Knip: zie Rafe over zelf het meeste werk doen en verder is mailen niet echt aardig voor de rest van ons GoTters die mee willen leren: we zijn niet voor niets een forum ;) ]

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 02-10-2003 10:31 ]

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik denk dat www.davilex.nl wel een mooi pakketje heeft voor jouw.

Verwijderd

Topicstarter
Hun simpelste pakket is al veel te uitgebreid en complex voor mij

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 19:27:
Hun simpelste pakket is al veel te uitgebreid en complex voor mij
Dan zal je toch echt een curcusje kunnen volgen, want dat is echt het simpelste wat er is en wat te koop ik

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
(jarig!)
Dit lijkt erg op een huiswerk opdracht, om het zo maar te noemen.

Je wilt iets maken, je kan het zelf wel, maar heb er geen zin in o.i.d.

Verwijderd

Icey schreef op 24 September 2003 @ 19:34:
Dit lijkt erg op een huiswerk opdracht, om het zo maar te noemen.

Je wilt iets maken, je kan het zelf wel, maar heb er geen zin in o.i.d.
Wat een lekkere ongefundeerde troll :) Ik ben best benieuwd naar antwoorden. Ik ben al best lang op zoek naar iets derg. maar dan met Rabobank connectivity.

Davilex geprobeerd, niet uitgebreid genoeg (de Rabobank actie). Dan heb je nog wat kleinere mut, en de standaard Excel oplossingen etc, maar daar blijft het bij.

Microsoft Money leek me erg goed, alleen die ondersteund geen Rabobank.

Verwijderd

Topicstarter
Waar het mij om gaat, is dat ik iets zoek om facturen in te zetten die ik moet betalen, dus niet versturen!
Het heeft niets met huiswerk te maken, want ik zit al een behoorlijke tijd niet meer op school!

Bedankt Gordijnstok dat je me bijvalt.

Waarom kun je hier geen normale vraag meer stellen? Er wordt meteen gegooid met "Huiswerk, zoek zelf maar uit, etc"Als je het antwoord niet weet, sla het topic dan over!

Voor de mensen die wel een serieus antwoord willen geven, alvast bedankt, ik kom hier nl. echt niet uit! Daarvoor heb ik te weinig kaas gegeten van dit soort zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 19:49 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De reden dat sommige mensen dat denken, is omdat je nogal weinig laat blijken van eigen inzet.
"ik heb zelf iets dergelijks geprobeerd te maken in excel, maar ik kwam er niet uit." is wel erg makkelijk om neer te zetten als je wilde dat iemand anders het even voor je maakte.

Zelf denk ik dat je het niet zo bedoeld, alleen denk ik dat Excel hier best geschikt voor is... kan je wat voorbeelden geven wat niet lukte (of nog beter: je excel sheet online zetten)? Misschien is het best makkelijk te doen via excel alleen zie je iets over het hoofd :)

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
You have new mail....

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Ewoud, miss dat ik hiermee verder kom!

Verwijderd

Rafe schreef op 24 september 2003 @ 21:33:
De reden dat sommige mensen dat denken, is omdat je nogal weinig laat blijken van eigen inzet.
"ik heb zelf iets dergelijks geprobeerd te maken in excel, maar ik kwam er niet uit." is wel erg makkelijk om neer te zetten als je wilde dat iemand anders het even voor je maakte.

Zelf denk ik dat je het niet zo bedoeld, alleen denk ik dat Excel hier best geschikt voor is... kan je wat voorbeelden geven wat niet lukte (of nog beter: je excel sheet online zetten)? Misschien is het best makkelijk te doen via excel alleen zie je iets over het hoofd :)
Het punt van excel is, dat je behoorlijk wat werk moet verrichten om een beetje handige gegevens va je data te krijgen.

Ik zou bijvoorbeeld bij een derg. programma analyses willen maken over rekening info, bedragen onderverdelen in categorien, grafieken maken, maar dit allemaal over actuele data die ik niet met de hand elke keer moet gaan invoeren.

Verwijderd

[flauw]
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 19:24:
...blalblabla...
Wie kan mij daaraan helpen? Het mag natuurlijk ook een excelsheet zijn.
Een bruikbare (lege sheet) mag je me mailen op erikaterpstra@hotmail.com
...
rofl, dat ik erika terpstra nog es @ got ging treffen.. dat had ik nou nooit verw8 :+ [/flauw]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, Gordijnstok, je bent me net voor.

@Rafe: Ik kan hier een uitgebreid relaas houden met wat ik al dan niet geprobeerd heb, maar dat mist de plank volledig. Ik zocht gewoon info over welk pakket/tooltje te gebruiken. Komt daar uit dat ik langer moet doorzoeken en uitvinden in excel:so be it! Maar om vooraf te roepen "dat is huiswerk"is te makkelijk. Ik kom hier toch al een tijd, maar je ziet steeds vaker het verschijnsel dat mensen trollen ipv elkaar helpen, daar word ik chagrijnig van... :( :( :(

Maar goed FYI:
ik heb een aantal kolommen aangemaakt. Daarin staan data, bedragen etc. Kortom ik heb een overzicht van de facturen. Wat ik nu graag wil (en niet voor elkaar krijg) is dat als een factuur betaald is (datum is in het verleden) dat ie automatisch als betaald wordt aangemerkt, van het totaal te betalen wordt afgetrokken, etc. Daarnaast wil ik een overzicht van vaste lasten, en een aftreksom van het totaal, zodat ik weet wat ik overhoud om van te leven. (Zo kan ik keuzes maken in betaaldata)
Als laatste wil ik ook kunnen benchmarken wanneer ik de meeste facturen (hoogste bedragen) moest betalen, zodat ik volgende jaren niet voor verrassingen sta...
Ik kan nog wel ff doorgaan, maar dat slaat de plank mis, zoals ik al zei.

Mijn vraag was dus niet moeilijk: welk programma/tooltje kan mij hierbij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:39:
[flauw]
[...]

rofl, dat ik erika terpstra nog es @ got ging treffen.. dat had ik nou nooit verw8 :+ [/flauw]
Sja, maar niemand die mijn mailadres vergeet, wedden?! :+

• ebras
In dit topic is bijna dezelfde vraag naar voren gekomen, wellicht interesant. Opmaak in excel aan de hand van formule

'Conditional formatting' of Voorwaardelijke opmaak, daar kun je leuke dingen mee doen. Vanaf dit punt kom je weer een stukje verder.

offtopic:
ben ook onlangs verhuist en zit met een boekhoud-achterstand die alleen maar oploopt. Dus als je een beetje mooie oplossing voor elkaar hebt gekregen... Je hebt m'n mail!!! TNX _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door ebras op 24-09-2003 23:40 . Reden: offtopic ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:36:
Tnx Ewoud, miss dat ik hiermee verder kom!
deel je het ook nog effe op GoT :?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Sensei, wil je melden welke kolommen (=kolomtitels/samen) je gebruikt ?
Dan wil ik 's kijken wat ik kan knutselen.

eagle

• ebras
DaMorpheus schreef op 24 september 2003 @ 23:41:
[...]

deel je het ook nog effe op GoT :?
Standaard kolommen, inkomsten/uitgaven met wat formule's als optellen en aftrekken...

offtopic:
kan iemand vertellen hoe je een XLS bestandje netjes upload binnen GoT

Verwijderd

Ik was een tijdje al begonnen aan een web app voor mezelf als boekh. pakket, en de import functie voor de rabobank bestanden had ik al klaar. Heb er verder nooit meer tijd voor gehad. :)

Moet dus maar is binnenkort.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

jij ook al :)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
@Brothar:
Ik heb de volgende kolommen:
Naam begunstigde; Datum ontvangst; Bedrag Gezamenlijk; Bedrag Sensei; Bedrag Vriendin; Factuurnummer; Uiterste betaaldatum; Datum Betaling; Opmerkingen

Verder heb ik ergens onze vaste inkomsten en vaste lasten apart gezet.

Miss dat we er samen aan kunnen knutselen, want er zijn meer mensen die er naar op zoek zijn. Ik heb van Ebras iets ontvangen, maar dat is erg basaal, zover was ik zelf ook al. (No offense Ebras, het blijft fijn dat je meedenkt/helpt!)

Verwijderd

Topicstarter
@Brothar:
Al je nog meer info nodig hebt, dan laat het maar weten. Ik kan je eventueel ook wel een sheet sturen met dummy data?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen aan het prutsen, maar ik kom er echt niet uit. Desnoods koop ik hier een pakketje voor, maar dan zou ik graag weten welk.

Is er niemand die ervaring heeft met iets dergelijks? Of iemand die me met het excel sheetje kan helpen?

Tnx!

Verwijderd

Excel zie ik als een lite versie van Access.
Ik denk dat Access wel een oplossing biedt. Alleen als je Access nog helemaal niet kent dan zou ik eerst kijken of de ingebouwde templates van Access voldoende zijn. Zoniet, dan gebruik je Access niet.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
zou er niet een opensource projectje wezen in php/mysql zijn? op freshmeat/sourceforge o.i.d.

ik heb ook zoiets gemaakt maar dat kun je niet gebruiken das meer voor een bedrijf enzo...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een prive-administratie pakketje lijkt me inderdaad goed voldoen als je grootste probleem is het vinden van de juiste data en formules. Evt. zou je zo'n programma kunnen bekijken in ieder geval voor het soort gegevens dat je nodig hebt.

Dit geeft wat voorbeeldjes, maar inderdaad kan je vwb. zelfbouw misschien beter Access gebruiken.

Microsoft.com heeft trouwens een leuke verzameling templates :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1