[PHP] raar session probleem!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
ik heb een linux bak met php en een paar virtual hosts.

maar nu heb ik op een van die virtual hosts een probleem dattie sessie data niet wil onthouden.
PHP:
1
2
session_start();
echo "het volgende nummer is: " . $_SESSION['count']++;

bovenstaande code werkt niet!!
output na refresh is altijd:
het volgende nummer is:
als ik dit op een andere virtual host doe werkt het wel.

maw,
php werkt klaarblijkelijk wel maar sessies niet.

kanwel een waarde toewijzen aan $_SESSION en kan ook zien op de server dat er een sessie bestand wordt aangemaakt met die waarde er in maar verder gebeurd er niets meer mee.

iemand enig idee wat hier loos kan zijn???

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
Zal wel iets te maken hebben met het niet onthouden van het SID (Session ID). Kijk eens naar de info in de verstuurde cookies.

• GiLuX
stekkel schreef op 24 September 2003 @ 17:29:
Zal wel iets te maken hebben met het niet onthouden van het SID (Session ID). Kijk eens naar de info in de verstuurde cookies.
ik volg je niet helemaal?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

hier werkt ie gewoon hoor, de eerste keer krijg je een melding dat de variabele niet bekend is, daarna loopt hewt nummer gewoon op met elke klik op de refresh knop.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

offtopic: doe eerst eens error_reporting(E_ALL), want de eerste keer gebruik je een variabele die niet bestaat.

• GiLuX
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 18:07:
offtopic: doe eerst eens error_reporting(E_ALL), want de eerste keer gebruik je een variabele die niet bestaat.
dan krijg ik netjes een warning idd... maar dat doet niets af aan mijn probleem.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

probeer dan dit eens
PHP:
1
2
3
4
5
<?
session_start();
$_SESSION['count'] = 8;
echo "het volgende nummer is: " . $_SESSION['count'];
?>
:? Is dit een out-of-the box PHP installatie? Wat staat er in je phpinfo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
misschien staat de opsla tijd in php.ini op 0 ofzo?

• GiLuX
@spider:
dat geeft: het volgende nummer is: 8

@flashin:
die ini is dezelfde als de andere virtual hosts gebruiken en daar werkt het wel.

dit is echt het mafste wat ik ooit heb meegemaakt.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
GiLuX schreef op 24 September 2003 @ 17:43:
[...]

ik volg je niet helemaal?
Sessions kunnen alleen onthouden worden indien de browser info verschaft over het ID van de sessie. Het session ID is dus het SID. Meestal wordt het SID automatisch via een cookie meegestuurd (kan ook via url). Wanneer php niet instaat is om de betreffende cookie met SID te lezen dan ben je dus je session kwijt en wordt een nieuwe session gestart.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er iets mis is met die virtual host setup zodat op een of andere manier PHP geen toegang krijgt tot de cookie met het SID.

Wanneer bij iedere browser refresh er een sess.xxxxx file in je session save dir (/tmp) bijkomt dan is dit een indicatie voor bovenstaande.

• GiLuX
aye aye,
maar krijg geen cookies op mijn client.
heb me idd nooit echt bezig gehouden met hoe die sid wordt onthouden.. dacht dat php dat intern bijhield ofzo.. zie die sees id wel eens in de url staan maar normaal gesproken nooit eigenlijk...

en die conf file is zo sumier als maar kan wezen, geen rare fratsen oid.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

NT4 en 2K browsers hebben problemen met PHP_SESSIONS, en daar kom je meestal te laat achter...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26

Crazy-

Best life ever

Skinkie schreef op 25 September 2003 @ 23:48:
NT4 en 2K browsers hebben problemen met PHP_SESSIONS, en daar kom je meestal te laat achter...
dat is de reden dat ik van session naar sessies + cookies ben gegaan

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Pagina: 1