Geluid van TV-kaart doorlussen naar geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58
Ik heb sinds een weekje een TV-kaart in mijn systeem zitten. Het werkt allemaal perfect, alleen heb ik een probleem met mijn geluid. Het geluid van de TV moet doorgelust worden naar een line-in. Het probleem is, dat ik mijn onboard geluidskaart vol heb zitten, alle drie de poorten worden gebruikt als uitgangen (3 kanalen naar versterker toe). Ik kan mijn line-out van de TV-kaart daarom alleen maar aansluiten op een andere geluidskaart (in een PCI-slot). Nu kan in mijn geluid alleen niet goed afstemmen op elkaar, dus ik moet elke keer met volume's etc klooien.

Nu wil ik kijken of er een manier, programma of dergelijks bestaat om 't geluid van mijn TV-kaart hardwarematig door te lussen naar mijn onboard kaart, zodat deze ook 't geluid van de TV-kaart afspeeld, in plaats van de Creative PCI die ik nu gebruikt.

Verwijderd

interne AUX aansluting al gebruikt? Zoniet, dan ff het audiodraadje van een cdrom speler bewerken en aan de plug van je tv-kaart knutselen. Als je helemaal geluk hebt heeft je TV kaart al een interne aux aansluiting zodat je helemaal niets hoeft te knutselen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit hoort meer in AVH thuis :)

OH => AVH + topictitel edit.

En je zou inderdaad gebruik kunnen maken van de interne aansluitingen zoals de cdrom audio-aansluiting. Daar gaat gewoon een line signaal in :)

• jpiscaer
Ik bedoel meer echt via de hardware, niet via een kabeltje oid. Onder Linux kan 't wel, maar onder windows heb ik geen idee hoe...

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geef eerst eens meer informatie over je computer, misschien dat er dan iemand iets weet.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• jpiscaer
Moederbord: Epox 8RDA+
Processor: AMD Athlon XP 1700+ @ 1833Hmz
Geheugen: 512MB DDR Dane-Elec
Geluidskaart Onboard: Realtek ALC650 6-channel
Geluidskaart PCI: Creative Soundblaster Live! 1024 PCI
TV-Kaart: Hauppauge WinTV (878/9) PCI
Videokaart: Leadtek Winfast Titanium TH (GF2Ti)

Ik wil dus door een of ander programmaatje of iets dergelijks het geluid van mijn TV-Kaart laten afspelen op mijn onboard geluidskaart. Eigenlijk wil ik de Line-Out van de Tv-Kaart niet gebruiken.
Nu gaat er een kabeltje van de Line-Out op de TV-kaart naar de Line-In op de Sound Blaster. Dan gaat er een kabeltje van de Line Out van de Creative naar mijn Versterker. Alleen heb ik geen kanalen meer vrij op mijn versterker, alleen een erg slechte aansluiting. Mijn versterker is oud, en heeft daardoor maar 1 goed kanaal, dat al gebruikt wordt door de onboard geluidskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door jpiscaer op 24-09-2003 19:09 ]

Verwijderd

Dan zul je er eerst achter moeten zien te komen of de audio-info wel over de PCI bus heen getransporteerd wordt. Als dat zo is, kun je die middels DirectX filters wel rerouten denk ik.

Video wordt wel via de PCI bus gedaan, want dat valt onder de hardwareoverlay specificaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 19:14 ]

• jpiscaer
Hoe kan ik uitvinden of de TV-Kaart in staat is deze audio over de PCI-Bus te transporteren, en als dat kan, hoe wijzig ik de DirectX filters zodat 't werkt?

• jpiscaer
Ik heb even gekeken, of ik nog connectoren op de kaart zelf heb, zoals bijv. een aansluiting voor CD-Audio. Maar ik heb niets op de kaart zitten, dus 't moet, lijkt me, over de PCI-bus lopen. Hoe ik dat doe, weet ik alleen niet.

//Edit: Dit had een edit op bovenstaande post moeten zijn :(

[ Voor 23% gewijzigd door jpiscaer op 24-09-2003 20:26 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 03:13
Voor hoever ik zo snel weet kan je met jou kaart geen geluid over de pci bus sturen, je bent dus toch aangewezen op een kabeltje.

Jou moederbord heeft gelukkig wel een cd en aux-in (net boven pci slot 2), omdat jezelf al ontdekt hebt dat de tv-kaart geen interne aansluiting heb blijft er dus maar 1 oplossing over :
- kabeltje van tv kaart audio uit, via een opening (bv vrij pci sleuf) binnen op je mb aansluiten. Je zult dus wel zelf even een kabeltje moet modden want een kant en klaar kabeltje zal er wel niet zijn denk ik.

Wil je dit niet dan moet je verder zoeken naar een optie voor het geluid over de pci bus, wie weet is er toch een mogelijkheid voor.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• jpiscaer
Ik zou mijn kabeltje dus kunnen modden naar een die op de AUX-IN op mijn mobo past? Dan ga ik daar eens achteraan. Als iemand weet hoe ik geluid over de PCI-bus kan laten gaan, hou ik me aanbevolen :)

• jpiscaer
Om mijn eigen topic nog maar 's te kicken...

Ik ben weer even bezig met 't bedenken hoe ik 't beste mijn geluid kan doorlussen zonder externe aansluitingen te gebruiken. De methode die hierboven beschreven wordt, waar ik gebruik maak van de AUX-IN aansluiting op mijn moederbord lijkt mij 't beste. Deze heeft de volgende vorm: AUX-IN-Right | Ground | Ground | AUX-IN-Left, in de vorm van z'n blokje. Wat voor kabeltje kan ik hier 't beste voor gebruiken, een oud CD-Rom kabeltje of een 3,5mm jack (om te modden dan?)

Verwijderd

Een stukje CDROM audio kabel - en die hetzij voorzien van 3,5mm jack - of direct solderen aan je TVkaartje ;)
Pagina: 1