athlon XP 2200+ op een DFI AD70 SC moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 13:35
ik heb volgens mij iets lomps gedaan....

de situatie is als volgt:
ik heb een DFI AD70-SC met een 1500+
dee wou ik een beetje sneller maken, dus ik denk ik check even welke cpu's er maximaal in kunnen.
Ok tot 2200+

dus ik naar de winkel 2200+ (boxed) halen in de winkel en ik bouw het ding op mn mobo en zet hem aan... je raadt het al... hij start niet op ... FOKWA
dus ik kijk ff op de site van DFI voor een bios update en kom tot mijn ontdekking dat ik een grove fout heb gemaakt.... het moederbord kan maar tot 2100+ aan..

Nu is mijn vraag. Klopt het dat die processor helemaal niets doet op dit mobo of zou hij eigenlijk als bv een 2100+ moeten kunnen lopen.
en: heb ik met deze luminueze aktie mn 2200+ niet naar de filistijnen geholpen?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik denk dat je moederbord alleen XP met Palomino core ondersteund, dus dan zal je XP2200+ zeker niet werken.

Waarschijnlijk heeft je moederbord je CPU niet herkend en heeft hij niets gedaan, dus is je processor nog in orde. Zal je even moeten (laten) controleren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

of zou hij eigenlijk als bv een 2100+ moeten kunnen lopen.
Kijk op http://balusc.xs4all.nl/, dan zie je waarom het maximaal tot 2100+ gaat. Heeft niks met snelheid te maken, je mobo kan (officiëel) gewoon geen T-breds aan.

En of je cpu het nog doet, sja, naar alle waarschijnlijkheid wel. Zelfs als je mobo met alle geweld het voltage van een Palomino door je T-bred heeft gestampt is de kans klein dat ie stuk is. Maar helaas : we hebben geen glazen bol en als je het zeker wil weten zal je het moeten (laten) testen. Gezien de doelloosheid van dit topic (je zal dit toch echt zelf moeten uitproberen :P) gaat ie dus dicht ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.