Toon posts:

Computer startte automatisch op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister rond 22.00 uur startte tot mijn grote verbazing mijn pc opeens op. IK weet dat als echte gotter je pc dan nog niet uit mag staan, maar toch ik weet ZEKER dat hij 100 % uitstond. Opeens hoor ik hem aangaan volgens de gebruikelijke procedure. Er zijn geen geplande taken ingesteld, er staat niet in de bios een automatische restart niets ! Het was geen lan wake up, de enige in het huis waren mijn ouders en die weten ECHT niet hoe dat werkt.

Het verhaal wordt nog mysterieuser, toen ik op school kwam, ontdekte ik dat een vriend van me, dit verschijnsel gister op PRECIEs hetzelfde tijdstip ook had.

Met een virus/hack is dit toch onmogelijk !! De pc moet toch extern zijn opgestart :D

Wat wij in common hebben ?

Provider, @home, daar houdt het wel zoon beetje op. Maar omdat ik niet zeker weet of het iets te doen heeft met internet, zet ik het maar in dit forum. Iemand een idee :S ?? Anders ga ik discovery bellen :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
Stroomstoring terwijl je pc nog op de atx standby stond?

Ook als je pc uitstaat staat er nog stroom op (zoek maar eens op je moederbord naar een klein ledje o.i.d).

Verwijderd

Al ged8 aan WOL?

Verwijderd

Lees! B)
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 18:02:
Het was geen lan wake up, de enige in het huis waren mijn ouders en die weten ECHT niet hoe dat werkt.

Verwijderd

je kan ergens in je bios instellen wanneer je pc aan(kan) gaan, standaart staat dat uit.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

heb je je eventlogs al eens gechecked?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Kan wel hoor WOL, zeker als die PC direct aan het internet hangt.
Voor de duidelijkheid, bij @home zit je namelijk in principe in een LAN

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 18:12:
je kan ergens in je bios instellen wanneer je pc aan(kan) gaan, standaart staat dat uit.
Ook jij lees! B)
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 18:02:
er staat niet in de bios een automatische restart niets !

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

yepz of als je in de bios de optie 'wake with spacebar' ofsow aan hebt staan. Simpel paar sokken laten vallen op je keyboard en aan is ie :)

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Heb je geen wake on *iets* aangezet bij de powermanagement in je bios. Mijn PC en server gaan altijd om 8:00 's ochtends aan voor het geval iemand ze toch uitgezet heeft.

1 + 1 = 3

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:58

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 18:13:
[...]

Dit lijkt me het meest logische :)

Ik weet van een vriend dat je bij chello heel erg makkelijk via het chello netwerk op shares op andere pcs kan [/kon?] komen...

Heeft die vriend ook WOL enabled?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Als ik de stroom van de PC van mn ouders er af heb gehaald (om bijvoorbeeld de boel te ontkoppelen of aan te sluiten en later de stroomkabel er weer in plug dan wil het nog wel eens zo zijn dat ie opstart ipv netjes uitblijft.
Ik denk dus idd dat er een (kortstondige) stroomstoring bij jullie op dat moment is geweest of zo en dat de ATX voeding daar op reageerde.
Nix (en anders vrij weinig) aan te doen lijkt me en hopen dat et niet vaker gebeurd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb niet ingesteld dat de pc opstart als ik de spatiebalk indruk of iets dergelijks. Maar ik was zoon 5 meter van mijn pc verwijdert. :|
Waar staat wol voor :), ik zit in een lan, dus niet direct aan inet.

Zou het een teken van boven zijn ??

Verwijderd

Wake On Lan,

Misschien een stroompiek waardoor hij aanging, dit heb ik ooit eens voorbij zien komen dat dat kon.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02

Lancer

What the......

Yep, ik heb dat ook wel eens gehad, midden in de nacht startte de PC op (5 jaar geleden alweer, maar ik schrok me rot van de windows opstartsound). De PC was niet gekoppeld aan netwerk of telefoonlijn.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
jah :S maar wat doet die extra stroom dan ?? Die kan toch niet de schakeling in werking zetten :S.

Bovendien zijn mijn vriend en ik, niet de enige in dit dorp met stroom, en ik hoorde niemand anders over het probleem. Van de andere kant, de kans dat je het opmerkt is klein. je moet je p uit hebben staan, en er bij zitten. (anders denk je al snel dat je het vergeten bent ofzo)

• lameeuw
  • Laatst online: 20-05 21:52

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

ten eerste hoef je niet zo uit de hoogte te doen, het gedeelte W O L zou best kunnen, als je meerdere peecees hebt en iemand probeert in je LAN jou pc te benaderen..... guess again

Overigens hebben niet alle mobo's in hun bios de optie dat ze op een bepaalde tijd aan moeten gaan die je instelt. Er zijn ook mobo's die aangaan nadat de spanning er ff af is geweest (o.a. VIA EPIA Mini-ITX bordjes) en het niet in het BIOS is in te stellen maar via een jumper op het bord. Kijk of je zelf zoiets op je mobo hebt. Ik heb bijvoorbeeld 2 week trug een "stroomstoring" van wel 5 seconden gehad (lampen, tv en alles anders uit en 5 secs later weer aan :?) en toen ik boven in me computerkamer kwam stond er mooi m'n WinXP-loginscreen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Kan je de stroom storing niet effe simuleren door de powerkabel er effe uit te trekken?

En je ouders hoeven natuurlijk niet te WOLlen, dat kan iemand anders ook doen. Ik kan het me best voorstellen dat un een of andere remy een schriptje heeft geschreven die een hoop IP ranges afgaan in de hoop onveilige pcs te WOLnen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:48
ik heb het zelfde ook eens gehad, maar ik gok dat het bij mij Wake On Lan is geweest, ik weet niet of het een on-board netwerk is of een insteekkaart?
En je ouders hoeven natuurlijk niet te WOLlen, dat kan iemand anders ook doen. Ik kan het me best voorstellen dat un een of andere remy een schriptje heeft geschreven die een hoop IP ranges afgaan in de hoop onveilige pcs te WOLnen.
dit zou ook nog kunnen, maar ik weet niet of je direkt aan internet zit of op een lan? als je namelijk een ethernet modem hebt en die stond nog aan, dan kan het wel eens kloppen.
mocht je op een Lan zitten dan is dit onmogelijk, omdat je niet een intern ip kan bereiken van buitenaf

[ Voor 65% gewijzigd door Cardinal op 25-09-2003 13:34 ]

Verwijderd

gewoon discovery bellen ;)

(i know.. offtopic etc.... )

Verwijderd

het zijn die kabouters van achmea geweest! >:)

edit:
of toch misschien een stroompiek?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 13:55 ]

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:38
Kijk ook eens even in je BIOS of de "On power failure" (oid.) toevallig op "on" of "last state" staat... daarmee zal die namelijk ook opstarten zodra er een powerdipje is geweest. :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit in een lan, (toch al eens verteld :)), dus een WOL kan het niet geweest zijn. De spanning is er ook niet vanaf geweest, er is geen stroomstoring hier geweest.
ten eerste hoef je niet zo uit de hoogte te doen, het gedeelte W O L zou best kunnen, als je meerdere peecees hebt en iemand probeert in je LAN jou pc te benaderen..... guess again
What's your problem mate :S:S ??
[]

Verwijderd

Ik had dat dus ook, en ik heb gehoord dat een vriendin van mn zusje hetzelfde had. Ook ongeveer dezelfde tijd.........|:(
Pagina: 1