Toon posts:

[veel stekkerdozen]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Laatst rebootte mn pentium 3 server spontaan.
Via de search ben ik erachter gekomen dat dat kwam doordat mn server niet geaard was.

Op mijn kamer heb ik helaas geen geaard stopcontact.
Dus ik heb met een standaard stekkerblok.
In de kamer hiernaast zit wel een geaard stopcontact dus heb ik draden etc door lopen trekken.

Omdat er in die andere kamer maar 1 stopcontact zit die geaard is heb ik er een andere stekkerdoos aan gehangen zodat mn moeder ook de radio etc dr aan kan zetten.

De boel is nu zo ingedeeld.

-Geaard stopcontact (andere kamer, enige stopcontact)
-Daaraan hangt een eenvoudig stekkerblok met zo'n rood aan en uit knopje
-Aan die stekkerdoos hangt weer stekkerdoos zonder zo'n aan en uitknop
-Dan heb ik aan de 2e stekkerdoos nog een stekkerdoos van sweex die beschermt is tegen piekspanning e.d.
Hier hangen nu mn 2 pc's en me tv aan.

Dus de andere 2 2 stekkerdozen worden alleen gebruikt om de boel te verlengen, alleen in de laatste doos zit de apparatuur ingeplugd, dat lijkt nu allemaal goed te werken.

Ik weet alleen niet of ik dit ongestraft kan doen :S
Is dit niet riskant?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:51
Als je niet teveel belasting er aan hangt, kan het gewoon. Het gaat allen fout als je ze allemaal voor propt met straal kacheltjes.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zo'n ding kan een hoop vermogen aan. Ik gebruik voor een aantal PC's hier ook zo'n wit blok met een oranje knop, en die kan max 3500 watt aan. Ik denk niet dat je daaraan komt :D

Dat is dus 583 watt per stekker :o

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 24-09-2003 19:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geen probleem, je moet alleen niet te hoog gaan zitten met het aantal watts (alles ff optellen) anders springt de stop eruit :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan op zich wel, zitten alleen wel een paar maaren (schrijf je dat zo :? ) aan.
Kijk naar de maximaal toegestane wattages van je afzonderlijke stekkerdozen. Zou er als het goed is op moeten staan, en anders ff zoeken of je er de verpakking nog bij hebt. Kijk naar de stekkerdoor met het laagst toegestane wattage. Dit is je zwakste schakel. Als het totaal aantal watts van je aangesloten apparatuur (dus tv, 2x pc en waarschijnlijk ook nog het e.e.a. aan randapparatuur, dus ik gok zo'n 6 a 700 watt bij elkaar alleen al voor de PC's) niet over het kleinste maximale wattage heenkomt, zit je in principe safe. Maar als ik mezelf zo teruglees, ken ik eigenlijk geen enkele "normale" verlangsnoer die dat aankan (afgezien van de professionele dan).
Hou er ook rekening mee dat ook al is je apparatuur tegen pieken beveiligd, dat je nog niet de garantie geeft dat e.e.a. niet uit zal vallen. Ik gok zo even uit mijn blote hoofd dat je ca 800 watt op je snoeren hebt staan. Kijken we naar een standaard stroomgroep, dan mag die 16 ampere x 230volt = 3680 watt hebben. Zolang je dat niet allemaal tegelijkertijd op je groep hebt staan (dus zorg dat wasmachine en droger er niet ook op staan), zul je ook daar geen last van hebben.

Maar om ff kort te gaan zonder al die uitleg die ik net typte: Ik denk persoonlijk dat je er die losse dozen beter even tussenuit kunt halen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Hmmmz... TS heeft dus 3 doosjes aan elkaar geknoopt.... :)
Ehmz... ik heb een hele boom aan 1 geaard stop-contact geknoopt... Tsja electronica/AV/computer-hobby... Maar echt alles hangt er aan...TV, VCR, monitor, PC's, 3x audio-versterker (waaronder 1 x 400Watt) (*lol* voor de buren) , Laserprinter, etc...
Gelukkig nog geen probleempjes gehad... In t begin hangt uiteraard een goede kwaliteit 'hub' :+ Daarna is t een kabel-knoop-festijn *D (totaal een doosje of 30 I think)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Stewie!

Keen must die!

Jij hebt 30 stekkerdozen achter elkaar geplaats??
Sterke eerste doos heb je dan!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Gewoon tellen. Je heb een maximale aantal Watt dat je mag gebruiken per doos. Als de eerste doos bijvoorbeeld 3000 Watt aan zou kunnen, moet je het aantal apparaten dat je in totaal aansluit niet groter dan 3000 Watt laten zijn.

Dit is niet helemaal waar, het moet zelfs nog lager zijn. De dozen zelf zorgen ook voor een paar Watts. Vooral als je 30 dozen gebruikt :+

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Sorry... is dus een boom... Zo'n mooie kabel-rol...(helemaal uitgerold!) 10 meter met 4 gaten... die volgeplugd... Langste lengte daarna: nog zo'n 20 meter... aan doosjes :p
Om de 2 meter een aftak-punt waar of een computer/printer/versterker/etc aanhangt...

Ik denk dat er op de langste tak zeker 10 dozen hangen... :p
Weet wel dat niet alles altijd aan staat... Op de eindpunten zitten over het algemeen stekkerdozen die uit gezet kunnen worden. Heb op diverse plekken in de boom (waar t nodig was zo'n piekspanningsfilter geplaatst). Meeste PC's draaien... op 'kleine' voedingen... Max 200Watt Dus daar is ietwat rekening meegehouden... Heb ook niet voor elke pc een monitor... PC's zitten aangesloten op zo'n uitschakelbare doos, zodat je geen standby-spanningen hebt :+
Owja... 1 voordeel... *lol* ik snap nog steeds niks van het stroom-schema van deze woning, maar die rol heb ik aangesloten op de doos die eigenlijk voor de wasmachine bedoeld was... die bleek uiteindelijk in zijn uppie op 1 stop (16A) te staan! Gelukkig maar...
De andere stop doet de rest... keuken, woonkamerdeel... douche... :? Verlichting... Daar heb ik dus de huishoudelijke apparatuur op aangesloten, alsmede de stofzuiger als ik die gebruik...
Dat is trouwens ook de enige stop die er bij mij regelmatig uitvliegt!

Met die andere dus nog geen probleem gehad... (kan dr altijd een 20 Amp stop in pluggen ofzo :+) (hoezo goochelen met electriciteit?) (PS: thuis niet proberen... ik weet niet wat ik doe *lol*) (nou ja, wel een beetje :+) (het werkt!)

PS: lengte had ook nog (negatieve) invloed op t aantal Watts!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Snoeren alleen niet opwikkelen of oprollen anders wordt alles te warm.
Verder bij een flinke belasting ook het aan/uit schakelaartje met rust laten.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1