Hoi,
Laatst rebootte mn pentium 3 server spontaan.
Via de search ben ik erachter gekomen dat dat kwam doordat mn server niet geaard was.
Op mijn kamer heb ik helaas geen geaard stopcontact.
Dus ik heb met een standaard stekkerblok.
In de kamer hiernaast zit wel een geaard stopcontact dus heb ik draden etc door lopen trekken.
Omdat er in die andere kamer maar 1 stopcontact zit die geaard is heb ik er een andere stekkerdoos aan gehangen zodat mn moeder ook de radio etc dr aan kan zetten.
De boel is nu zo ingedeeld.
-Geaard stopcontact (andere kamer, enige stopcontact)
-Daaraan hangt een eenvoudig stekkerblok met zo'n rood aan en uit knopje
-Aan die stekkerdoos hangt weer stekkerdoos zonder zo'n aan en uitknop
-Dan heb ik aan de 2e stekkerdoos nog een stekkerdoos van sweex die beschermt is tegen piekspanning e.d.
Hier hangen nu mn 2 pc's en me tv aan.
Dus de andere 2 2 stekkerdozen worden alleen gebruikt om de boel te verlengen, alleen in de laatste doos zit de apparatuur ingeplugd, dat lijkt nu allemaal goed te werken.
Ik weet alleen niet of ik dit ongestraft kan doen
Is dit niet riskant?
Laatst rebootte mn pentium 3 server spontaan.
Via de search ben ik erachter gekomen dat dat kwam doordat mn server niet geaard was.
Op mijn kamer heb ik helaas geen geaard stopcontact.
Dus ik heb met een standaard stekkerblok.
In de kamer hiernaast zit wel een geaard stopcontact dus heb ik draden etc door lopen trekken.
Omdat er in die andere kamer maar 1 stopcontact zit die geaard is heb ik er een andere stekkerdoos aan gehangen zodat mn moeder ook de radio etc dr aan kan zetten.
De boel is nu zo ingedeeld.
-Geaard stopcontact (andere kamer, enige stopcontact)
-Daaraan hangt een eenvoudig stekkerblok met zo'n rood aan en uit knopje
-Aan die stekkerdoos hangt weer stekkerdoos zonder zo'n aan en uitknop
-Dan heb ik aan de 2e stekkerdoos nog een stekkerdoos van sweex die beschermt is tegen piekspanning e.d.
Hier hangen nu mn 2 pc's en me tv aan.
Dus de andere 2 2 stekkerdozen worden alleen gebruikt om de boel te verlengen, alleen in de laatste doos zit de apparatuur ingeplugd, dat lijkt nu allemaal goed te werken.
Ik weet alleen niet of ik dit ongestraft kan doen
Is dit niet riskant?