Toon posts:

Spontane reset, daarna Master Boot Record not found -> ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Situatie:
Wanneer ik zit te werken met de pc (word of IE.) krijgt de pc het soms heel zwaar. Dit merk ik aan overdreven veel schijfactiviteit. (geratel en ledje constant rood)

2. Vervolgens gebeurt er:
Spontane reset of soms fysieke geheugendump (blauw scherm).

3. Daarna start pc opnieuw op (bij fysieke geheugendump moet ik op reset drukken).

4. Als de PC dan vervolgens opstart, vindt de PC vervolgens de schijf niet meer. D.w.z. hij ziet 'm niet meer in de BIOS!!!

5. Druk ik nog een keer op reset: zelfde verhaal, vindt geen HD in BIOS.

6. Zet ik PC uit. Zet ik PC aan. Doet het weer goed!!!! (??????)

Wie o Wie, wie kan het me vertellen?

Zeg het maar.....

Let op: ik gebruik een HD bracket, maar zou het vreemd vinden als het daar aan ligt. En ik heb de laatste MB flash van asus al geprobeerd. Probleem werd niet vernoemd in de flash-updates.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer het toch eens zonder bracket of probeer eens een andere IDE kabel.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Of probeer het zo lang eens op een andere ide controller!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt inderdaad als een slechte connectie ergens .. Doublecheck de bekabeling en de stroomvoorziening en probeer vooral ook andere exemplaren :)

Als ze allemaal in orde blijken te zijn, neem dan de FAQ van dit subforum door onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

Tot slot wil ik nog even kwijt dat je heus niet hoeft te strooien met uitroep- en vraagtekens. Ze komen op de meesten alleen maar ergerlijk over. Eentje (of hooguit twee, in extreme gevallen) is genoeg, echt waar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 25-09-2003 11:43 ]

Verwijderd

Erm, heb ik ook gehad. Daar ging mn WD 80gig :( Gelukkig nog RMA :) (2 weken later weer dood :D)

Verwijderd

Topicstarter
Hmz.... niemand die daadwerkelijk dit exacte probleem heeft gehad op Cypher-KIA na. Gezien zijn bericht rest mijn HD niet veel goeds. Was het proberen waard i.i.g.

Iedereen bedankt voor brainwork.

En die vraagtekens en uitroeptekens, ik zal het niet weer doen BalusC, echt waar !!!!! :)
Pagina: 1