Toon posts:

efficient 5950 router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sdsl lijn met een 5950 router. Nou wilde ik mijn smtp server aan het internet bekend maken.

Ik heb dit gedaan met via het NAT kopje in de GUI.

nu heb ik IP filtering uitgezet (nosec.txt) en ik probeer te telnetten naar port 25 en dat werkt niet.

Geprobeerd op dezelfde manier een http server aan de praat te krijgen werkt ook niet.

Wat zou ik fout kunnen doen? uiteindelijk moet ik de ip filtering wel weer aan de praat krijgen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Je hebt dus beide poorten geforward (25 & 80) ?
Je hebt toch zelf je niet aan de LAN kant van je router de portmap getest ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Je moet poort 25 mappen naar de server en vervolgens poort 25 in de firewall openzetten.
Als je goed zoekt op internet is hier vast wel info over te vinden. Ik ben er op die manier zelf ook een keer uit gekomen toen ik pptp ging forwarden.

Bijvoorbeeld :

http://www.google.nl/sear...tp&btnG=Google+zoeken&lr=

[ Voor 20% gewijzigd door sniper20 op 24-09-2003 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus gedaan heb is poort 25 gemapt naar de server en de volledige filter geflushed. ervan uitgaande dat de firewall volledig open zou zetten maar toch ging dat niet werken. Ik weet het eigenlijk gewoon niet meer..

Verwijderd

Wellicht is het met die router niet mogelijk om je externe IP-adres te benaderen vanuit het interne netwerk. Je router moet dit ondersteunen.

Vraag voor de zekerheid een vriend met een andere internetverbinding of hij even wil connecten. Direct uitsluitsel :)

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hey, toevallig heb ik op dit moment hetzelfde probleem met dezelfde router. Hier heb ik ook een topic over geopend.. ([rml][ Efficient 5950] MySQL server achter router[/rml])

Ziet er uit als exact hetzelfde probleem. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Jss, ik heb al geprobeerd om in te bellen via xs4all en dan proberen of het werkt. maar dat werkt ook niet.
Pagina: 1