Toon posts:

Win2k Server family -> irqs liggen dwars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een heel gek probleem.
Ik heb 4 apps, dat houdt in, 2 netwerkkaarten 1 vga kaart en mn usb controler, die alle 4 op irq 7 zitten. Het gekke is dat als ik de pc opstart dat er staat dat die netwerk kaarten op 5 en 10 zitten.

het ligt dus echt aan win2k iig dat neem ik aan...
Ik heb het volgende al geprobeert:
-biosflashen
-officiele driven van netwerkkaarten instaleren.
-andere pci sloten van het moederboard gebruikt.

maar ik kom er niet uit. ik heb ondekt dat ik het irq in windows ook kan instellen maar daar kan ik neit bij... waarom weet ik niet nouwja als iemand mij zou kunnen helpen zou ik heel blij zijn

owhja ja ik heb al de search gebruikt en nee wat er bij stond was niet bruikbaar en heb ik al uitgeprobeert.

Verwijderd

Je kunt bij w2kProf alles installeren zonder ACPI. Dan kun je wel in de BIOS handmatig de irq's. Je moet W2k opnieuw installeren en dan bij het blauwe scherm F5 (of F6 twijfel ik ff over) kiezen en dan voor standaard computer gaan. Of dit bij server ook werkt moet je ff uitproberen
De vraag is alleen heb je een probleem met de irq toewijzing van W2k? Is er een conflict? W2k is behoorlijk goed in irq sharing, alleen met dingen als tv kaarten of exotische apparaten kan het wel eens mis gaan.
Als alles het gewoon doet zou ik er verder gewoon van af blijven. Anders is het alleen maar met een herinstall op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 18:35 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat is je echte probleem :? heb je problemen met die kaarten :? of is het puur een 'mentaal' probleem dat alles op dezelfde IRQ zit :?

alles werkt toch prima dan :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nouw er staa een groot rood kruis door mn 2e netwerkkaart rechts onder in de hoek bij de tijd...

als ik dan kijk bij systeem info dan bij conflicten dan staa ter dat er een conflict is op irq 7 en daar zitten dus ook die kaartjes op.
wat ik wel gek vind is dat als ik naar de eigenschappen van die kaartjes zelf kijk dat ze dan zeggen dat er niks aan de hand is?

ik heb via hardware gister al acpi naar standart pc gezet dit werkt idd met irqs maar nu blijft het kruis wel staan dus misschien ligt het ergens anders aan?

ik heb trouwens gehoord dat acpi veel sneller is dan standart pc dus als het kan wil ik het fixen onder acpi :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

okay.. waar zit die "rode kruis" in het apparaatbeheer of onderin de taakbalk bij het systeempictogrammen gedeelte (bij je klok dus)..

mocht het de laatste plaats zijn dan is één van je netwerk kabels niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door nIghtorius op 25-09-2003 18:21 . Reden: over ipv of :? ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1