Toon posts:

FTP Server niet te bereiken via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een FTP server draaien (Bullet Proof FTP server 2.21) onder windows XP.
Het probleem is dat ik zelf wel op de ftp kan komen, maar van buitenaf kan niemand verbinding krijgen met mijn ftp.
Dit is ook het geval als er geen firewall aanstaat, maar in principe moet het geen probleem zijn wanneer ik Sygate aan heb staan, aangezien deze de ftp en port 21 (welke ook staat ingesteld bij BPFTP server) allowed.
Gisteren nog even een scan gedaan op spyware met Ad-Aware, maar ook dat loste niks op.
Ik heb een ADSL Basic verbinding.
Voorheen heb ik weleens een ftp server gedraaid met BPFTP en nooit problemen gehad eigenlijk.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
Zelf had ik niets kunnen vinden in de search wat het probleem oploste en ook op google niets kunnen vinden wat het probleem op kan lossen :? .

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

poort 20 ook vrijgeven in je firewall/sygate gedoe ivm back channel van FTP.

En hoe hangt de 'FTP'-server aan het internet ?? via een router (zie dan de poortmapping FAQ) of direct via een USB modem ?

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op 24 september 2003 @ 18:39:
poort 20 ook vrijgeven in je firewall/sygate gedoe ivm back channel van FTP.

En hoe hangt de 'FTP'-server aan het internet ?? via een router (zie dan de poortmapping FAQ) of direct via een USB modem ?
poort 20 heeft de firewall niet naar gevraagd, maar wanneer ik sygate niet had aanstaan en er ook geen andere firewall aanstond, bleef ik hetzelfde probleem hebben. Ik heb trouwens geen router en mijn pc maakt direct verbinding met internet dmv een usb modem.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:13

Ankh

.Howdy

kan je poort niet geblokt worden door je ISP, vraag het eens na :)

voor de rest tjeck de build in firewall van XP

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Weet je zeker dat je port 21 door heb gemapt? Dat is vaak de oplossing.
Lees hier hoe dat moet:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Topicstarter
SCaRaBaeuS schreef op 24 september 2003 @ 18:56:
kan je poort niet geblokt worden door je ISP, vraag het eens na :)

voor de rest tjeck de build in firewall van XP
voor zover ik weet kan die poort niet worden geblokt.
heb in het verleden ook al eens een ftp gedraaid namelijk.
bovendien heeft een kameraad van me ook ADSL Basic bij XS4ALL, zelfde OS + zelfde ftp server en bij hem draait het gewoon naar behoren.

ook heb ik de XP firewall nooit aanstaan, dus dat kan het ook niet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 19:26 . Reden: vergeten een vraag te beantwoorden ]

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op 24 September 2003 @ 18:57:
Weet je zeker dat je port 21 door heb gemapt? Dat is vaak de oplossing.
Lees hier hoe dat moet:
Het Grote Poortmappingsverhaal
heb met active ports gekeken en daar staat port 21 ook gewoon bij.
ook wanneer ik bij sygate firewall kijk staat daar BPFTP server en port 21 gewoon als allowed bij.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 20:09:
[...]

heb met active ports gekeken en daar staat port 21 ook gewoon bij.
ook wanneer ik bij sygate firewall kijk staat daar BPFTP server en port 21 gewoon als allowed bij.
Ja bij actieve porten jah, intern dus. Maar je moet voor de buitenwereld aangeven op welke van de pc's de ftp staat. Daarom moet je hem doormappen en het ziet er dus erg naar uit dat dat niet het geval is want je kan hem intern zonder problemen benaderen maar via internet niet.

Map port 21 door naar het ip waar de ftp server op geinstalleerd is (192.168.1.3 ofzo) en dan moet hij het doen. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben, maar dan kunnen we deze optie zeker weten doorstrepen. :)

Verwijderd

Topicstarter
k heb dat verhaal van dat poortmappen een beetje door zitten lezen, maar heb niet echt het idee dat dat voor mij van toepassing is.
ik heb namelijk geen router, bovendien staat de pc met de ftp erop ook direct met internet in verbinding dmv USB modem en dus niet eerst via een andere pc.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bij veel ISP worden alle poorten <=1024 geblokt omdat ze niet willen dat je servet.
Probeer eens je FTP op een poort >1024 te zetten? Als dat werkt ligt het aan je ISP...

Verwijderd

Poort 21 is waarschijnlijk geblocked door je firewall (denk ik), probeer dit eens te verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
DieterVDW schreef op 04 oktober 2003 @ 20:10:
Bij veel ISP worden alle poorten <=1024 geblokt omdat ze niet willen dat je servet.
Probeer eens je FTP op een poort >1024 te zetten? Als dat werkt ligt het aan je ISP...
k probeerde daarnet 1050 en dan doet ie het idd wel.
maar waar kan dat dan aan liggen dat ie niet gewoon werkt met port 21?
kameraad van me geeft zelfde internet provider en zelfde internet verbinding etc en bij hem draait ie wel gewoon op port 21 voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 20:11:
Poort 21 is waarschijnlijk geblocked door je firewall (denk ik), probeer dit eens te verhelpen.
zoals ook eerder al gemeld in dit topic is dat niet de oorzaak aangezien ook zonder dat er een firewall aanstaat dit probleem zich voordoet.
en ook staat bij sygate wanneer deze wel aanstaat port 21 als allowed bij de firewall.

Verwijderd

gokkend dat je een speedtouch ethernet modem hebt:

type in je browser eens 10.0.0.138

Als het goed is zit je nu in je modem settings, ga naar advanced, NAT.

Forward hier outside IP 0.0.0.0 TCP port 21 naar binnen port 21 op jouw interne computer IP(vermoedelijk 10.0.0.150 of hoger)
Pagina: 1