Toon posts:

asus A7N8X Deluxe,maar geluid doet het niet :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende zit in mijn kast:
Asus A7n8x Deluxe
AMd Athlon XP 1600+
2 x 256 samsung pc 3200
geforce 4 ti 4200 van pixelview

als speakerset philips 5.1 set
heb windows xp
alle drivers voor mobo geinstalleerd.
heb mn mobo nu twee keer teruggebracht, maar het geluid doet het nog steeds niet. welke eventuele updates zijn er. wie kan mij helpen????

alvast bedankt
peter

Verwijderd

Zitten de 2 jumpers nog op de audio connector op het moederbord ?

[zit ergens links onder bij de agp kaart)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar hoe moeten die staan, weet jij dat???

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Al eens de wizard speakerinstelling gedaan?
Kabels goed aangesloten, analoog of digitaal aangesloten.
heb je alleen stereo geluid, of helemaal geen geluid.
Vertel eens wat meer over het probleem dat kunnen we nog helpen ook, anders wordt dit topic ook weer gesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door MARTIJN_ op 24-09-2003 19:27 ]

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
wizard gedaan, analoog aangesloten en hoor totaal geen geluid.
Een vriend van me heeft exact hetzelfde mobo, bijna dezelfde pc en op dezelfde manier geinstaleerd, en bij hem doet hij het wel.
ik heb hem ook al ingewisseld bij de winkel en de nieuwe doet het ook niet.
Jumpers heb ik gewoon gelaten zoals ze zaten, net zoals mijn vriend ook heeft gedaan.
Ik heb mn pc ook aangesloten met zo min mogelijk apperatuur, maar werkt ook niet.
ook al andere videokaart geprobeerd (ivm mogelijke irq conflicten)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.
Ik heb een amd 2000+ xp met de asus a7n8x deluxe ati radeon 9200 pro en 521 mb ddr geheugen.
Draaiend op windows xp prof.
Als ik bij apperaat beheer ga kijken dan staat hij er ook niet bij zelfs niet met een vraagteken.
Dus ik kan hem helemaal niet installeren via drivers.
Ik heb al gekeken of de onboard geluidskaart aan staat in de bios en dit stond het.
Verder heb ik de nieuwste drivers en de nieuwste bios versie van internet gehaald.
Ik heb ook al windows opnieuw geinstalleerd maar zonder succes.
Als ik met windows media player start dan geeft hij ook aan geen audio hardware aanwezig.
die jumpers zitten nog steeds op hun plek dus daar ligt het niet aan.
Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:38 ]

Verwijderd

Zie je wel tijdens de boot de PCI Vendor/Device ID's van alle audiohardware voorbij komen?

Staan er wel andere devices in apparaatbeheer met uitroeptekens?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 21:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:36:
Zie je wel tijdens de boot de PCI Vendor/Device ID's van alle audiohardware voorbij komen?

Staan er wel andere devices in apparaatbeheer met uitroeptekens?
Nee tijdens de boot komen niet de device ID van alle audio hardware voorbij wel van ide enzo.
En nee er is ook geen ander device in apperaat beheer wat een vraagteken of uitroepteken.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

Moet je maar een MSI-tje kopen ;)
Heb je je moederbord al eens laten testen bij je leverancier? Misschien is je onboard geluid wel gewoon naar z'n grootje. :?

O nee w8! Ik weet het al... je moet service pack 1 downloaden als het goed is!!! Dan doet hij het vast wel.

[ Voor 28% gewijzigd door JanW23 op 05-01-2004 16:41 ]

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Al Nvidia Nforce2 3.13 geinstalleerd..??
Bij mij werkte mijn geluid daarna zoals het hoort!

Verwijderd

Niet zoeken in de softe goederen! Probleem zit hem in kortsluiting van de moederplank (door contact met metalen behuizing)! Deze plank is daar echt supergevoelig voor!!! Ik heb hetzelfde probleem gehad! Probeer je computer maar eens buiten de kast aan het werk te zetten, zal je zien dat je gewoon geluid hebt. Als je even op internet had gezocht was dit ook boven komen drijven :Y)

Ik heb probleem toen tijdelijk opgelost door gewoon een laagje karton onderin mijn kast te leggen achter het moederbord. Nu draait alles in een nieuwe kast. Prima Mobo.... al is het geen MSI Janwillem! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:56 ]

Verwijderd

Bedankt voor je reactie maar wat ik wel raar vindt is dat als mijn computer opstart kan ik wel het geluidje van power on self test horen door mijn speakers.

Verwijderd

Nee tijdens de boot komen niet de device ID van alle audio hardware voorbij wel van ide enzo.
Dan staat de audio nog steeds disabled in de bios - of de betreffende chipjes kunnen niet initialiseren door hardware problemen.

Verwijderd

Booten enzo gaf bij mij ook geen problemen. Heb je al geprobeerd hem uit de kast te starten?

Verwijderd

Nee nog niet heb nog geen tijd voor gehad zat op mijn werk.
Maar ik ga zo snel mogelijk uitproberen.
Trouwens zou dat matje wat in de doos met je moederbord ook er achter kunnen(plakken) want dat is anti statisch.
Of is karton beter?

bedankt

Verwijderd

Dat schuime matje is redelijk dun en 'luchtig' met een beetje pech komt er dan alsnog metaal in verbinding met de behuizing. Maar je zou het kunnen proberen. Ik heb gewoon karton genomen, slagje zwaarder als normaal 80grams printer papier (140 grams ofzo) en dan je schroefgaten even voorprikken met een naald oid. Maar ik zou het eerst gewoon even buiten de kast proberen. Als dat het dan niet is scheelt het weer wat werk :)

Verwijderd

Ik ga zondag ff proberen hopelijk is dat het want anders zit ik met een kapotte mobo.
Maar ik denk wel dat het wel te maken heeft met de kast is namelijk een behoorlijke klote kast dus ik zit eraan te denken om een nieuwe te kopen.

heel erg bedankt

Verwijderd

Het onboard geluid doet het idd wel als ik het moederbord buiten de kast draai.
Ik ga nu ook een nieuwe kast kopen was toch een lelijke kast.

Bedankt voor jullie reactie's

Verwijderd

Misschien erg laat maar het zijn inderdaad 2 jumpertjes die je fpaudio connector moet zetten.
lineout r en blineoutr
de andere op
lineout len blineout l

misschien dat iemand er nog wat aan heeft.
Pagina: 1