Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 20:27:
Ik heb zelf ooit met Frontpage gewerkt (

), maar pas toen ik notepad ging gebruiken en de page ging valideren met de W3 validator ben ik echt goed HTML gaan leren. Luister vooral naar wat tips hierboven: gebruik (valide) xHTML en alle opmaak moet je met CSS maken. Daarnaast is een frameset niet echt meer gebruikelijk. Voor layout gebruik je een table bijvoorbeeld.
Lees ik dat nu goed? Eerst loop je iets over xHTML en CSS te verkondigen, en in de regel erna zeg je dat je een table moet gebruiken voor de opzet van de layout? Zelfs in de HTML4.01 uit 1999 staat al dat je tabellen daar dus
niet voor moet gebruiken. Sterker nog, al in 1997 lagen er working drafts waarin werd gewaarschuwd tegen het gebruik van tables voor dit soort dingen.
Erg handig is het gebruik van een los .css bestand waar je alle styles in vastlegt. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze 2 bestanden:
[stukl code]
En kijk maar eens hoe ik mijn font nu instel

. Ik kan vanuit elke HTML pagina weer dezelfde page.css includen waardoor ik steeds weer dezelfde font's gebruik. Als ik het font wil aanpassen hoef ik dat maar in 1 bestandje te doen. En dit is nog maar het begin van CSS!

Als je als webdesigner
iets goed moet kunnen, dan is het wel CSS!
Wat een vreselijk slecht voorbeeld zeg. Hou alsjeblieft op om over xhtml of CSS te praten, als je de HTML 4.01 standaard nog niet eens kent, of niet begrepen hebt.
Als je CSS gebruikt, gebruik je
nooit meer font tags. Punt.
Excuses voor mijn arrogantie, maar ik kan er absoluut niet tegen dat "we" al tijden hier in W&G proberen uit te leggen hoe je zoiets nou aanpakt, en dan komen er zulke replies tussen. Allemaal voorbeelden uit brakke HTML 3.2 tutorials.
[
Voor 45% gewijzigd door
Verwijderd op 24-09-2003 20:38
]