Ik wil in exel een urenrigistratie maken. Maar dan niet van 1 maan maar van meerdere. Nu is het de bedoeling dat er een drop down menutje komt waar alle maanden in komen te staan dat als ik op een maand klik dat deze dan automische naar voren komt en dat ik dan vervolgens mijn uren kan invullen. Nu weet ik niet hoe ik zo'n menutje maakt en ik weet niet of het mogelijk is dat exel alle maanden van een jaar erin zet met datums. Iemand enig idee hierover??
Verwijderd
Ik ben met precies zoiets bezig in Access en heb net een zelfde soort vraag gesteld. Als ik een antwoord krijg dan zal ik het even laten weten.
Verwijderd
Kan je niet in 1 werkmap 12 werkbladen aan maken ? voor iedere maand 1 dus en dan per dag gaan invullen. Lijkt me iets makkelijker eerlijk gezegd. Zo'n dropdown menu moet ook wel lukken maar dan moet je volgens mij al iets gaan doen met visual basic script.
Dat is inderdaad waar, je zult aan het scripten moeten slaan. Je kunt natuurlijk een formpje maken dat alleen de juiste maand naar voren tovert. Da's in principe niet heel schokkend: druk op ALT + F11 als je in Excel zit en kijk naar de mogelijkheden die je daar hebt...Zo'n dropdown menu moet ook wel lukken maar dan moet je volgens mij al iets gaan doen met visual basic script.
[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 25-09-2003 18:13 ]