[IIS] achter NAT instellen + nog wat

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey mensen,

Ik wil IIS op mijn PC draaien achter NAT en daar heb ik wat probleempjes mee.

1. Ik heb de install gedaan en dan surf ik naar mjin ip achter NAT (10.0.0.150) en ik krijg een inlogschermpje. Daarbij kan ik wel inloggen als administrator, dan komt wel de welbekende startpagina van IIS, maar het zint me niet dat ik daarvoor een un en pw in moet vullen, sterker nog: ik weet zeker dat dat eigenlijk helemaal niet hoeft.

2. Van buitenaf kan niemand op mijn webserver komen. Dan krijgen ze een 404. Ik heb mijn eigen IP als default server gezet en expliciet ook nog maar ff poortje 80 naar mijn pc gelust. Toch krijg ik het niet te zien. Ik zie wel in de IIS configuratie dat je ergens een IP moet invullen. Maar welke moet dat zijn?? Moet dat mijn IP van buiten zijn?

Als dit eenmaal werkt, dan zal de rest ook wel lukken, dit heb ik al eens meer gehad volgens mij, maar ik heb geen idee hoe ik het ooit eerder heb opgelost. Nou ja, in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Volgens mij kun je dit oplossen door "allow anonymous access" aan te vinken in je IIS settings.

Bij dat ip-adres in je IIS config moet je eens "alle niet toegeweze adressen" selecteren als je die ziet staan, werkt meestal prima. Zal wel 10.0.0.150 zijn in jouw geval.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

De buitenwereld moet natuurlijk wel weten dat jij op port 80 een webserver draait das punt 1. Ten tweede zijn je DNS records in orde? Ten derde forward je port 80 wel naar je IIS Server?

als je op de server \\localhost\ doet krijg je dan wel een pagina of krijg je ook een inlog scherm?

En TIMMER JE IIS SERVER DICHT!!!!!!!!!!!!

timmer iis dicht

[ Voor 42% gewijzigd door mutsje op 24-09-2003 22:25 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

mutsje schreef op 24 September 2003 @ 22:23:

En TIMMER JE IIS SERVER DICHT!!!!!!!!!!!!

timmer iis dicht
Beetje dom linkje. Hier zijn toch veel betere documenten voor? Lees de security guides van de NSA eens zou ik zeggen. Dat linkje wat jij gaf is toch lang niet genoeg?

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 24-09-2003 23:02 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bdgroot
mutsje schreef op 24 September 2003 @ 22:23:
De buitenwereld moet natuurlijk wel weten dat jij op port 80 een webserver draait das punt 1. Ten tweede zijn je DNS records in orde? Ten derde forward je port 80 wel naar je IIS Server?

als je op de server \\localhost\ doet krijg je dan wel een pagina of krijg je ook een inlog scherm?
Punt 1: wat wil je hiermee zeggen?
Punt 2: DNS Records?? Waar? Wat? Hoe doek da??
Punt 3: Ja, poort 80 wordt vanuit mijn router naar mijn PC doorgelust zoals ik al zei en ik heb geen andere dingen op 80 luisteren...

Als ik op \\localhost probeer te komen krijg ik GEEN vraag naar een pw.

Waar komt dit dan volgens jou op uit? Ben benieuwd!
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 22:15:
Volgens mij kun je dit oplossen door "allow anonymous access" aan te vinken in je IIS settings.

Bij dat ip-adres in je IIS config moet je eens "alle niet toegeweze adressen" selecteren als je die ziet staan, werkt meestal prima. Zal wel 10.0.0.150 zijn in jouw geval.
Allow Anonymous Access... bedoel je tabblad mapbeveiliging, knop bewerken en dan bovenaan een vinkje zetten? Wat moet er dan pcies voor account ingevuld worden? Er staat nu "IUSR_blabla" met een grijs pw (doet IIS dus zelf).

Alle niet toegewezen adressen heb ik al geselecteerd staan.

Weet je nog meer te vertellen? Alles is welkom!

[ Voor 35% gewijzigd door bdgroot op 25-09-2003 00:21 ]

Verwijderd

Er staat waarschijnlijk "IUSR_machinenaam", dat is een standaardaccount die in Windows zit, die gebruikt wordt wanneer iemand jouw webserver "anonymous" bezoekt. Dit kun je dus gewoon zo laten staan, maar waarschijnlijk stond dit standaard al zo aangevinkt.

Ik weet helaas niet zo heel veel meer te vertellen, heb nog wel een vraag: gebruik je iets van een firewall of zo? Zo ja hoe heb je die ingesteld?

• bdgroot
1. De firewall van m'n router, router heeft portforwarding: nummertje 80 naar mijn PC (10.0.0.150).
2. De Windows XP Firewall waarin ik de webserver regel heb aangevinkt.

Zou toch goed moeten zijn d8 ik?

Verwijderd

Als je vanaf je interne netwerk je publieke IP probeert dan werkt dat soms
niet. Laat iemand anders het over het internet proberen. Denk dat het dan wel gaat.

• mjax
  • Laatst online: 02-09 04:48
bdgroot schreef op 24 September 2003 @ 18:59:
2. Van buitenaf kan niemand op mijn webserver komen. Dan krijgen ze een 404.
Weet je zeker dat ze een 404 krijgen? Want 404's worden door de webserver geserveerd en dat zou dus betekenen dat ze WEL op je webserver kunnen komen...

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 24 September 2003 @ 23:01:
[...]

Beetje dom linkje. Hier zijn toch veel betere documenten voor? Lees de security guides van de NSA eens zou ik zeggen. Dat linkje wat jij gaf is toch lang niet genoeg?
patches up to date en je bent redelijk safe...

natuurlijk je ntfs rechten nog goed zetten voor iusr_enzo

• bdgroot
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 07:40:
Als je vanaf je interne netwerk je publieke IP probeert dan werkt dat soms
niet. Laat iemand anders het over het internet proberen. Denk dat het dan wel gaat.
Dat snap ik wel, dat is niet soms, dat is volgens mij altijd! Maar goed, dit heb ik dus al door anderen laten checken. Ik heb ook al gezegd dat ik er via mijn interne IP wel op kom, maar dat mensen er van buitenaf niet in kunnen.
mjax schreef op 25 september 2003 @ 08:06:
[...]

Weet je zeker dat ze een 404 krijgen? Want 404's worden door de webserver geserveerd en dat zou dus betekenen dat ze WEL op je webserver kunnen komen...
Geen 404 blijkbaar..
code:
1
Kan de server niet vinden of DNS-fout

geeft ie.
Wat kan het probleem dan zijn... :?

• bdgroot
Oke, ik heb het werkend. Het enige dat ik gedaan heb is nog eens met de tool van de router van alle IP's van 10.0.0.150 tot 10.0.0.154 poort 80 geremoved en daarna 10.0.0.150 weer op 80 gemapt en nu doet ie het... misschien dat er ergens nog een map stond die ik ooit eerder heb gemaakt, ik had een oude PC als webserver, met ip 10.0.0.151 ofzo. Dat was dan misschien het probleem. Ik heb zo'n alcatel (gehackt) modem en gebruik autoportmapping hiervoor en daar kun je dus niet zo netjes in zien welke poort pcies op welk IP is gemapt. Heeft iemand misschien een beter progje hiervoor?? Of een andere tip? Ik hoor het graag!

Verwijderd

je kunt als je in de admin mode van het modem zit het volgende intikken, moet volgens mij voor alle versies zo'n beetje werken:
nat <enter>
list <enter>

je krijgt dan een listing met alle mappings

Je kunt ook een tool hier voor downloaden op: http://www.mirdesign.nl/ maar die doet niets wat je handmatig niet kunt doen voor zover ik weet.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Bor_de_Wollef schreef op 24 september 2003 @ 23:01:
[...]

offtopic:
Leuk als je hier wilt flamen maar je bijdrage is nou niet dat we zeggen dat je met een werkende solution voor TS komt of uberhaupt iets bijdraagt. NSA documenten laten lezen is erg leuk maar meestal veel te zware kost voor mensen die thuis een webserver willen draaien.

Ontopic:

DNS = Domain Name Service(server) Deze resolven jou webnaam(www.mijnnaam.bla) naar jou ip adres zodat mensen op het internet jou via http://www.mijnnaam.bla kunnen bereiken.

[ Voor 15% gewijzigd door mutsje op 25-09-2003 15:59 ]

• bdgroot
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 15:53:
je kunt als je in de admin mode van het modem zit het volgende intikken, moet volgens mij voor alle versies zo'n beetje werken:
nat <enter>
list <enter>

je krijgt dan een listing met alle mappings

Je kunt ook een tool hier voor downloaden op: http://www.mirdesign.nl/ maar die doet niets wat je handmatig niet kunt doen voor zover ik weet.
Deze gebruik ik al (autoportmapping heet het). Maar als ik daarmee zo'n list oproep, dan krijg ik een mega lijst met allemaal wazige regels die net gebruikt zijn, niet een lijst met gemapte poorten naar bepaalde IP's. Ik gebruik wel een oudere versie van autoportmapping (er staat versie 2.0), zou dat nog uitmaken? Ik heb ook 2.60 nog liggen, maar daar zit registratie aan vast geloof ik...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Misschien handig om jou situatie uit te schetsen? hoe connect je naar het internet cable adsl dsl ? met cable modem of een router etc. Misschien is er een veel handigere manier te bedenken die je minder ellende gaat geven door middel van goedkoop paar dingen aan te schaffen(denk aan routertje)

• bdgroot
mutsje schreef op 25 September 2003 @ 19:42:
Misschien handig om jou situatie uit te schetsen? hoe connect je naar het internet cable adsl dsl ? met cable modem of een router etc. Misschien is er een veel handigere manier te bedenken die je minder ellende gaat geven door middel van goedkoop paar dingen aan te schaffen(denk aan routertje)
Schets:
Afbeeldingslocatie: http://bdgroot.xs4all.nl/situatie.gif
De Modem/Router is een Alcatel speedtouch pro (was home). Ik verander de portmappings met Autoportmapping van Mir. Da's wel ongeveer de situatie.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik zelf ben ook in het bezig van een router maar deze kun je simpelweg portmappings handmatig instellen ( veel simpeler omdat er maar 1 poort per keer open gaat). Autoportmapping lijkt me onhandig omdat je geen controle erover hebt.

• bdgroot
mutsje schreef op 26 September 2003 @ 09:12:
Ik zelf ben ook in het bezig van een router maar deze kun je simpelweg portmappings handmatig instellen ( veel simpeler omdat er maar 1 poort per keer open gaat). Autoportmapping lijkt me onhandig omdat je geen controle erover hebt.
Hoezo simpeler? Dat kan ik met autoportmapping ook!! Daarvoor hoef je alleen maar een poortnummer (of zelfs een reeks als je dat zou willen) in een tekstvakje te zetten en het IP waarnaar je wilt forwarden in te voeren. Dan zeg je "Create" et voila, je poortje(s) is geforward. Dit programmatje zorgt er alleen maar voor dat je niet zelf allemaal telnetcommando's in moet voeren. Ken je het wel?

Pagina: 1